• Smultron ett

    Har du blivit fotograferad på The studio?

    Fick nyss ett presentkort på The studio
    Jag har varit där en gång och det var väldigt kul.
    Har du varit där. eller på nån annan fotostudio?
    Tyckte du det var kul?


    Don't you dare criticize what you can-not understand!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du blivit fotograferad på The studio?
  • tuvamattis

    Jag tyckte helt enkelt bilderna var helt otroligt bra och jag blev extremt nöjd så jag köpte hela paketet. Det hade jag INTE gjort om jag inte tyckte det var bra bilder, men det var dyrt 2700 kronor tror jag det gick på. En one-time-only upplevelse helt enkelt!

  • The past is now

    Nej. Inte intresserad heller för de som har varit där tar ju exakt lika dana kort och dt ser bara dumt ut. Fantasilöst!

    Och JÄVLIGT dyrt! 

  • bodimit

    Det var väldigt kul! men jag skulle aldrig betala för de där fotona. De blev så kassa! Allt var änna stressigt (de skulle få så många kort som möjligt så även om det var kassa bilder sa de- det blir jättebra, nästa!

  • MissHemlig

    Jag har varit där, och kommer aldrig göra om det.
    Det var en födelsedagspresent av min Faster & min kusin.
    Vi kom dit, och fick vänta i ett väntrum i TVÅ timmar !!
    Sen sminkade dom oss i ca 5 minuter. Så sminket var inte ens bra gjort.
    Syntes knappt ÄVEN  fast jag bad om att få lite hårdare smink, svart sotat med röda läppar.
    Kan knappast kalla de sotat som jag fick ! Sen fick man vänta i väntrummet igen för att få håret fixat.
    Det tog kanske 45 minuter. Jag har självlockigt hår, och hade plattat det innan jag åkte hemifrån.
    Men eftersom att det var regningt och fuktigt den dagen utomhus, hade det självklart blivit lockigt igen.
    Jag sa att jag ville ha platt hår, med MYCKET volym.
    Hon plattade det inte ens noggrant. Det var vågiga hår testar överallt. Sen fick man vänta i flera timmar till,
    Då håret hade förlorat sin volym, det var knappast platt längre som jag ville ha de, och sminket hade försvunnit jätte mycket, fast vi inte hade gjort något. Vi hade bara suttit och väntat.
    Fotografen var jätte trevlig  men bilderna var inget att döda för dirrekt. Sen när vi skulle kolla på bilderna, så var tjejen som ägde stället HUR OTREVLIG SOM HELST ! hon pekade vilka bilder vi skulle ha, snäste och suckade åt min faster när hon ville jämföra två bilder som var väldigt lika. Svor och var inte alls trevlig.
    Ville man ha hela paketet så skulle man betala 5000. Bara för att dom hade så många kunder hade dom höjt priserna. Man bah whaat ? inte alls roligt..

  • ball of yarn
    Pyret85 skrev 2011-03-21 08:40:44 följande:
    Jag var där när jag var höggravid, enbart av den anledningen att det var en kul grej och minnesvärt som gravid att spara.
    det var stressigt,men vi togs om han mycket bra. de sminkade, och stylade oss precis som vi ville.

    jag kommer inte göra det igen men jag ångrar inte att jag gjorde det.
    Jag var också där nu när jag var gravid! Sminkösen var tyvärr helt oinspirerad... fick instruera henne flera gånger till jag var nöjd!! Men fotografen var sedan mycket bra!! Hon var mycket nogrann och lugn, fotade mig i över 45 minuter! Fick sedan i lugn och ro välja ut de bilder jag ville ha, och kände faktiskt ingen press om att köpa... Jag valde att köpa 5 bilder, varav en var en fin bild med gravidmagen i focus, och en bild med den berömda spegeln!! Men den bilden var jag jättenöjd med och ja... jag la upp den på min fb!!Skrattande En kul sak att göra i tråkiga januari!!
  • Lia10
    MissHemlig skrev 2011-03-29 13:19:52 följande:
    Jag har varit där, och kommer aldrig göra om det.
    Det var en födelsedagspresent av min Faster & min kusin.
    Vi kom dit, och fick vänta i ett väntrum i TVÅ timmar !!
    Sen sminkade dom oss i ca 5 minuter. Så sminket var inte ens bra gjort.
    Syntes knappt ÄVEN  fast jag bad om att få lite hårdare smink, svart sotat med röda läppar.
    Kan knappast kalla de sotat som jag fick ! Sen fick man vänta i väntrummet igen för att få håret fixat.
    Det tog kanske 45 minuter. Jag har självlockigt hår, och hade plattat det innan jag åkte hemifrån.
    Men eftersom att det var regningt och fuktigt den dagen utomhus, hade det självklart blivit lockigt igen.
    Jag sa att jag ville ha platt hår, med MYCKET volym.
    Hon plattade det inte ens noggrant. Det var vågiga hår testar överallt. Sen fick man vänta i flera timmar till,
    Då håret hade förlorat sin volym, det var knappast platt längre som jag ville ha de, och sminket hade försvunnit jätte mycket, fast vi inte hade gjort något. Vi hade bara suttit och väntat.
    Fotografen var jätte trevlig  men bilderna var inget att döda för dirrekt. Sen när vi skulle kolla på bilderna, så var tjejen som ägde stället HUR OTREVLIG SOM HELST ! hon pekade vilka bilder vi skulle ha, snäste och suckade åt min faster när hon ville jämföra två bilder som var väldigt lika. Svor och var inte alls trevlig.
    Ville man ha hela paketet så skulle man betala 5000. Bara för att dom hade så många kunder hade dom höjt priserna. Man bah whaat ? inte alls roligt..
    Ungefär exakt så här ser min historia ut också... förutom att de även var på kvällen och de var så sura och trötta så de ville att vi skulle välja våra bilder dagen efter, vilket vi tyckte lät väldigt jobbigt eftersom vi skulle få göra allt på samma dag... Så efter lite prat fick vi stanna kvar och välja foton men hon var otrevlig, stressad och bara suckade...
  • MissHemlig
    Lia10 skrev 2011-03-29 18:20:30 följande:
    Ungefär exakt så här ser min historia ut också... förutom att de även var på kvällen och de var så sura och trötta så de ville att vi skulle välja våra bilder dagen efter, vilket vi tyckte lät väldigt jobbigt eftersom vi skulle få göra allt på samma dag... Så efter lite prat fick vi stanna kvar och välja foton men hon var otrevlig, stressad och bara suckade...
    Inte kul. Man tycker ju att dom borde vara mer profesionella när dom arbetar med människor. Speciellt i ett sånt yrke..
  • Kvinnotankar

    jag tycker att vi skulle starta en FaceBook grupp för "vi som inte blev nöjda med The Studio och liknande! Själv är jag vansinnigt missnöjd.
    Kladdigt läppstift, bara sminkad i ansiktet inte på halsen. Löpande bandsprincip och väntan och väntan!

  • Marre79

    Blev uppringd av dessa som erbjöd mig gratis sminkning och två bilder, de hade fått mitt nummer av en bekant som varit där och  lämnat det. Fick förhinder och lämnade återbud, vilket jag är ganska glad över när jag läser här...

  • motd

    Hyr hem en fotograf istället, så kan ni sminka er själva och chilla i hemmamiljö under fotograferingen. Blir betydligt bättre och mer avslappnade foton tycker jag.

Svar på tråden Har du blivit fotograferad på The studio?