• Ninninn

    NÅGON som fått barn efter upprepade missfall???

    Jag har haft 3 missfall och har nu börjat en utredning..
    Finns det någon med samma problem som mig men som har fått barn till slut???
    Jag har ju liksom tappat hoppet vet inte hur mycket mer ja kommer att orka..

  • Svar på tråden NÅGON som fått barn efter upprepade missfall???
  • Ninninn

    Ja har bara fått Trombyl, min doktor skrev aldrig ut progesteron till mig även fast jag bad om de.... ja får hoppas att Trombylen hjälper mig nästa gång, nu verkar de som om ja har svårt att bli gravid helt plötsligt, de har aldrig hänt innan, ja har blivit gravid bara min sambo skakat i kalsongerna...

    jaja bara att fortsätta och hoppas

  • Finessan

    Kika på min sida här på FL och bland de bloggarna som jag har här, inte den som står i sidfoten. Det är mycket att skriva så gå gärna in och läs i stället. {#lang_emotions_smile}

    Jag fick både Trombyl, Fragmin och Progesteron.


  • Längtan efter liten
    sofie1981 skrev 2010-04-23 10:32:31 följande:
    Hej! Jag vill bara peppa er lite. Jag fick 6 tidiga mf på 2 år och födde sedan en stor kille i mars förra året. Nu är jag gravid igen i vecka 6 och tar precis som sista gången trombyl och progesteron. Jag mådde så dåligt och trodde aldrig att jag skulle få barn men när jag väl kommit en bit in i graviditeten kunde jag inte ens komma ihåg att vi hade haft några problem!  Det kommer att vara värt det när ni väl har er lilla unge!Lycka till allihop!
    åååh vad härligt att höra, det ger en hopp om ens egna framtid :)
    Längtan efter liten är stor
  • hoppas1

    Hej 

    Jag har fått två missfall efter varandra och tar nu trombyl och Lutinus (dock 1 x 2 istället för 1x3) Jag har själv valt att reducera dosen Lutinus då det blir svårt att ta det på jobbet. 

    Jag har inga barn sedan tidigare, håller verkligen tummarna att det går vägen och att vi får barn.  Just nu i v 4+5. 

  • Hontmail
    hoppas1 skrev 2018-10-13 15:00:19 följande:

    Hej 

    Jag har fått två missfall efter varandra och tar nu trombyl och Lutinus (dock 1 x 2 istället för 1x3) Jag har själv valt att reducera dosen Lutinus då det blir svårt att ta det på jobbet. 

    Jag har inga barn sedan tidigare, håller verkligen tummarna att det går vägen och att vi får barn.  Just nu i v 4+5. 


    Lycka till! <3

    Ville bara skriva att du kan ta Crinone istället 1gång per dag och få samma effekt som 3st lutinus. Jag är ivfare så jag har testat båda sorter och Crinone gav dessutom mindre biverkningar. Tänk på blödningsrisken med Trombylen bara tex låt din partner sköta knivarbetet i köket, gå inte på akupunktur för det kan börja blöda av ett litet stick osv.
  • Rosen3
    Ninninn skrev 2010-04-23 21:21:11 följande:

    Ja har bara fått Trombyl, min doktor skrev aldrig ut progesteron till mig även fast jag bad om de.... ja får hoppas att Trombylen hjälper mig nästa gång, nu verkar de som om ja har svårt att bli gravid helt plötsligt, de har aldrig hänt innan, ja har blivit gravid bara min sambo skakat i kalsongerna...

    jaja bara att fortsätta och hoppas


    Hur har det gått Ninninn? Och för er andra? :) Jag har fått tre missfall och testar med progesteron men, men väntar in ny graviditet och det är segt?
  • Felicia3

    Hej! Jag fick 3 missfall på 2 år sedan blev jag gravid en 4:e gång och fick behålla det.De tog blodprover men hittade inget fel på oss.Jag tror kanske akupunkturen hjälpte mig men sånt vet man ju inte.Syskonförsök nu men missfall igen.Min ägglossning var borta 2,5 år innan vi försökte få barn.Jag har känslan av att det är något i mig som strular.Kanske för högt immunförsvar men jag vet verkligen inte.Försök att inte ge upp.

  • Rosen3
    Felicia3 skrev 2023-08-08 20:23:36 följande:

    Hej! Jag fick 3 missfall på 2 år sedan blev jag gravid en 4:e gång och fick behålla det.De tog blodprover men hittade inget fel på oss.Jag tror kanske akupunkturen hjälpte mig men sånt vet man ju inte.Syskonförsök nu men missfall igen.Min ägglossning var borta 2,5 år innan vi försökte få barn.Jag har känslan av att det är något i mig som strular.Kanske för högt immunförsvar men jag vet verkligen inte.Försök att inte ge upp.


    Blivit gravid nu igen, för fjärde gången. Hoppas verkligen det går vägen denna gång :)
  • Rosen3

    Såklart blev det missfall en fjärde gång :( Någon mer som är kvar i denna tråden? Har fått utskrivet Trombyl till nästa gång. Har lite förhöjda TPO-antikroppar med min ingen läkare vill ge någonting mot det då mina TSH ser bra ut. Blir så trött och slut av detta?

