• Anonym (FAAAAAAN!!!!)

    5 missfallet i rad idag!!!

    Vad är det för fel!!
    Vet snart inte va fan jag ska ta mig till... 5 missfall i rad,
    har aldrig hört talas om att nån fått så många i rad!!
    Blir så arg på mig själv, känner mig som en värdelös människa!!!

    Sökte hjälp efter 4 de missfallet men fick till svar att inget var fel på oss och att vi skulle höra av oss när jag blev gravid igen...

    Grejen är den att jag får mina missfall så himla tidigt (som tur är)
    jag får missfallen samma dag som planerad mens, skillnaden är att jag blöder väldigt länge o konstigt annars kanske jag inte märkt av dom...

    Men alltså kan jag inte höra av mig till dom när jag blivit gravid igen för då är det redan försent!! Jag får ju missfallen innan jag vet att jag är gravid... Nåt borde ju va fel, varför kan dom inget göra...

    Vi har en 3 årig son (tack gode gud för honom) Det tog 18 månader att bli med honom men inga missfall som jag vet innan..

    Finns det nåååån människa som sitter i min sits??
    Känner mig så jävla ensam!!!

    Kram på er...

  • Svar på tråden 5 missfallet i rad idag!!!
  • Anonym (FAAAAAAN!!!!)
    Orättvist skrev 2009-11-07 16:30:33 följande:
    Du äter då 2500 microgram, ska jag kanske äta mer då??? Äter kvinna, nån blandning av vitaminer och grejor, bla då 600 microgram folsyra. Kanske jag kan äta mer utöver.
    Jag åt dom innan också men enligt läkaren var dom inte så mycket att hurra för...
  • Anonym (orolig tjej 26)

    jag har fått missfall 13 dagar efter äggl(alltså ca 6 dagar innan mensen skulle komma)...jag vet att jag var gravid för jag fick positivt på gravtestet...samma sak hände några månader senare..då hann jag ej ta ett test men kände igen symptomen direkt...på mvc å gynmottagningen så tar dom det inte på lika allvar eftersom det händer så tidigt..i mitt fall flera dagar innan mensen äns kommit..jag kan ju liksom inte söka hjälp eftersom jag redan hunnit fått missfallet innan mensen ska komma...är jätte orolig att det ska hända igen..fattar inte vad som är fel när det upprepar sig så tidigt flera ggr på raken?????...till trådstartaren::är du säker på att du vart gravid alla 5 gånger?hur tidigt testade du positivt?

  • Anonym (FAAAAAAN!!!!)

    Anonym (orolig tjej 26) skrev 2009-11-07 18:22:30 följande:


    jag har fått missfall 13 dagar efter äggl(alltså ca 6 dagar innan mensen skulle komma)...jag vet att jag var gravid för jag fick positivt på gravtestet...samma sak hände några månader senare..då hann jag ej ta ett test men kände igen symptomen direkt...på mvc å gynmottagningen så tar dom det inte på lika allvar eftersom det händer så tidigt..i mitt fall flera dagar innan mensen äns kommit..jag kan ju liksom inte söka hjälp eftersom jag redan hunnit fått missfallet innan mensen ska komma...är jätte orolig att det ska hända igen..fattar inte vad som är fel när det upprepar sig så tidigt flera ggr på raken?????...till trådstartaren::är du säker på att du vart gravid alla 5 gånger?hur tidigt testade du positivt?
    Jag har testat positivt alla 5 gånger, 3 av gångerna inne på kvinnokliniken då dom även kollat med vul o 2 gånger hemma med gravtest... Jag känner också av symtomen väldigt tidigt så man vet ju faktiskt att man är gravid oftast innan man testat sig... Men anledningen av att jag har testat mig är ju för att "mensen" inte tar slut, brukar normalt blöda 4 dagar ungefär men med missfallen har jag blödit 2-3 veckor... O så tar det ju några månader innan mensen kommer igång sen efteråt...
    Hur många missfall har du fått??
  • Anonym (FAAAAAAN!!!!)
    Bebislängtan82 skrev 2009-11-07 16:36:53 följande:
    Jag äter ren folsyra :) finns på apoteket. Ja jag fattar inte hur man orkar men till slut gick det
    Kikade in på din sida, 27 år från lkpg, jag är också 27 år från lkpg...
    Vilken skola gick du i högstadiet?? Jag gick i Munken...
  • anemonasussegotta

    usch - din sits känns inget roligt.

