• snrkfroken

    Egen bok om graviditeten. Vad skriva?

    Täntke knåpa ihop en egen bok om graviditeten. Men vet inte riktigt vad jag ska skriva. Namnförslag vi diskuterat, symptom, tankar, funderingar, drömmar, farhågor osv... men mer då? Något lite roligare inslag?
    Tips och ideer? Någon som gjort en liknande bok?

  • Svar på tråden Egen bok om graviditeten. Vad skriva?
  • von Brev

    Det här var roligt!

    Jag skulle gjort nåt liknande detta som en kul grej:
    www.makemebabies.com/
    Det är en applikation där man laddar upp bilder av sig och sin partner, och så ger de ett exempel på hur babyn kommer se ut =)

    Jag kanske skulle skrivit en liten dikt till bebisen.

    Skrivit en krönika om hur samhället är idag. Trender, mat, mode, musik, film, politik... typ "året du föddes..." fast "året jag var gravid..."

    Ha med MVC:s kostråd =) Kul att läsa om 30 år kanske.

  • snrkfroken

    Åh vilka bra ideer!!! Tack...
    Inte ens tänkt så långt... jag var mer inne på "si och så dåligt mådde jag i den o den veckan" fick ett helt nytt uppslag nu. Lite sportresultat ska jag nog få mer oxå hihi

  • Embla

    Jag har låtit fota min mage med några veckors mellanrum under mina graviditeter (vecka 15, 20, 25 osv) och bilderna har jag sedan monterat i barnens album. Kul att se hur magen växer.

  • snrkfroken

    Fick in en lista nu oxå på "namn vi funderar över" kan vara roligt att läsa och förfasas över :)

  • Cliffan

    Ser att jag svarar lite sent, kanske du har hunnit göra mkt.

    Jag gjorde ett album med vår 9 månadersresa, dvs där jag skrev om hur vi fick upptäckte graviditeten, bild på plusset  på stickan, min  och min sambos olika reaktioner, magen hur den växer i olika veckor, namn  och ställe på mvc , bilder på ultraljud, kurvor bebisen följt, kort på när det var dags att åka in, kort när jag ligger inlag och sista sidan avslutar jag med, kort på bebis samt bara datum och tidpunkt för nedkomst...

    Mitt nästa album startar med bebisens namn och namnets betydelse och därefter kommer bb-tiden, bilder därifrån och när vi kommer hem osv. Och så har jag gjort det albumet allteftersom under barnets första levnadsår. Viktkurvor, bvc-besök, födelsedag, första mat, bad, sovrutiner, lekrutiner osv... Underbart kul att göra samt fint för barnen att få när dom blir äldre.   

    Lycka till med allt!  

Svar på tråden Egen bok om graviditeten. Vad skriva?