• Zharmy

    Brankiootorenalt syndrom

    Hej!

    Försöker igen...då ingen svarade på min tidigare tråd..

    Någon i det avlånga Sverige som har ett barn med den ovanliga diagnosen Brankiootorenalt syndrom ?

    Min dotter Linnéa har nu fått diagnosen BOR1 (som tur är så är det bara hörselskada som drabbats henne, inga övriga problem, ska bara göra en sist njurtest men hittills har det varit bra resutat på de prov som gjorts)

    Jag väntar 2:a barnet och är därför lite nervös för hur barnet mår, förhoppningsvis är den frisk eller "bara" har hörselskada som Linnéa har, och inte någon missbildning varken i ytterörat eller njurproblem.

    200-300 st i Sverige har detta (som jag läst) så jag räknar inte med svar men hoppas i alla fall få knyta kontakt med NÅGON i samma situation som vi.

    Kram!

  • Svar på tråden Brankiootorenalt syndrom
  • Lina8276

    Hej!

    Hur har det gått för er? Vår 2 månaders son ska utreda hörseln på ena örat då hörselgången är helt igenväxt. Ena ytterörat är missbildat och då googlade vi fram BOR. Vi är så klart oroliga och då kom ditt inlägg upp.

  • MammatillLuna

    Hej, 

    Vad tråkigt att höra om Linnéa, det måste vara väldigt tufft för henne och er. Jag befinner mig tyvärr i samma sits som dig. Jag har syndromet, vilket innebär att jag är döv på ena örat och dessvärre har min dotter ärvt mitt syndrom. 

    Jag skickar stora styrkekramar till er, och håller tummarna för att graviditeten gått så bra som möjligt och att barnet mår bra. 


    Kram! 

Svar på tråden Brankiootorenalt syndrom