  • Elmth
    Rosen3 skrev 2023-09-19 10:56:09 följande:

    Såklart blev det missfall en fjärde gång :( Någon mer som är kvar i denna tråden? Har fått utskrivet Trombyl till nästa gång. Har lite förhöjda TPO-antikroppar med min ingen läkare vill ge någonting mot det då mina TSH ser bra ut. Blir så trött och slut av detta?


    Hur har det gått för dig Rosen3?

    Är inne på mitt 3e tidiga mf. Har fått gyntid om ett par veckor. Jag har mild psoriasis, kan det påverka graviditeten? Tror även att jag har lågt progesteron efter äl. Men det är enbart baserat på att jag tycker att jag har låg temperatur efter äl och att jag har cystisk akne som härjar kring mens samt äl. 
  • Sunshine24
    Lilleskuttan skrev 2010-03-26 12:14:12 följande:

    Ja ge inte upp,(lätt att säga,jag vet) men snart är det faktiskt er tur! Fast det är svårt att tro när man är i den sitsen ni är i nu. Jag trodde aldrig att jag skulle få barn,men vad fel jag hade
    Lyckokramar till er!!


    Hej, Nu var det här otroligt längesen, men jag gör ett försök ändå. Jag kommer inte in på din sida dit du hänvisa om din resa. Något du vill dela med dig här av? :)
  • Rosen3
    Elmth skrev 2024-02-07 21:13:43 följande:
    Hur har det gått för dig Rosen3?

    Är inne på mitt 3e tidiga mf. Har fått gyntid om ett par veckor. Jag har mild psoriasis, kan det påverka graviditeten? Tror även att jag har lågt progesteron efter äl. Men det är enbart baserat på att jag tycker att jag har låg temperatur efter äl och att jag har cystisk akne som härjar kring mens samt äl. 

    Det går inte så bra :( Fick mitt fjärde missfall september :( 
    Nästa gång ska jag prova Trombyl och Prednisolon - som kan sänka mitt immunförsvar/antikroppar oxå (på eget bevåg då sjukvården inte vill hjälpa mig). Men väntar på att bli gravid nu vilket känns som en evighet, det vill inte ta sig. 


    Känns inte bättre när flera vänner får barn efter barn på löpande band. 


    Beklagar ditt missfall, vet exakt hur det känns. Man har ju hört att alla autoimmuna sjukdomar kan påverka till missfall, det är väl psoriasis? Men oklart. Du kan ju ta ett prov på eget bevåg (kostar lite mer dock) för att se så att progesteronhalten ligger bra till. 

  • Elmth
    Rosen3 skrev 2024-02-08 16:31:57 följande:

    Det går inte så bra :( Fick mitt fjärde missfall september :( 
    Nästa gång ska jag prova Trombyl och Prednisolon - som kan sänka mitt immunförsvar/antikroppar oxå (på eget bevåg då sjukvården inte vill hjälpa mig). Men väntar på att bli gravid nu vilket känns som en evighet, det vill inte ta sig. 


    Känns inte bättre när flera vänner får barn efter barn på löpande band. 


    Beklagar ditt missfall, vet exakt hur det känns. Man har ju hört att alla autoimmuna sjukdomar kan påverka till missfall, det är väl psoriasis? Men oklart. Du kan ju ta ett prov på eget bevåg (kostar lite mer dock) för att se så att progesteronhalten ligger bra till. 


    Vad tråkigt att läsa:( jag hoppas att det snart tar sig igen och att de nya medicinerna fungerar. 

    Jag blev gravid 3 gånger på rad och fick missfall alla de gångerna. Så jag har iallafall lätt att bli gravid, men det vill verkligen inte sätta sig. Jag ska fråga gynläkaren när jag ska dit om dom kan testa för autoimmun och lågt progesteron. Det verkar ju absolut vara det som är vanligast när jag har läst bland hundratals trådar och studier. Vet dock inte alls vad jag kommer få kontrollera när jag är där, men tänker tjata om jag märker att det inte går åt det håll jag vill.

    Det är samma här, alla mina vänner har nu fått barn. Jag har liksom börjat isolera mig för att slippa ta del av det, även fast jag såklart är så himla glad för deras skull. Men det är jättejobbigt och stressande. 

    Det var någon som skrev att varje dag är vi närmare vårt barn. Det är så man får se det och inte ge upp. Vi kommer nå mål en vacker dag! 
  • Rosen3
    Elmth skrev 2024-02-09 12:13:34 följande:
    Vad tråkigt att läsa:( jag hoppas att det snart tar sig igen och att de nya medicinerna fungerar. 

    Jag blev gravid 3 gånger på rad och fick missfall alla de gångerna. Så jag har iallafall lätt att bli gravid, men det vill verkligen inte sätta sig. Jag ska fråga gynläkaren när jag ska dit om dom kan testa för autoimmun och lågt progesteron. Det verkar ju absolut vara det som är vanligast när jag har läst bland hundratals trådar och studier. Vet dock inte alls vad jag kommer få kontrollera när jag är där, men tänker tjata om jag märker att det inte går åt det håll jag vill.

