• IaF

    Fler lite "äldre" första gångs mammor i Lund, Arlöv eller Malmö som vill träffas för promenader, fika och annat skoj?

    Hej! Jag är en 38-årig mamma till Oliver, nu 7 månader som gärna vill träffa andra mammor för promenader och annat skoj. Vi bor i Arlöv.

  • Svar på tråden Fler lite "äldre" första gångs mammor i Lund, Arlöv eller Malmö som vill träffas för promenader, fika och annat skoj?
  • pingpong

    Gokväll!

    Tillbaka efter några härlig dagar i Bremen. Ren lyx att kunna dra sig i sängen på morgonen.
    Någon som vill och kan ses mitt i alla julstress? *ler*
       

  • IaF

    Hej!

    Förlåt att jag inte har hört av mig på ett tag. Har fullt upp. I helgen har mina föräldrar varit här och hälsat på. Det var mysigt. Vi hade tänkt att gå på tivoli i Köpenhamn i lördags men vädret var ju inget vidare så det blev Fields (köpcentrum i Danmark) i stället. Där var det mycket folk men Oliver var så duktig och glad hela tiden. SKÖNT! Han har nu haft några bra nätter varvat med jobbiga. Men det är väl så det kommer att vara ett tag nu. Han tycker fortfarande om att amma även dagtid. Jag hoppas att det lugnar sig när jag börjar jobba i januari och han ska vara hemma med sin pappa. Då ser han ju inte mig och då glömmer han bort (hoppas jag) att man kan amma. Jag fortsätter dock gärna ett tag till på morgonen och kvällen.

    Nu har han även lyckats med att tag sig framåt i någon slags ålande (ser ut som en mask) stil. Så snart kanske krypande kommer igång på riktigt. Hur går det för Truls?

    Jag träffas gärna. Fika på Burlövs Center kanske? Jag har ju ingen bil på dagarna och om ni känner att ni orkar köra dig så hade det varit trevligt. Det är inte så mycket folk där när de öppnar (öpnnar kl 10:00).

    Ha det bra!         

  • pingpong

    Hej!

    Truls har sin andra förkylning i sitt liv just nu..... så det är lite smågrinigt. 
    Dessutom tror jag han saknat sina mamma då vi varit i bremen i helgen... han har varit väldigt mammig idag.
    Måste bero på att han saknat sin mamma*ler*

    Förflytta sig..tja han är nog lite lat...han rullar mest runt och verkar ha långt till knepet som löser mysteriet att krypa.

    Burlöv Center funkar bra. Truls brukar äta vid halv tio, tio så vi kan bli ngt sena om det är OK.   
       

       
      
       

  • IaF

    Marie: Vilken dag passar er? Vi kan imorgon (fredag 9/12) och i nästa vecka kan vi alla dagar utan måndag och onsdag. Vi kan säga vid 11.00- tiden om det passar er. Oliver brukar vilja sova vid 11-11.30 tiden beroende på när vi har gått upp på morgonen. Men förhoppningsvis somnar han under promenaden dit. Vi får hoppas att han är på bra humör ;).

  • pingpong

    Fredag nästa vecka skulle passa oss. Blir då den 16/12. Inte långt kvar till jul.....
    Gärna vid 11 om det är OK för eran del?

    Annelie, följer ni med?   

  • IaF

    Fredag 16/12 passar oss. Ska vi träffas utanför BR kl 11:00?

  • IaF

    Marie: Kan jag skicka sms till dig på fredag morgon? Vi har haft några jobbiga nätter nu och Oliver har nyligen haft feber så jag får se hur dagsformen är på fredag. Det känns även som om jag håller på att bli sjuk. Mitt nr är 0735 936372. Hoppas att vi kan ses!

  • pingpong

    Vaknade i morse...usch vilken förkylning etc jag åkt på..
    Trist men vi får ställa in morgondagen.

    Nu skall vi försöka sova lite båda två...

        

  • Hugos mamma01

    Vi verkar ha nån sorts förkylning oxå så.... Hoppas vi kan ses snart och blir friska innan jul!

    Om vi inte hörs innan så God jul från oss!!!! 

  • IaF

    Ni får krya på er!!!!!!!!!! Hemska förklyningar.

    God jul till er alla!!!!!!!!!! 

  • pingpong

    Hej På er!

    Någon vit jul lär det inte bli.... Men jag hoppas att ni ändå får en härlig och avkopplande jul!
       

  • Guiu

    Hej själv jag bo i Arlöv men blivit  pensionär.
    Ensam mor med unfa vuxna son som älskar laga mat lyssnar pp musik.
    Han har lindring autism Add.
    Är någon här som trivs gå ut o fika😀
    En tid senare har bott i i Malmö sen Åkarp.
    Saknar Malmö igen❣

Svar på tråden Fler lite "äldre" första gångs mammor i Lund, Arlöv eller Malmö som vill träffas för promenader, fika och annat skoj?