• Anonym (ts)

    En doula som inte kostar skjortan?!

    Skulle vilja föda mitt tredje barn med doula och har läst en massa på nätet. Men det är ju så dyrt! Förstår absolut att det kostar eftersom doulan i princip måste vara på "standby" i flera veckor, men vad gör man om man inte har råd? Har tyvärr inga vänner som jag har "förlossningsförtroende" för.

  • Svar på tråden En doula som inte kostar skjortan?!
  • Anonym

    Doulor som precis gått klart utbildningen brukar erbjuda sin hjälp antingen gratis eller mot mycket mindre betalning, eftersom de vill få erfarenhet. Ring runt och hör dig för, det skadar ju inte heller att fråga hur "fast" priset egentligen är.

  • Lexikon

    Kolla "billiga listan" på www.doula.nu där finns doulor som kan tänka sig uppdrag till lägre pris.

    En doula är inte istället för mannen, det är bara som ett extra skydd. Jag ville ha en doula men drev inte igenom det... och ångrar mig i efterhand. Inte för att min man inte var fantastisk, det var han. Men för att jag hade velat ha lite MER.

    Så nästa gång blir det definitivt en doula också! 


    Inför förlossningsfrihet i HELA Sverige! www.facebook.com/&ref=ts
  • Cajsa001

    Jag hade gärna ställt upp gratis då jag tycker att förlossningar är bland det mest fascinerande man kan få vara med om.
    Har jobbat som uska på förlossningen ett par år, ett otroligt roligt o spännande jobb o har även 4 egna barn.
    Tyvärr kan jag inte komma ifrån när jag vill då jag är hemma med min minsta o gubben jobbar långt borta, så det faller på det. 

  • Anonym
    Anonym (samma) skrev 2012-04-25 15:31:17 följande:
    Jag kommer föda i Lund!
    Jag rekomenderar att föda i malmö eller ystad i stället. Har bara dåliga erfarenheter från lund och inte hört någon som varit nöjd där.
    Om du ska föda själv så välj absolut inte lund, där får du va helt själv mesta tiden. 
  • Anonym (samma)
    Anonym skrev 2012-04-25 16:14:46 följande:
    Jag rekomenderar att föda i malmö eller ystad i stället. Har bara dåliga erfarenheter från lund och inte hört någon som varit nöjd där.
    Om du ska föda själv så välj absolut inte lund, där får du va helt själv mesta tiden. 
    Tyvärr går jag igenom en riskgraviditet och alla kontroller UL och liknande sker i Lund. Det är väldigt hög risk för en prematur förlossning och då ska Lund va bäst på att ta hand om barnet. Jag har inte så mycket till val tyvärr!
  • Anonym
    Anonym (samma) skrev 2012-04-25 16:17:00 följande:
    Tyvärr går jag igenom en riskgraviditet och alla kontroller UL och liknande sker i Lund. Det är väldigt hög risk för en prematur förlossning och då ska Lund va bäst på att ta hand om barnet. Jag har inte så mycket till val tyvärr!
    Okej, så tråkigt. Men jag kan hålla med om att NEO är helt klart bäst i lund. Hoppas att bebisen stannar kvar så länge som möjligt=)
  • Anonym (samma)
    Anonym skrev 2012-04-25 16:20:06 följande:
    Okej, så tråkigt. Men jag kan hålla med om att NEO är helt klart bäst i lund. Hoppas att bebisen stannar kvar så länge som möjligt=)
    Tack så mycket!
  • Anonym (Bra doula)

    Vet inte riktigt vad den här kvinnan tar betalt nu för tiden men hon är väldigt bra på att vara doula så det kan vara värt att kolla upp tom även om hon "bara" kan vara support via telefon om ni inte bor nära varandra.
    http://www.inspirerad.org/start.html
    Lycka till! 

  • Anonym

    Som någon annan skrev, kolla på förmedlingarna om du kan hitta någon nyutbildad. De brukar vara gratis i början eller i alla fall mkt billigare.

  • Bjurelid

    Hejsan!

    Beroende på vart du bor skulle jag kunna ställa upp! Jag bor i Uppsala!
    jag har gått igenom en Doula utbildning, inte doulat tidigare men skulle gärna vilja vara med och hjälpa!

    Jobbar som undersköterska på BB!
     
    Mvh 

  • Pia 1971

    Jag är nyutbildad doula HT 2012. Jag ställer upp gratis för er som vill föda i Varberg. Hör av erom ni vill ha hjälp.Gå in och kika på www.vastkustdoulan.n.nu 
    Ställer upp för er i övriga Halland och GBG med men med bensinersättning !

    MVH Pia

Svar på tråden En doula som inte kostar skjortan?!