• Minnie7

    Hur lång tid tog det innan underlivet kändes helt återställt efter förlossningen?

    De flesta har ju olika symtom från underlivet efter en förlossning. Det kanske känns svullet i början, sedan smärta, skaver från suturer, kliar, känsligare där nere, spänner, såren läker inte riktigt, något som buktar ut i slidan mm...


    Undrar här hur länge det tog innan du kände dig som innan förlossningen (om man nu kan göra det)...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog det innan underlivet kändes helt återställt efter förlossningen?
  • Lavish
    Minnie7 skrev 2011-06-26 16:35:03 följande:
    Nafrung: Men ingen skavkänsla?? Den är värst när jag böjer mig. Tänker inte acceptera att ha det så här.

    Lavish: Men hur känns det annars tycker du? Att gå, stå, kissa, göra nr 2 mm.
    Det känns normalt. Var svårt att bajsa och kändes konstigt när jag kissade i ca 7 veckor.
  • Krake

    Det var nog omkring två veckor. Kan tipsa om Weledas Calendula-essens, utblandad i vatten att skölja med efter varje toabesök. Det lindrar den skinnflådda känslan.

    Jag fick sy 1-2 stygn. 


    Moster, inte monster.
  • Tygtiiger

    Lavish: om ni inte provade med glidmedel, så gör det. Mycket glidmedel. Östrogenbristen gör slemhinnorna jättetorra!


    Krupke, we've got problems of our own!
  • frukarlssonn

    tre veckor ungefär med båda barnen.


    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Themis

    Antingen får jag säga åtta veckor eller aldrig.

    Fick en nervskada som fortfarande gör sig påmind när jag styrketränar så vissa övningar gör jag inte mer i detta livet.
    Samlivet däremot är återställt.


    Isn?t it ironic that only intelligent people understand the meaning of ?ignorance is bliss??
  • frukarlssonn

    Eller efter båda förlossningarna kanske jag skulle skrivit


    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Nafrung

    Isa. Nej inte nån skavkänsla direkt, men ett obehag i vissa positioner och när jag hostar eller nyser. Sen känns det skumt när jag kissar, annorlunda från innan denna graviditet.

  • Minnie7

    Är det vanligt att man är öm i ärret 3 månader efter förlossningen?? Hur länge kan det vara det?

  • Åskan

    Födde sista barnet för 2,5 år sen. Underlivet är ff ej som det var innan. Räknar inte med att det kommer att bli det heller tyvärr

  • JessicaPersika

    Jag födde för tre månader och två veckor sedan. Dom två första månaderna var jag i stort sett sängliggandes. Jag sprack jätte mycket innuti! Att gå på toa var ett rent helvete! Alla tips och råd jag fick hjälpte knappt. Men stå i duschen varje gång fick jag lov. Jag åt alvedon och smorde med xylocain(bedövningssalva) men ändå var det ett rent helvete. Jag fick oxå lov att lapisera en flik dom sytt fel och det gjorde oxå ont så in i norden. Nu idag har jag fortfanande lite ont i musgipan eller hur jag ska säga. Slutet av hålet mot anus så att säga. Sex är inte att tänka på. Bara jag känner med fingrar där gör det ont. Men jag blir sakta, sakta bättre. Jag blir helt förfärad när jag ser i spegeln hur det ser ut! Men antar att det är priset man betalar för att få det bästa som hänt en=)

  • lunkentuss

    Efter första förlossningen tog det nog ett par månader, minns inte riktigt... Men det sved väldigt under ca 3 veckor iaf o sen tog det ytterligare några veckor innan det "tightade" till sig.

    Nu andra förlossningen så kände jag mig helt återställd (förutom att knipmuskeln behöver tränas upp lite) efter bara nåt dygn! Väldigt stor skillnad mot sist! Men så fick jag inte en endaste liten bristning denna gång -att det kan vara så stor skillnad!

  • Krake
    Jessikatt skrev 2011-07-20 00:05:08 följande:
    musgipan 
    Kanonord! Tack!
    Moster, inte monster.
  • Minnie7

    Hihi- musgipan- det är ffa där jag har ont också . Och vid suturerna på de inre blygdläpparna. Känns inte som att det hjälper hur mkt jag kniper heller. Jag tightar inte till mig

Svar på tråden Hur lång tid tog det innan underlivet kändes helt återställt efter förlossningen?