• RonjaLi

    Behöver hjälp med att rita tatuering!!!

    Någon som är riktgt duktig på att rita och kan hjälpa mig med en tatuering???


     

  • Svar på tråden Behöver hjälp med att rita tatuering!!!
  • Lacey

    Du går till den tatuerare du tänkt använda då ritar denne upp tatueringen

  • iaseia

    Fast nej, det känns verkligen inte bra att gå till tatueraren, vet du hur många som gör det?. En tatuerar har ju en viss stil även om man väljer olika motiv. Nej jag skulle också valt någon helt random, eller typ någon bra vän om man har någon.

  • RocketQueen

    Eller så väljer man en tatuerare som har en stil som man tycker om så blir det inget problem? Även om du kommer  dit med en färdig bild så kommer tatueraren att sätta sin egen prägel på tatueringen. Och en duktig tatuerare gör alltid ett bättre jobb än någon som är bra på att teckna. Det är inte samma sak att teckna på papper som att göra en tatuering, Vissa saker funkar helt enkelt inte. Nä TS, hitta en bra tatuerare som du tycker om och gå dit med din idé så ska du se att du blir nöjd.


  • RonjaLi

    Nu är det så att det inte är jag som ska ha tatueringen!
    Min man har en jättefin tatuering med bl.a. en bild på vår son.
    Han är jättenöjd förutom att han så här i efterhand hade velat att den skulle gå lite längre ner.
    Så därför tänkte jag att han skulle få i bröllopspresent att "förlänga" den!

    Han är ett stort AIK-fan och har länge velat ha en AIK tatuering fast inte det vanliga emblemet.
    Därför tänkte jag få hjälp av någon som jag kan maila bild på tatueringen och som kan rita ett förslag åt mig då jag bor ute på landet och har svårt att ta mig in till tatueraren i Stockholm.

  • Lacey

    Well, precis som sagts man letar upp en grym tatuerare, de är ju konstnärer. Och de ritar upp något tills man är nöjd.
    Du kan maila en tatuerare, jag skulle varmt rekommendera Aniel på Flashfighters i Aspudden Stockholm.
    Dock har hon lång väntetid.

    Det är ju oftast så man gör när man tatuerar sig, en bra tatuerare har stolthet i det denne gör och ritar inte upp samma tatuering om och om igen.

  • Noxigen
    RocketQueen skrev 2011-12-05 15:07:26 följande:
    Eller så väljer man en tatuerare som har en stil som man tycker om så blir det inget problem? Även om du kommer  dit med en färdig bild så kommer tatueraren att sätta sin egen prägel på tatueringen. Och en duktig tatuerare gör alltid ett bättre jobb än någon som är bra på att teckna. Det är inte samma sak att teckna på papper som att göra en tatuering, Vissa saker funkar helt enkelt inte. Nä TS, hitta en bra tatuerare som du tycker om och gå dit med din idé så ska du se att du blir nöjd.
    Pssst, lite hemlig sådär eftersom din man håller på fel lag ,  men en rått skalle med en vimpel över typ och aik på? kanske en liten svans med ?
    Lite sex, lite naket @- noxigen.blogspot.com/
  • Noxigen
    RocketQueen skrev 2011-12-11 16:46:17 följande:
    Nu tror jag allt att du citerade fel person
    Gjorde jag säkert, hehe. 
    Lite sex, lite naket @- noxigen.blogspot.com/
  • RonjaLi


    Noxigen skrev 2011-12-11 12:43:36 följande:
    Pssst, lite hemlig sådär eftersom din man håller på fel lag ,  men en rått skalle med en vimpel över typ och aik på? kanske en liten svans med ?
    Ha ha, tack för tipset du men varför förstöra en vacker tatuering med porträttet av min son med en j-la råttskalle!
    Nej du tack

    Så här ser tatueringen ut!
  • Noxigen
    RonjaLi skrev 2011-12-13 09:33:58 följande:
    Ha ha, tack för tipset du men varför förstöra en vacker tatuering med porträttet av min son med en j-la råttskalle!
    Nej du tack

    Så här ser tatueringen ut!
    Illa no att det ska handla om aik hehe , men jo...kanske inte passar med en dö råtta under sonen. Men kanske ett svart skuggat hjärta med en banderoll och 1891 i den? går lätt att knåpa ihopa med det andra.
    Lite sex, lite naket @- noxigen.blogspot.com/
Svar på tråden Behöver hjälp med att rita tatuering!!!