• xena

    Från solen i Thailand till vintern i Sverige, nu har vi fått BB!

    Efter att ha väntat barnbesked från Thailand i 2 år och 8 mån kom en högst oväntad förfrågan.

    En liten flicka i Svearike behövde nya föräldrar och vi blev tillfrågade. Efter lite funderande hit och dit så tackade vi ja till denna chans och i dag har vi träffat världens sötaste lilla tös!!!

    Om ca 1,5 vecka flyttar hon hem till oss och vi är så tacksamma och lyckliga! Tänk, turen kom även till oss :)

  • Svar på tråden Från solen i Thailand till vintern i Sverige, nu har vi fått BB!
  • xena

    Tack alla!

    Ja det var verkligen en omställning och det blev snabba ryck plötsligt. I går hade vi fullt ös med juniorsäng ut-spjälsäng in, nästan allt vi har hemma är ju för ett barn i ca 1,5-års åldern.

    Valet var inte helt enkelt. Vi har ju så länge drömt om Thailand, intervjuen där, resan, de "riktiga" BB.t med foto och bakgrund och allt sånt som följer en internationell adoption. Men vi är så lyckliga och tacksamma för att "ödet" eller vad det är förde oss samman.

    Flickan blir 3 månader snart!

  • MammaHela

    GRATTIS!!

    Förstår att det blev en oväntad vändning, och det är väl inte så vanligt med adoptioner inom sverige så där?


    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Kusin Knase

    Iiiiih, jaså, det var SÅ knasigt t o m! Det hade inte jag fattat! Härligt!!!! vilken omställning! Vad roligt! Supergrattis igen -- nu när jag fattar vad jag eg gratulerar till! HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta


    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa direkt från mig! Inboxa!
  • Fru Draken

    Åååå Grattis till er lilla tös
    Livet tar oväntade vändningar ibland som är helt rätt!
    Lycka till med lilltjejen!

  • Kabbela

    Grattis!

    Vi har också nyligen adopterat en liten svensk tös. Det är omtumlande när man räknat med ett äldre barn från ett annat land.
    Du är välkommen att kontakta mig.

    Lycka till!

    //Sara

  • ComEnt

    Grattis!  Glad
    Jag vet en annan som också adopterat svenskt så vill du ha kontakt - let me know!  SkrattandeSolig   Solig


    CompleteEntire CompleteEntire CompleteEntire CompleteEntire
  • Manchester

    Grattis! Tänk så ofta det inte blir som man tänkt sig - men alldeles rätt i alla fall!

  • chloe08

    Ett stort grattis till er. Troligen är er lilla tjej den lilla kommande bebis som vi blev "tillfrågade" om i vintras. Det kan ju finnas flera såklart men åldern stämmer in. Vi fick så klart ingen mer info än att kommunen ville veta vårt intresse och sedan skulle de höra av sig om det blev aktuellt för vår del. Vi blev oxå väldigt förvånade över att de frågade oss för vi trodde det var jätte ovanligt med adoptioner inom landet.  Härligt för er och lycka till med allt!

Svar på tråden Från solen i Thailand till vintern i Sverige, nu har vi fått BB!