Mina barn är placerad enligt LVU hos en jourfamilj sedan 14måm tillbaka. Dom skulle åka med mig på mamma barn hem men jourhemmet menade på att detta var inte bra för min älskade som pga att han då behövde byta logoped. Jourhemmet kom även med lögner om att jag knappt varit på BVC med mina barn, tandläk fick dra ut en tand akut på min yngsta och jag har inte varit hos logoped med min älsta. Och sedan flytten har den älskas tal blivit så mycket bättre.
När jag sedan slängde fram BVC boken m alla besök, visade den s.k svarta tanden som dom fick dra ut akut som inte var svart å dom drog ut den pga att det kunde bildas var så han slog i tanden när han var 8mån, då blev soctanten ganska tyst. Och jag ifråga satte hur hon kunde skriva sådant som inte hon ens kollat upp med BVC, tandläkare å logoped då fick jag inget svar.
Under deska 14måm är det jag som köpt alla kläder, betalat adhdmedicin å allergimedicin t älsta, köpt hudkrämer för dom varit torra som fnöske när dom kommit till mig. Socialen har inte pratat med barnen 4ggr själva som det står i lagen. Nu ska familjesemester åka på sin TREDJE RESA med bara deras barn. Då är jag lämplig som mamma och kan ha mina barn.....
Dagis reagerade först på hur familjesemester kunde åka till legoland utan mina barn i somras speciellt då mina älsta pojk som adhd älskar legoland, hans liv består enbart av lego(han tom hänger upp legoland i julgranen å hans legogubbar ska också ha julklappar osv) och då menar Socialen på att mina pojkar ska bo varann vecka hos mig och varann hos familjen och jämför mima barn med barn som bor varann vecka hos mamma å varannan vecka pappa. Mina barn har LVU för att jag inte skyddade dom för sin pappa. Jag lät barnen träffa sina pappa trots han inte fick träffa dom pga missbruksproblem. Jag förstår att dom tog LVU och jag har nu gjort ALLT dom krävt, skiljt mig, bott på skyddat boende, bytt lgh fått ensam vårdnad och har ingen kontakt alls med deras pappa som just nu sitter på beh.hem.
Det är jag som går ensam på läkarbesök på BUP angående adhd medicineringen trots att det är jourfamiljen. När jag kommenterat att det är dom som ska köpa medicin och dom ska köpa vinterkläder till barnen som dom ska hos dom(dom lät min älskade pojk leka med plankor med spik i så den nya reimaoverollen jag precis köpt för 1800kr gick i sönder så skulle familjen köpa ytterkläder som barnen kunde ha hos dom) fick jag till svar att dom har inte fått rätt ersättning dom har bara fått jourhems ersättning så då kan dom inte köpa det.
Hur Socialen kan fortsätta betala ut så mycket när dom inte köper ett endaste plagg är för mig en gåta. Och hur kan dom låta familjen åka på sin 3resan utan barnen undrar jag också.
Och det sluta givetvis med att jag köpt nya ytterkläder t barnen som dom har jourfamilj. När jag sen ansöker om halvt underhållsstöd hos försäkringskassan då deras pappa inte kan betala får jag till svar att jag är inte berättigad underhållsstöd fast jag har dom varann vecka pga lvuet.
Normalt sett så delar skiljmässoföräldrar för kostnader för kläder,medicin, spar,barnförsäkring,cyklar,mm men här får jag stå för allt å en familj kammar hem 28.000kr i mån å betalar inget mer än mat varann vecka. Dom kör inte ens barnen skolan för det gör taxin som soc betalar mina barn får inte leka med kompisar när dom är där för det funkar inte med logistiken...får det verkligen gå till såhär?
Jag köper gärna kläder medicin svarar åt barnen å betalar extra försäkring men att köpa till 2 hem kan bli lite tufft å väldigt irriterande när Socialen sagt att dom får högsta ersättning pga adhdn ????????????????