• Tintene

    Har precis plussat men redan avtagande symptom- orolig!

    Äntligen har vi plussat efter 2,5 år o 4 ICSI o d känns såklart fantastiskt (v 4- 5)... MEN de symptom jag hade veckan innan plusset: molvärk till o från, ont i svanken till o från samt ömma bröst e nu redan helt borta! (Möjligtvis ömmar brösten nååååågot men då får jag verkligen trycka hårt på dem.....)

    Betyder detta att de e missfall på gång? E jätteorolig för detta....
    Hoppas någon varit med om detta o fortsatt vara gravid...

    Obs! Vet att man inte alltid känner symptom såhär tidigt men d borde väl vara skillnad då man som jag HAR känt symptom bara för några dagar sen?!

  • Svar på tråden Har precis plussat men redan avtagande symptom- orolig!
  • Petunia2

    Grattis till plusset!!

    Plussade 7/12 och har egentilgen inga symtom alls. Möjligen lite större bröst, men det tror jag beror på Crinongelen jag använder. Har inte heller ömma bröst. Känns så overkligt, men jag hoppas att det lilla grynet växer och frodas. Ska inte göra VUL förrän 7/1, känns grymt länge tills dess, hoppas att jag får se ett litet hjärta slå då.

  • Tintene
    Petunia2 skrev 2009-12-09 13:33:20 följande:
    Grattis till plusset!!Plussade 7/12 och har egentilgen inga symtom alls. Möjligen lite större bröst, men det tror jag beror på Crinongelen jag använder. Har inte heller ömma bröst. Känns så overkligt, men jag hoppas att det lilla grynet växer och frodas. Ska inte göra VUL förrän 7/1, känns grymt länge tills dess, hoppas att jag får se ett litet hjärta slå då.
    Grattis själv!!!!

    Lyckades ni på första IVF- försöket eller?
    Har du haft några symptom innan plusset då som försvunnit eller har du varit symptomfri hela tiden?
    Ja tiden till VUL känns extremt seeeeeeeg...... ;)
  • lessermatters

    Jag plussade för en vecka sedan men mins symptom försvann redan två dagar efter. Då hade jag haft molvärk i ca 6 dagar och känt mig hungrig, trött och pyttelite illamående. Nu känner jag inget förutom att brösten fortfarande är lite större än normalt. Jag har inte tagit något mer test än men ska nog göra det idag eller imorgon.
    Om det fortfarande visar plus så ska jag försöka få ett VUL nånstans.

  • Petunia2
    Tintene skrev 2009-12-09 19:10:14 följande:
    Grattis själv!!!!Lyckades ni på första IVF- försöket eller?Har du haft några symptom innan plusset då som försvunnit eller har du varit symptomfri hela tiden? Ja tiden till VUL känns extremt seeeeeeeg...... ;)
    Detta är vårt andra försök. Nä, har nog inte haft några andra symtom tidigare heller. Är i dag på v.4 +3.
    Hur långt i graviditeten är du?
  • Tintene
    lessermatters skrev 2009-12-10 12:47:19 följande:
    Jag plussade för en vecka sedan men mins symptom försvann redan två dagar efter. Då hade jag haft molvärk i ca 6 dagar och känt mig hungrig, trött och pyttelite illamående. Nu känner jag inget förutom att brösten fortfarande är lite större än normalt. Jag har inte tagit något mer test än men ska nog göra det idag eller imorgon.Om det fortfarande visar plus så ska jag försöka få ett VUL nånstans.
    Det låter ungefär som mig... Hoppas jag får gå på VUL nån gång nästa vecka- ju tidigare desto bättre! Måste få veta hur d står till även fast jag e livrädd för svaret....
  • Tintene
    Petunia2 skrev 2009-12-10 19:02:47 följande:
    Detta är vårt andra försök. Nä, har nog inte haft några andra symtom tidigare heller. Är i dag på v.4 +3.Hur långt i graviditeten är du?
    Jag är idag i vecka 7 (6+1)..... vad jag har förstått e detta en ganska kritisk tid då mycket ska utvecklas o gå rätt-läskigt!!!
  • Petunia2

    Jag vet, det är jätteläskigt!
    Har du inte fått någon tid för VUL på din IVF-klinik? De bokade in mig samtidigt som de ringde och meddelade svaret på graviditetstestet, ska dit första veckan i januari.

  • mammahärochnu

    Man gör inte för tidigar vul på ivf-kliniken, först runt v.8-9 för att man ska kunna se något. Vi fick vårt i v.9 o då var fostret 2,2 cm som en akvariefisk ungefär ; )

  • Bebislängtan87

    Jag hade så, Uppblåst mage, ömma tuttar, illamående osv, Som bara försvann över en natt, Jag ignorera de bara o inbillade mig att jag hade symtom i fyra veckor för att slutligen få missfall i vecka 12, Graviditeten hade avstannat tidigare men kroppen började inte stöta ut det försens vecka 12, Vi försöker fortfarande bli gravida.

    Hoppas allt går som det ska men ta kontakt med en barnmorska o hör om dem kan kolla dig. Gör inte som jag o bara ignorera smällen blir bara hårdare om det skulle bli ett missfall.

  • Elmth

    Jag hade också avtagande symptom från att BIM-4 ha haft ömma bröst, humörsvängningar delux, trötthet samt spänningskänslor i livmodern, ner i ryggen och ljumskarna. Tog ett sånt tidigt test som då visade positivt men svagt. Fick testmani och testade flera gånger per dag i en vecka. Linjerna syntes bättre och bättre men fortfarande väldigt svagt. När jag var på BIM+1 avtog symptomen allt mer och mer och till slut ömmade bara brösten lite grann. Jag kände mig väldigt ogravid. Magkänslan sa att något inte stämde. På BIM+4 syntes knappt någon linje på test. Idag BIM+5 var det blankt och blödning kom vid lunch. Det var mitt och min sambos andra försök, första missfall. Jag hade vid tillfället för positivt test också precis fått bekräftat bakteriell vaginos. Jag fick donaxyl mot detta. Vet inte om bv:n var boven eller om det bara var fel på cellerna. Hoppas på bättre lycka nästa gång även fast baby-makeri är väldigt påfrestande psykiskt. Lycka till till alla❤️

Svar på tråden Har precis plussat men redan avtagande symptom- orolig!