• Majae2

    När är man förgammal för att vara pappa?

    På frågan om "när är man förgammal för att vara förälder" svarar många utifrån moderns ålder och fertilitet. Hur är det med män då, finns det någon smärtgräns. 
     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-18 19:45
    Jag menar givetvis pappa till en bebis.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är man förgammal för att vara pappa?
  • eliten

    De flesta människor är ju föräldrar tills de dör vid hög ålder. För gammal för att BLI förälder är ju en annan fråga

  • Majae2
    eliten skrev 2011-09-18 19:38:53 följande:
    De flesta människor är ju föräldrar tills de dör vid hög ålder. För gammal för att BLI förälder är ju en annan frågEller ti
    Eller tills de dör vid någon ålder. 
  • La Lola

    Aldrig.

    Men för att bli pappa går min gräns runt 50.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • DenNamnbitne

    Man bör inte vara över 50 tycker jag. Men jag skulle inte kritisera fall där detta överträds ty en 60 år äldre far kan vara en bättre far än en 20 år äldre. Men det är ju förstås tråkigt att förlora sin fader tidigt.

  • April barn

    Ja det är väl samma som för en kvinna, folk gör väl som de själva vill. En pappa till en vän till mig var runt 50-55 när han fick sitt barn och dog när min vän var 17 inte så jätteroligt kanske.

    Min egna gräns går vid 30 efter det vill inte jag ha fler barn, annars tycker jag efter 40 känns lite onödigt, men det finns ju såklart om där också. Om man kanske inte hittat någon innan, haft svårt att bli gravid osv.


    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • IsDimma

    När man känner sig för gammal rimligtvis. Han jag träffar var väldigt tydlig med att han inte ville börja om (han var då 58 och yngsta dottern var 17). Han känner sig för gammal för att bli pappa igen.


    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Caranlachiel

    Min pappa var 46 när jag föddes och det tycker jag är maxgränsen faktiskt. Har ofta upplevt nackdelar pga hans ålder.


    BF 16 november
  • VonBulldog

    Ja grabbar håll i hatten jag är 61 år och pappa till en tös på 2 år, och jag lovar er att vi trivs tillsammans, vi gör ALLT tillsammans alltid. Jag känner inte att jag är en dålig pappa trotts min ålder, jag har 1000 gånger mer kontakt och aktiverar mig mycket mer med min tös än jag märker yngre pappor på ca 25- 30 år gör,dom ska ju göra så mycket onödiga saker hela tiden som spela fotboll, glo på hockey eller spela golf. Jag har en dotter som får all den tiden istället och jag kan inte se det är fel, hon stortrivs liksom jag. Vi spelar musik (instrument) tillsammans hon har bra rytm och gillar att dansa, vi åker till landet går i skogen plockar svamp, bygger kojor, paddlar kanot, jag gör musik och hon är med mellan sladdar och elektronik, men ok där ställer hon till kaos ibland, men vad gör det jag är ju pappa och jag har tid att vara pappa. Så att sätta en bäst före datum på att vara pappa är bara dumheter tycker jag. Min fru är 30 år, alltså 31 år yngre än mig men hon orkar knappast med min och min dotters tempo  ibland. Jag kanske ska ställa frågan istället hur gammal kvinna ska en pappa ha???. Mitt tipps en mycket yngre kvinna (fru). Eller hur boys har jag fel ??

Svar på tråden När är man förgammal för att vara pappa?