• annamae

    större underliv efter förlossning, vad göra??

    är det bara jag som blivit förstorad/förändrad i underlivet efter att fött barn?? tycker alla man läser om inte märkt nån skillnad och tom blivit MINDRE. (hur det nu är möjligt)
    och VAD kan man göra åt det? födde för ett år sen ca. fick sys i mellangården och några stygn inuti, vet inte om det skulle ha nån betydelse? har gjort knipövningar men tappade det efter 4 månader i samband med att bebben fick svår kolik men har tagit upp det igen för 3månader sen. var hos gyn och remitterades till sjukgymnast pga dåligt knip. jag knep rätt men tog i för lite. hon sa det kunde ta flera månader innan jag skulle märka nån skillnad. .
    men min gynekolog sade oxå att jag aldrig skulle kunna göra något åt själva storleken, bara förmågan att knipa och därigenom sluta till bättre under sex. jag tar in luft i vissa ställningar.men man kan ju inte ligga och knipa hela tiden under sexet!! eller är det så tanken är??? hur gör ni andra?
    blir oxå mycket blötare nu och det gör ju inte saken bättre precis.  
    efter att ha pratat med min man kröp det sent omsider fram att det var en viss skillnad även för honom men tydligen marginellt.( så det är alltså inte bara i mitt huvud) men jag var inte så liten innan heller men just därför känns det ÄNNU viktigare för mig. rädda det som räddas kan typ.

  • Svar på tråden större underliv efter förlossning, vad göra??
  • Anonym (Signum)

    Jag upplever att jag är något trängre än tidigare, min man har också påpekat det. Själva storleken på underlivet i sig har jag inte märkt någon skillnad på.


    gaud skrev 2011-11-27 13:28:01 följande:
    Om jag får välja mellan en stor mus och en trång, föredrar jag den stora. Allra helst vill jag att det skall gå att föra in hela handen utan nämnvärt förspel. Det är bra om fittan är rymlig och töjbar när inte musklerna kniper åt.
    HUR får man in en HEL HAND i fittan?! Förvånad
  • Anonym (.)
    Anonym (Signum) skrev 2013-08-20 14:12:52 följande:
    Jag upplever att jag är något trängre än tidigare, min man har också påpekat det. Själva storleken på underlivet i sig har jag inte märkt någon skillnad på.HUR får man in en HEL HAND i fittan?!

    Herregud... Jag har fått ut en hel unge. Men både händer och fötter, så EN hand kan ju inte va så farligt.
  • Anonym (Signum)
    Anonym (.) skrev 2013-08-20 14:22:08 följande:

    Herregud... Jag har fått ut en hel unge. Men både händer och fötter, så EN hand kan ju inte va så farligt.
    Jag skulle aldrig få in en hel hand i min bara sådär, trots att jag fött barn. Det skulle ta lång tid och skulle göra fruktansvärt ont! Men det kanske bara är jag då....
  • Anonym (vadå?)

    Vadå att de flesta män föredrar en tight vagina? Som att de flesta kvinnor skulle föredra en stor kuk eller vadå? Vad spelar det för roll om en vagina är stor eller tight, huvudsaken är väl att man har skönt sex och att båda får orgasm. Att kuken är stor gör ju inte att sexet automatiskt blir bra, det kan tom vara bättre och skönare sex med en liten kuk. 

    Jag förstår ärligt inte vad problemet är när det verkar som om ni både är nöjda med sexet och får orgasm?   

  • Anonym (Anon)

    Jag tror att många tjejer/kvinnor har snudd på indoktrineras att de måste vara tajta för att det skall vara skönt för killen samt anses som "bra i sängen". Inget kan vara mer fel och det är nån typ av norm som har funnits under alldeles för många år. Hoppas att det försvinner tillsammans med de andra som säger stora bröst, supertajt kropp och andra påhitt.

    Alla är vi olika och det gäller våra kroppar. Sex och njutning handlar inte bara om storleken utan om så mycket mer. Händer, tunga är strålande exempel men det kanske viktigaste är hjärnan för där sitter personligheten samt kunskapen och viljan att våga vara sig själv när det gäller sex. Det finns inget tråkigare än en tjej med perfekt kropp som har lagt allt sitt krut på att uppfylla de yttre förväntningarna men helt missat vad sex handlar om och som ligger som en död fisk i sängen. Det blir som en Ferrari som bara går på tomgång. Jag tar då hellre en normalviktig kvinna som trivs med sin kropp. För om hon gör det så gör jag det också.

    Om man tekniskt skall försöka svara så tror många att allt handlar om friktion. Men sex och kåthet kommer inte ur hur stor friktion som finns. Om någon har fysiska problem med sin storlek typ framfall o.dyl så är diskussionen en helt annan. Men om det handlar om sexet så finns det saker man kan göra om man anser sig ha problem med stor mus & liten snopp. Vissa ställningar kan fungera bättre, leksaker, mun, fingrar osv. Så oroa er inte så mycket. Ni är lika attraktiva sexiga och sköna som innan.   

  • whybother

    Om du gärna vill åtgärda, kolla på akademiklinikens hemsida. Har för mig att de fixar sånt.

  • momanna

    Jag vet precis hur du känner. Jag upplevde INTE att jag blev mindre efter förlossning. Större, slappare.. Så jag bestämde mig för att göra en operation, "vaginaföryngring". Ingen är gladare än jag kan jag säga. Möjligtvis min man.


    Jag gjorde min på SSCC. En mindre klinik som är mycket kompetenta och vänliga. Kan rekommendera.

  • Anonym (XYX)

    Min fru har fött fyra barn vaginalt. Hon har blivit klippt och sydd vid en av förlossningarna.

    Vi fick vårat första barn när hon var 16. Väldigt unga var vi med andra ord.

    Idag, 25 år senare och fyra barn rikare är hennes slida precis likadan sim nör hon var 16.

    Vare sig hon eller jag känner någon skillnad.

    Hon får lika lätt orgasm nu som när hon var 16.

    Hon har varit väldigt noga med knipövningar.

    Hon har tränat slidmusklerna med hjälp av knip i ett halvår efter varje förlossning, och fortsatt även efter det halvåret, men inte lika intensivt.

  • Anonym (XYX)
    Anonym (.) skrev 2013-08-20 14:22:08 följande:

    Herregud... Jag har fått ut en hel unge. Men både händer och fötter, så EN hand kan ju inte va så farligt.


    Det resonemanget är så korkat så det faller på sin egen rimlighet.

    Under de nio månader som graviditeten pågår så förbereder sig kroppen på en mängd olika vis.

    Muskelfibrerna i och kring slidan luckras upp en del, just för att ett barn ska kunna passera.

    Det är en förändring av många som sker för att kroppen förbereder sig på ett barn som ska förlösas.

    Tror du på fullaste allvar att om du idag skulle av ett mirakel råka ha ett nio månader gammalt barn liggande i livmodern, att du skulle lyckas krysta ut detta barn, utan att din slida spricker på alla håll och kanter, och du skulle med största säkerhet förblöda.

    Att en kvinna får in en näve, ja det stämmer.

    Men att dra liknelser med att "man kan ju få ut ett barn" har inget med saken att göra alls.
  • Anonym (:()

    Gammal tråd men undrar hur det gick för dig ts? Blev det någon förändring över tid eller med knipövningar eller gjorde du något annat åt det? Jag känner mig i perioder stor där nere efter mina förlossningar och är som du nämner mycket blötare nu vid sex. Ingen man har klagat och jag var bra sex ändå men det ger mig lite komplex. 

Svar på tråden större underliv efter förlossning, vad göra??