• 3barnsmamman

    Match.com och liknande

    Är det någon som har erfarenhet av dejtingsajter som den? Funkar det?

    Jag har en profil, men är ej betalande medlem. Har inte heller lagt upp något foto, är nog lite för blyg. I och med att jag inte betalar kan jag ju bara titta på profiler, men inte ta kontakt med någon förutom att flirta. Nu undrar jag om det är värt att börja prenumerera. Tycker att det är lite läskigt, men känner att jag skulle vilja träffa någon. Jag har varit separerad i ett år nu och på krogen är det svårt (omöjligt?) att hitta någon.

  • Svar på tråden Match.com och liknande
  • Mundt

    jag är betalade medlem där och sajten är okay. jag tycker om den lätta översikten men jag gillar inte sök alternativen.

    Nu har jag inte fått något napp där men det beror väl mest på att svenska kvinnor verkar vara militant emot män med barn på heltid.

  • La Lola

    Jag träffade min make på Vilda Webben.
    Så visst funkar det!


    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • 3barnsmamman

    Tack för svaren! Får se om jag vågar slänga mig in i leken

  • Vill inte ha barn

    Gott om de jag söker är det ont om... men det kan vara kul att hålla utkik lite då och då ifall det dyker upp någon.
    Och då kollar jag om han finns någonannanstans så jag slipper prenumerera och betala för något jag kanske ändå inte kommer få ut något av.

    Är Meetic numera samma sak som Match förresten?

    PS: E-kontakt är bra... bara att lägga upp en bild innehållande din e-postadress i fotoalbumet. Gäller bara att den du är intresserad av fattar vinken, min erfarenhet säger mig att det inte är det lättaste för dem. ;)

  • Kimona

    jag använder meetic, är inte betalande medelm men eftersom man inte fick skriva sin mejladdres skrev jag helt enkelt att jag heter *** på hotmail så då kan de kontakta dig via mejl :)

  • Derya

    Dating sidor fungerar för kvinnor men mycket sällan för män. Det är för att...

    det finns väl 5-10 gånger fler medlemmar som är män än kvinnor.

  • Pissetuss

    Det beror på hur man själv är som person och hur mycket självdistans man har, tror jag. Jag är en sådan som har svårt för dejtingsidor för det känns som om folk kryper in i mitt vardagsrum genom nätverkskabeln. Många karlar är väldigt "på" på dejtingsidorna och det tycker jag är jättejobbigt. Kanske beror det på att jag inte varit redo att träffa någon, eller också är det för att det ofta väldigt forcerade tempo som råder på dejtinsajterna inte passar mig. Jag är typen som vill betrakta folk på avstånd ganska länge och lära känna folk passivt till en början.

    Jag har träffat väldigt många idioter på internet och det gjorde att jag fick lite avsmak. Kanske berodde det på att jag inte hade tillräckligt med självdistans på den tiden jag nätdejtade, vad vet jag. Jag tog saker för personligt, helt enkelt.

    Sedan har jag träffat några jättebra killar också, som inte hoppade på mig med frågan "ska vi träffas?!". Framför allt en av dem gillade jag, det visade sig att vi hade en gemensam bekant trots att vi var från vitt skilda delar av landet men vi bodde bara 8 mil från varandra. Vi hade jättemycket att prata om och han var så naturlig och gav mig det utrymme jag behövde, han höll sig på armlängds avstånd och jag med. Ingen föreslog någon dejt, det föll oss helt enkelt aldrig in. Jag har ingen kontakt med honom längre. Jag hoppas dock att han är lycklig och mår bra.

    Annars tror jag att dejtingsidor är lika bra som något annat sätt att träffas på, men man måste sålla friskt och inte ta illa vid sig av idioterna som lurar därute.

Svar på tråden Match.com och liknande