• Änglagosse

    Min son föddes i vecka 21+3

    Idag är det en vecka sedan jag födde våran son. 
    En alldeles perfekt och vacker liten prins.

    Det började redan på dagen med sammandragningar, trodde jag hade fått urinvägsinfektion eftersom det tröck på väldigt mycket och jag sprang på toa stup i ett.
    På kvällen blev det mer påtagligt men jag somnade en stund för att sedan vakna 2 timmar senare och ha jätteont.
    Natten till onsdag den 14/12 åkte vi ner till akutmottagningen, träffade en läkare som tröck på magen och gjorde klart för oss att det kunde vara ligamenten som stramade.. Sedan sa han att det inte var någonting vi behövde åka in för just då på natten. Utan hade jag fortfarande så ont dagen efter så skulle jag kontakta barnmorskan.

    Vi åkte hem, kom innanför dörren och skulle springa raka vägen på toaletten och kissa, trodde jag... Men jag blödde.. Åkte i panik ner till akutmottagningen igen, därifrån jag fick åka ambulans till närmsta stora sjukhus. Fick göra undersökningar och ultraljud.. Min son sprattlade och hjärtat tickade på bra... Pustade ut lite.. Dock så kände läkaren hinnblåsorna och sa att detta inte såg hoppfullt ut.. 

    Jag blev inlagd på kvinnokliniken och fick morfin för mina värkar, som nu kom allt tätare. Efter knappt 2 timmar blir jag körd ner till förlossningen, fick lustgas och nu gjorde det väldigt ont.
    Där gick allt väldigt fort, och runt halv 6-6 på morgonen föddes våran son. Hjärtat slog fortfarande, dock bara i 5 minuter. Det var inte sant, varför vi???? Varför???

    Han var så perfekt, så vacker. För perfekt för att vara sann.. Vi hade förlorat det lilla mirakel vi har väntat på så länge.. Räknat ner dagarna och varit så lyckliga för honom. Bara en vecka innan hade vi varit på ultraljud, och allt var bra.. Nu blev allt svart.. Vad var det som startade detta? Det gnager i mitt huvud hela tiden. Läkarbesök ska vi åter på i januari, och hoppas då få veta vad som utlöste detta.

    Mitt i allt så har vi planerat vart våran son ska få sin plats. Hur kommer man vidare???? Det är så orättvist.. 

    Texas Junior, blev ditt namn. Junior, just för att du var så liten. Mamma och pappa älskar dig över allt annat, våran lilla skatt. Hoppas du leker och har det bra med de andra änglabarnen uppe i det blå. Vi saknar dig så hjärtat gör ont. Hjärta  
                           

  • Svar på tråden Min son föddes i vecka 21+3
  • The Kittycats

    Vet inte om jag hittar några bra ord att säga, min ord känns så futtiga i sammanhanget...
    Jag vet inte hur man går vidare... Man gör väl det för att man måste, men var man hittar styrkan och orken vet jag inte.

    Jag beklagar verkligen eran sorg och det som händer er son! Det känns så orättvist att Texas Junior inte fick stanna hos er.
    Det enda jag kan göra är att skicka er en stor, varm kram! {#emotions_dlg.flower}


    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • liji77

    Ja, du. Vilken hemsk sittuation du är i. Hoppas att du och din partner får mycket stöd av er familj. Du kan finna flera trådar här på FL där det finns föräldrar som har samma hemska erfarenhet som du. Det kan kanske kännas bra att hitta andra att tala med.

    En mycket klen tröst i ditt mörker är att om/när du blir gravid igen så kommer du följas upp på ett helt annat sätt och gå på täta kontroller. Men, ja, du tänker nog inte i dessa termer just nu. 

    Skickar dig en stor KRAM 

  • klogu

    Kära du! Jag vet precis vad du går igenom. Har inboxat dig!

  • Änglagosse

    God jul min älskade son Hjärta
    Hoppas att du leker massor och gör många snögubbar med de andra barnen. 
    Trots att min kropp inte längre kan hålla dig, håller jag dig för evigt i mitt hjärta.
    Jag älskar dig tills luften tar slut, min älskade, vackra skatt.  Hjärta
     
    Du är så älskad och så saknad. Puss från mamma och pappaNalle  

  • SkåneM

    Det som ni varit med om låter så likt det vi var med om 2006 (kolla min presentation ifall du undrar). Och fast det nu är flera år sedan så tänker jag på det och undrar Varför? Vi fick inga svar på det, hoppas ni kan få några. Gratulerar till en fin son men beklagar att han inte fick stanna hos er.

  • Änglagosse

    Gott nytt år min lilla älskling. Du måste vara vaken vid tolvslaget, vi har köpt fina raketer till dig som du bara måste se!! Saknar dig mitt hjärta. Pappa hälsar också!! Älskar dig mest av allt Hjärta

  • Änglagosse

    I morgon min älskade lilla gosse är det dags för ett sista farväl av dig Hjärta
    Jag älskar dig till stjärnorna 10000000 gånger och tillbaka Hjärta 

  • kellikopter

    det är så otroligt vackert det du skrivit jul och nyår. man går verkligen sönder inuti att personer ska behöva gå igenom något sånt här. Kramar

  • Änglagosse

    Jag har startat en blogg där jag skriver om hur mitt liv ser ut efter att lilla Texas föddes. Hur jag känner och hur jag egentligen mår dag för dag.. Ni som har varit med om detta själva, är välkomna att skriva till mig och be om lösenord och bloggadress, om ni vill läsa och följa vad jag känner.

Svar på tråden Min son föddes i vecka 21+3