• Mii

    Pojknamn som passar med Tyra

    Har en dotter som heter Tyra och väntar nu en lite pojke. Tycker det är jättesvårt med namn då vi gärna vill ha ett namn som inte "alla" andra heter samtidigt som vi vill ha ett "riktigt" namn som man inte behöver upprepa 7 gånger innan folk förstår vad han heter. Gärna med nordiskt eller fornnordiskt ursprung, men det viktigaste är att det passar med Tyra. Tips?

  • Svar på tråden Pojknamn som passar med Tyra
  • mandelblomma

    Tyra och Tage
    Tyra och Tyko
    Tyra och Tore

    fast personligen tycker jag de ovan namen blir för lika Tyra, Thore likaså.
    Det "fastnar" liksom i munnen när man ska säga det i hop...
    Tage möjligtvis...
    Skulle välja något annat som
    Tyra och Melker
    Tyra och Olle
    Tyra och Alvin
    Tyra och Pettyer
    Tyra och Carl
    Tyra och Svante

  • trollhona
    Rödsparven skrev 2024-03-22 11:16:05 följande:

    Vilket namn blev det?
    Har oxå en Tyra och väntar en liten pojke :)


    Behöver du namntips,Flört

    Tord, Ossian, Kurt, Helmer, Ivar, Hans, Rode, Ragnar.
  • Blue Waffle
    Feminina skrev 2024-03-22 13:05:50 följande:

    Nummer ett Thor/Tor
    Frej, Loke, Alvin, Einar,Alvar, Ivar, Rune, Vidar, Ted, Theodor/theo, Lovar, Leo


    Tråden är ff från 2011!
  • Cathariiina
    Mii skrev 2011-05-22 13:01:24 följande:

    Ja, Tor är det som står högst upp på listan nu. Vi har vägt mellan Tor och Tore, och då föll lotten på Tor. Sen har det låst sig lite där, vill ha fler förslag att välja mellan.

    Theo gillar jag också, men har flera bekanta vars barn heter det. 


    Tor blir bra till Tyra, eftersom båda är uråldriga fornnordiska namn. Vill du ge det lite mer längd, kan du stava Thor. Eller ta ett dubbelnamn: Torulf, Torbjörn etc.. Men egentligen tycker jag att "Tor och Tyra helt enkelt låter allra bäst!

    Theo passar inte alls, det är ju ett modernt smeknamnsnamn mest använt av White Trash. 
  • Cathariiina
    Cathariiina skrev 2024-04-11 00:58:41 följande:
    Tor blir bra till Tyra, eftersom båda är uråldriga fornnordiska namn. Vill du ge det lite mer längd, kan du stava Thor. Eller ta ett dubbelnamn: Torulf, Torbjörn etc.. Men egentligen tycker jag att "Tor och Tyra helt enkelt låter allra bäst!

    Theo passar inte alls, det är ju ett modernt smeknamnsnamn mest använt av White Trash. 
    Glömde Torvald!
  • trollhona
    Cathariiina skrev 2024-04-11 00:59:10 följande:
    Glömde Torvald!
    Tord, Tore, Torsten, Torleif, Torgöthe, Torkel, ...
  • Cathariiina
    trollhona skrev 2024-04-11 09:50:13 följande:
    Tord, Tore, Torsten, Torleif, Torgöthe, Torkel, ...
    Jag känner till dem också, men tycker att de är töntiga och fula. Torleif t.ex. är  förstört av dansbandet för minst ett sekel framöver.
  • Blue Waffle
    Cathariiina skrev 2024-04-11 10:17:37 följande:
    Jag känner till dem också, men tycker att de är töntiga och fula. Torleif t.ex. är  förstört av dansbandet för minst ett sekel framöver.
    Men ärligt tråden är från 2011
  • Cathariiina
    Blue Waffle skrev 2024-04-11 10:30:39 följande:
    Men ärligt tråden är från 2011
    Jaså, det var inte jag som väckte upp den. Men egentligen spelar det ingen roll, det kan ju vara intressant att diskutera namn ändå. Kan även vara någon annan som funderar på namn till sitt barn som läser.
Svar på tråden Pojknamn som passar med Tyra