• Lillstrumpa

    Ilona?

    Vad får ni för associationer till namnet Ilona? Vill veta allt ni tänker!

  • Svar på tråden Ilona?
  • siamusen

    Tänker pa David Halliday och Estelles dotter. Säger dig förmodligen inte ett dyft men han är fransk musiker och hon modell. Sa en blond liten söt tjej alltsa

  • Namnam

    För mig är det "syrianskt" då jag bara träffat syrianer som heter Ilona

  • Krake

    Jag tänker mig en självständig, spännande och lite mystisk kvinna. Typ någon som sitter i en ateljé-vindsvåning med afrikanska masker på väggen och röker med munstycke... Vet inte alls var den associationen kommer ifrån, men jag tycker det är ett rätt häftigt namn.

  • Babe

    glädje... :)
    ILO på finska betyder just glädje och jag har haft en finsk lärarinna som hette så alltid glad och fin...

  • kotka

    snyggt!! men, som jag skrev i en annan tråd, jag stör mig på att stora i och lilla l ser likadana ut och kommer efter varandra. jag är världens nörd.

  • Ilonahelen

    Heter ilona och alltid varit stolt över namnet, fick det av att mamma kände ett par vars flicka heter så och de härstamma från Frankrike. har varit ganska ensam om det under livet,
    har träffat på senare i livet kvinnor från Ryssland , Rumänien, Finland, Italien , Polen som haft detta namn. aldrig assyrisk Så den kopplingen förstår jag inte.
    Är under namnet Helena och har uppfattat att namnen Ellen, Ellinor, Elin, Elena också är under Helena. 
    stavningen: Svenk Ilona eller ilona föredrar jag i digital skrift handstilen blir med stort I.
    finsk, ilona.

  • Cathariiina

    Har för mig att det är polskt, eller från någon annan öststat. Verkar dumt och onödigt att ta det, om barnet inte har påbrå därifrån. Och kanske OM det har det också, men tanken är att det ska leva sitt liv i Sverige/Västeuropa. Skapar ju bara missförstånd och problem. 

Svar på tråden Ilona?