• Majorie

    Trodde verkligen det var min tur denna gången...

    Jag är så trött på att vara förföljd av otur. Om ni visste hur mina senaste år sett ut... På 5 år har jag förlorat mitt enda syskon och min pappa, mamma har haft cancer och nu har jag haft 2 dåliga graviditeter på raken. 

    I vanliga fall kan jag alltid se allt det bra som funnits mellan alla mörka stunder. Men ikväll är en sån kväll när jag inte kan det. Ikväll är en kväll när jag tycker synd om mig själv. När jag tycker allt är så förbannat orättvist. När jag undrar varför alla mina vänner har haft lyckade graviditeter, blivit gravida på första försöket och aldrig fått missfall. När jag tänker varför just jag??!? Och framförallt: räcker det inte nu? Sluta ösa skit på mig gud, ödet, slumpen, universum eller vem som ni bestämmer allt. 

    Här sitter jag och blöder fortfarande från söndagens missfall. Jag kom ända till v. 12 denna gången. Innan dess har jag en abort i v. 20 att se tillbaka på där det upptäcktes att barnet hade en missbildning på hjärnan. Jag trodde verkligen den var min tur denna gången. Min tur att få ett friskt och levande barn. 

    Ska man verkligen ge sig på allt en tredje gång? Vågar jag igen? Kan jag igen? 

    Fredagspepp, någon? 

  • Svar på tråden Trodde verkligen det var min tur denna gången...
  • Mittänglabarn

    SÅ nu räker det! Nu har du fått dina dåliga omen MEN nu vänder det för dig vännen.

    Klart du vågar dig på en tredje gång, tredje gången gillt! Japp det är klart du kan.
    Låt det komma till dig då går det vägen!

    Beklagar stort för vad du fått gå igenom!

    Förstår hur du känner! Såna dagar har jag med.

    Hoppas du kan känna lite av den cyber styrka jag sänder genom cyber rymden.

    Massor av varma styrke kramar till dig! Hoppas det hjälpte lite Hjärta


  • ylva88

    Beklagar allt som hänt dig och det du går igenom.
    Bara du kan säga om och när du orkar igen. Som många andra säger - när längtan blir starkare än oron Hjärta
    Styrkekramar till dig!

  • Maria C S 75

    <3 känner dig inte men skickar en stor och varm kram <3
    Vissa har svårt att bli gravida, andra svårt att bära barnet och andra svåra förlossningar.
    Hoppas du vågar prova igen.Så håller jag tummar och tår.
    Nu e det din tur nästa gång!


    Stolt mamma till Mario & Nicholas. Carpe diem.
  • Maria C S 75

    <3 skulle bli Hjärta men det fungerar visst inte på familjeliv,.


    Stolt mamma till Mario & Nicholas. Carpe diem.
  • Cat79

    Beklagar det du varit med om men hoppas ni finner styrka att försöka en tredje gång. Jag har avbrytit en graviditet i v 22 pga hjärnskadat pojk samt har jag ett MA v 12 i bagaget. Nu har jag fått en frisk flicka och det var tredje gången gillt. Lycka till! KRAM

  • JonnyLover

    Hej, usch vilken hemsk historia...fick tårar i ögonen när jag läste...
    Jag har haft 2 missfall på kort tid...första i vecka 9+1,å det andra fick jag igår,då var jag i vecka 7+2...
    Det är inte alltid lätt att var kvinna,tycker jag... jag tänkte börja med preventimedel nu,för att slippa ett missfall till... det känns för jävligt... jag trodde oxo att det var min tur denna gång, min BM sa att det e ovanligt att få 2 missfall på raken,å naturligtvis e jag än av dom... jag har haft otur med det mesta... Styrke kram Hjärta

Svar på tråden Trodde verkligen det var min tur denna gången...