• supersnabben

    Kan man lita på Clearblue digital?? Någon som fått fel svar?

    testade  i morse med ett Clearblue Digital och fick GRAVID 1-2!!!! Blev ju så klart överlycklig. MEN.....
    Varför ska det alltid finnas ett MEN?
    Hade BIM i torsdags den 7/10 och då visade inga gravtester positivt. Tyckte mig kunna se ett svagt svagt streck på söndagen med ett vanligt Clearblue, men det kanske var ett önsketänkande!?
    Saken är den att jag hade tid till mVC idag och tog då med mig samma urin (jag sparade lite från morgonen) som jag testade Digitaltestet med, och då visade det sig att det var NEGATIVT på MVC!!!
    Och de sa bara du är inte gravid!
    Hade sista mens 9/9 och ÄL 28/9. Borde alltså vara i v4+1 enligt uträknaren här på familjeliv!
    Vad tror ni ?  GRAVID ELLER INTE?
    Är ju orolig att det kan vara något fel. Men det är väl bara att vänta!

  • Svar på tråden Kan man lita på Clearblue digital?? Någon som fått fel svar?
  • Irmeline

    Det är väl så tidigt att det är precis på gränsen om testet kan känna av det eller inte.
    Tror du är gravid, bara att hcg inte är tillräckligt högt ännu.
    Köp på dig några test och testa en gång varje morgon i några dagar. Blir det inget då ä
    r det nog tyvärr neg, men förmodligen blir det tydligare för varje dag. 

  • supersnabben

    Men det verkar ju som om alla här inne får positivt flera dagar innan BIM och nu är jag ju på BIM+5 som sagt. Tycker det verkar skumt.
    Om man bara kunde veta. Trodde Digitaltestet var säkert!

  • Irmeline
    supersnabben skrev 2010-10-13 17:56:00 följande:
    Men det verkar ju som om alla här inne får positivt flera dagar innan BIM och nu är jag ju på BIM+5 som sagt. Tycker det verkar skumt.
    Om man bara kunde veta. Trodde Digitaltestet var säkert!
    Din äl kan ju ha varit lite senare än vanligt? Eller så är du en låghormonare.
    Vissa plussar inte ordentligt före vecka 5-6. 
  • TESSE25

    hej jag har gjort ett cb digital o de visa gravid 1-2.
    de gjorde jag i fre den 18 mars. Sen gjorde jag ett vanligt cb på mån den 21 mars o det visa inget alls. ska till mvc på fre. fattar nada



  • Petriss

    Tycker du ska tro dina andra "gravidtester" än CB vanligt. Tycker att det skrivs mycket skit om dem. Köp ett digitalt till eller beställ  testlagrets stickor. Det går ju snabbare än att vänta på mvc..

  • TESSE25

    nä man kan inte lita på dom. jag gjordet ett i fre o de visa gravid 1-2 nu gjorde ja ett idag den 22 o de visar inte gravid.


  • Vickan I
    TESSE25 skrev 2011-03-22 17:49:40 följande:
    nä man kan inte lita på dom. jag gjordet ett i fre o de visa gravid 1-2 nu gjorde ja ett idag den 22 o de visar inte gravid.


    Kan ju tyvärr vara ett tidigt missfall en sk kemisk gravidtet också. Då sjunker hcg fort igen och blödningen kan dröja. Då kan man få först positiva test som sedan efter några få dagar blir till minus. Har fått så själv. Hoppas på fel på ditt test dock.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • TESSE25
    Vickan I skrev 2011-03-22 19:37:25 följande:
    Kan ju tyvärr vara ett tidigt missfall en sk kemisk gravidtet också. Då sjunker hcg fort igen och blödningen kan dröja. Då kan man få först positiva test som sedan efter några få dagar blir till minus. Har fått så själv. Hoppas på fel på ditt test dock.
    ja men är de missfall ska de plussa ett tag framöver
  • Vickan I
    TESSE25 skrev 2011-03-22 19:55:24 följande:
    ja men är de missfall ska de plussa ett tag framöver
    Ja kanske är så, men för mig så gick det ner fort. Cb mäter ju hcg på 25 vilket är väldigt lite. När en gravidtet avstannar så halveras det ca varannan dag. Så det går fort ner, särskilt om graviditeten avstannar mkt tidigt. Men det är bara som jag fått det förklarat för mig på gynakuten. Hoppas innerligt att det inte är så i ditt fall. Kan ju vara fel på testen också, det läser man ju ofta om.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • baby87

    Har hänt mig med me Cb digital va,, Visade plus me digital men minus me vanlig  Va ej gravid


    (¯`v´¯)Bästa dagarna 24/3 07 och 21/4 08(¯`v´¯)
  • ellabella04

    Hade också sk kemiska graviditeter 2008 innan jag blev gravid med trean. Plussade med vanligt cb, dock inte superstarkt tre dgr innan bim, på bim var det nästan svagare  och två dagar efter bim mycket svagt. Mensen kom sedan sent en vecka.

  • emelisvedberg

    Hej jag fick positivt på cb digital 2-3:e veckan men har inte känt av några riktiga symptomer dock e min mens oregelbunden och haft menssmärtor några gånger i 2 vwxkor men ingen mens . funderar om det kan vara negativt på grund av min oregelbundna mens? Testet visade fortfarande positivt efter 2 timmar. Så hoppas det stämmer :) nån som vart me om något liknande och sedan fått mensen ? Tack på förhand:)

  • Dakine

    Jag testade mig idag med CB, ÄL+10. Fick negativit. Får se om det stämmer, ska testa mig på måndag igen! 

  • tjockobbe

    Ett graviditetstest reagerar på ett hormon som endast finns i kroppen när man är gravid. Ett plus är ett plus, digitalt eller sticka med linjer. Börjar man sen blöda kallas det missfall, men många kallar det spökstreck eller fel på testen.

    I ditt fall TS är det nog så att du nog låg precis på gränsen för att testen skulle känna av det. Hade avvaktat o sen testat på nytt.


    Vera 130923
  • Minimano

    Hej hej 

    det står i instruktionerna att man kan få positivt men att det sedan visar sig vara negativt och att man får mens då det blivit ett tidigt missfall. Såg ng skrev att det ska testa positivt långt efter. Det stämmer inte så tidigt då det är så lite av ämnet i kroppen. 
    det är visst normalt att man blir befrukad och ägget kan inte hålla kvar och så får man mens. händer många utan att dem vet om de ❤️

Svar på tråden Kan man lita på Clearblue digital?? Någon som fått fel svar?