• LarsS

    10 miljarder på bordet - tar du pengarna?

    Du får 10 miljarder att spendara hur du vill, de är dina. Det kostar dig ditt land, dina kamrater, dina släktingar. Dvs du måste flytta till annat valfritt land, byta namn och aldrig få någon kännedom eller ha kontakt med allt det gamla.

    Tar du pengarna eller inte? Hur resonerar du? 

  • Svar på tråden 10 miljarder på bordet - tar du pengarna?
  • Dr Mupp

    Tar pengarna och mutar nån med att smuggla med familjen. 


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • control

    Jag köper mig fri och sen åker hem   
     

  • ulfsas

    Idén som jag fattar den är väl att man tar pengarna och sedan aldrig mer får ha kontakt med det gamla livet. Alltså som det står i TS.
    Alla skulle väl ta pengarna om man sedan kunde åka hem igen som vanligt fast rik. Det är ju inte ett stort val men att lämna allt man har idag för en gigantisk summa pengar är ju det.

    Jag hade inte valt att lämna mina barn för en summa pengar. 


    Man, 192 cm, 48 år, Sundbyberg, singel ;)
  • TrailerTrash

    Hade det bara gällt släkten hade jag dragit för mindre än 10 miljoner


    Två färger,en tro
  • SkåneP

    Intressant med lyxnivån på frågan och svaren.

    "Ohhh jag skulle då inte lämna allt för 10 miljarder" och bla bla bla

    Ändå gör folk det dagligen.
    Inte för 10 miljarder utan för att överleva.

     

  • Dotse

    Jag hade tagit pengarna och dragit, utan tvekan! Kommer antagligen att dra snart ändå, utan den summan. Gillar inte Sverige, har bott utomlands innan och ärligt talat så saknade jag inte någon såvärst mycket.. 

  • jennifer88

    Skulle aldrig offra min familj eller vänner för pengar eller något annat!!

  • Jordubbenröd

    Nej det är inte värt det... vad ska man med 10 miljarder till om man inte får uppleva det med dom som står en närmast hjärtat.

  • SweeneyTodd

    Ja, jag har ju ändå inga vänner. Sverige är ett bra land, men Norge kan man alltid dra till. Norska förstår man ju bra, och det finns många svenskar i Norge. Kulturen i Norge är lik den Svenska kulturen.

  • Pissenisse

    Mitt barn hade jag inte lämnat.
    Släkten hade jag saknat men tio miljarder hade variten go tröst:)

  • Johnny Mnemonic

    Nej, inte chans. Jag har det tillräckligt bra som jag har nu även fast jag inte kan köpa sportbilar, ha otroliga fester osv. Jag vill leva mitt liv och om jag ska bli ekonomiskt oberoende ska det vara för att jag förtjänat det.


    Lushikuteshikime Katotekushiariarimoto - Darkness Or Friend.
Svar på tråden 10 miljarder på bordet - tar du pengarna?