    Själv fick jag ett missfall "konstaterat". Jag blödde och det som var i magen såg inte ut att leva. Det var i typ v 4 - 5 ungefär. Då hade jag blött sedan mensdagen...
    Fick beskedet att jag skulle vänta ut missfallet och höra av mig om några veckor för en efterkontroll... sagt och gjort... det kom lite mer blod och emellanåt klumpar och grejjer, så gick jag tillbaka på återkontrollen.
    Minsann var det inte ett pickande hjärta där!!! Men resterna efter tvillingen syntes fortfarande!! Det hade alltså varit två ifrån början där den ena tydligen hade något fel och därför "checkade ut" rätt tidigt. Gissa omställningarna... först -"shit jag är gravid" , sen "-hellvetet missfall.." , för att sedan bli "- shit jag är gravid igen ... eller fortfarande.."..

    Styrkekramar till dig!!!! Be om en utredning så dom kan bedömma äggkvalité och spermakvalité.. och kanske i längden också befruktade äggets kvalité om ni kommer till ivf...

  • Anonym (FAAAAAAN!!!!)

    anemonasussegotta; Vilken lycka ni måste känt då när ni fick se det tickande hjärtat...
    När jag väntade min son o var i v 11 vaknade jag av att det forsade blod ur mig, hur mkt som helst... Övertygad om att det var missfall o några timmar senare på ul sa läkaren; Ja men här inne finns det liv! VAAAAAA, den känslan... UNDERBART!!!

  • Bebislängtan82
    Anonym (FAAAAAAN!!!!) skrev 2009-11-07 20:21:58 följande:
    Kikade in på din sida, 27 år från lkpg, jag är också 27 år från lkpg... Vilken skola gick du i högstadiet?? Jag gick i Munken...
    hehe vad kul :) dock är jag inte härifrån ;) utan från malmö men jag bor här sedan 5 år.
  • Anonym (orolig tjej 26)

    Anonym (FAAAAAAN!!!!) skrev 2009-11-07 20:14:55 följande:


    Anonym (orolig tjej 26) skrev 2009-11-07 18:22:30 följande:
    Jag har testat positivt alla 5 gånger, 3 av gångerna inne på kvinnokliniken då dom även kollat med vul o 2 gånger hemma med gravtest... Jag känner också av symtomen väldigt tidigt så man vet ju faktiskt att man är gravid oftast innan man testat sig... Men anledningen av att jag har testat mig är ju för att "mensen" inte tar slut, brukar normalt blöda 4 dagar ungefär men med missfallen har jag blödit 2-3 veckor... O så tar det ju några månader innan mensen kommer igång sen efteråt... Hur många missfall har du fått??
    jag har haft 2 missfall..båda kom ca 5 dagar innan mensen skulle komma..alltså vldigt tidigt..då hade jag testat positivt 10 dagar efter äggl, en av gångerna.andra gången kände jag igen symtomen direkt..men jag har endast blött typ 1 dag å krampat i magen..sen har mensen kommit som vanligt i 5 dagar..allt detta har gjort att min mens varje mån bara kommer tidigare å tidigrae...i maj innan första missfallet så började mensen 27.e varje månad..nu har det hoppat bakåt..nu får jag mens 17.e istället...jag har annars alltid haft väldigt regelbunden mens.....
  • Orättvist

    Ingen mens ännu:)
    Svagt plus idag:):):)
    Jipppppi jipppppi, men svårt att våga tro nåt!
    Gonatt o kram på er!!

  • Anonym (FAAAAAAN!!!!)
    Orättvist skrev 2009-11-08 23:07:45 följande:
    Ingen mens ännu:) Svagt plus idag:):):) Jipppppi jipppppi, men svårt att våga tro nåt! Gonatt o kram på er!!
    GRATTIS!!!! Håller tummarna att det ska gå bra Kram
  • Bebislängtan82
    Orättvist skrev 2009-11-08 23:07:45 följande:
    Ingen mens ännu:)Svagt plus idag:):):)Jipppppi jipppppi, men svårt att våga tro nåt!Gonatt o kram på er!!
    Grattis :)
    Är 2010 vårt år
  • Orättvist

    Tack snälla!
    Ja nu har det gått 2 dagar till, och det e ju faktiskt 2 dagar längre än dom andra gångerna:)
    Gjorde ett test till idag:) och det säger definitivt att jag e gravid.
    Så lycklig... men.. så fort det moler i korsryggen eller nåt så mår man genast dåligt
    igen, springer på toa titt som tätt för att se att där inte e nåt blod. Men måste ju våga tro att det ska gå vägen.

    Lycka till ni andra!!
    Stor kram

Svar på tråden 5 missfallet i rad idag!!!