    Det är samma här, alla mina vänner har nu fått barn. Jag har liksom börjat isolera mig för att slippa ta del av det, även fast jag såklart är så himla glad för deras skull. Men det är jättejobbigt och stressande. 

    Det var någon som skrev att varje dag är vi närmare vårt barn. Det är så man får se det och inte ge upp. Vi kommer nå mål en vacker dag! 

    Hoppas du har rätt :)

    Förstår frustrationen och håller helt med. Kan tycka att det är såå orättvist oxå när dem andra får typ tre barn och man själv inte får ett enda. Såklart är man glad, men det är svårt och man isolerar sig. 


    Det är rätt som du säger, någon gång måste det ju vara vår tur! Gäller bara att inte ge upp och hålla ut. 

  • Bubblanbob123

    Min man och jag är i samma sits! Vi har haft tre missfall och väntar på utredning... Hoppas allt ska gå bra men man börjar bli trött på den emotionella  berg- och dalbanan...

  • Elmth
    Bubblanbob123 skrev 2024-02-21 13:28:59 följande:

    Min man och jag är i samma sits! Vi har haft tre missfall och väntar på utredning... Hoppas allt ska gå bra men man börjar bli trött på den emotionella  berg- och dalbanan...


    Beklagar! Det är riktigt tufft.
    Vi startade vår utredning idag. Jag och min sambo ska lämna blod på måndag för kromosomanalys. I övrigt tycker jag inte att jag blev så mycket klokare. Gyn gjorde en undersökning och äggstockar och annat såg friskt ut. Det enda hon påpekade var att jag hade en något hjärtformad livmoder, och berättade att om man har större avvikelser, särskilt hjärtformad livmoder med septum(skiljevägg) så fanns en ökad risk för missfall för att det inte fäster ordentligt. Hon påpekade dock att min livmoder hade en sån liten anomalitet och inget septum att det högst troligen inte berodde på det.
    Jag tog upp progesteronbrist, men hon berättade att det inte finns tillräckligt med studier som kan påvisa att det fungerar (eller inte fungerar) så enligt deras lärobok som vi läste tillsammans på plats så görs ingen sådan undersökning.

    Det jag fick med mig därifrån idag var, citat, - du ska ta med dig att det är väldigt god prognos för att du kommer lyckas få till en fullgången graviditet särskilt när du verkar bli gravid så lätt.

    Samt att jag skulle få tala med en kurator och att de lovade att jag skulle få "stöd" tidigt vid nästa graviditet.

    Berätta gärna hur det går på ditt första besök Bubblanbob123. Det verkar vara så olika för olika län. 
  • Awaz

    Hej!
    jag är samma situationen haft 3 missfall och de kan inte se vad det kan bero på, de säger att det är kromosomavvikelse.


    är gravid nu igen i vecka 5.3 men är väldigt orolig om det här kommer bli samma. jag fick precis chclogest och Trombyl. Har du använt någon liknande innan? Jag förstår dig väll när man har haft upprepande missfall man blir väldigt orolig och är rädd att det blir samma igen 

  • Bubblanbob123
    Elmth skrev 2024-02-21 16:58:35 följande:
    Beklagar! Det är riktigt tufft.
    Vi startade vår utredning idag. Jag och min sambo ska lämna blod på måndag för kromosomanalys. I övrigt tycker jag inte att jag blev så mycket klokare. Gyn gjorde en undersökning och äggstockar och annat såg friskt ut. Det enda hon påpekade var att jag hade en något hjärtformad livmoder, och berättade att om man har större avvikelser, särskilt hjärtformad livmoder med septum(skiljevägg) så fanns en ökad risk för missfall för att det inte fäster ordentligt. Hon påpekade dock att min livmoder hade en sån liten anomalitet och inget septum att det högst troligen inte berodde på det.
    Jag tog upp progesteronbrist, men hon berättade att det inte finns tillräckligt med studier som kan påvisa att det fungerar (eller inte fungerar) så enligt deras lärobok som vi läste tillsammans på plats så görs ingen sådan undersökning.

    Det jag fick med mig därifrån idag var, citat, - du ska ta med dig att det är väldigt god prognos för att du kommer lyckas få till en fullgången graviditet särskilt när du verkar bli gravid så lätt.

    Samt att jag skulle få tala med en kurator och att de lovade att jag skulle få "stöd" tidigt vid nästa graviditet.

    Berätta gärna hur det går på ditt första besök Bubblanbob123. Det verkar vara så olika för olika län. 

    Tack, och detsamma! <3 Det är verkligen tufft mentalt, blev utbränd och fick panikångest efter sista missfallet. Det börjar sakta bli bättre, men känner mig slutkörd i kroppen. 


    Men spännande för er att ha påbörjat en utredning, jag hoppas att ni ska få ert efterlängtade barn snart!

    Vi fick veta att vi kan behöva vänta tre månader innan vi får påbörja utredningen, så nu väntar vi på kallelsen... 

Svar på tråden NÅGON som fått barn efter upprepade missfall???