• Aiwendil

    Äter du pasta och krossade tomater. Endast!

    Jag älskar att koka lite pasta (helst färsk) och sen bara ha över krossade tomater som jag kryddat med lite salt och svartpeppar.
    Parmesanost på är också gott men det har jag inte varje gång.

    Har du ätit detta? Äter du det ofta? Har du aldrig smakat?

    Jag vill veta!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter du pasta och krossade tomater. Endast!
  • Trollet Ludenben

    eh?? nä... jag lagar riktig mat. Sånna där gejer gjorde jag när jag nyss flyttat hemifrån och inte kunde laga mat. Då hittade jag på egna sånna grejer...


    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • vermilion

    Gillar pasta och krossade tomater, men vill nog ha lite mer i. Typ vitlök och tonfisk. Mums!


    ♥ Adam och lillflickan 100101 ♥
  • CharmingGirl

    Ngn gång har jag blivit sugen på ngt liknande.

    Fräst upp lite riven vitlök, i med krossade tomater. Koka upp, krydda med salt och peppar och sedan mixa det till en relativ slät konsistens. Och sen kokt pasta till.

    Det var helt ok, men inget jag skulle vilja äta varje dag!

  • LindaJohansson81

    Nej, skulle aldrig få för mig. Vill ha riktig mat.

  • stjernfall

    Nja. Alltså vi äter ofta pasta med tomatsås som jag gör på krossade tomater och ett par grönsaker, typ morot, majs och eventuellt lite bönor.

    Men "råa" krossade tomater på pasta kan ju inte vara gott. Isf skulle jag åtminstone värma dom och krydda.

    Eller vad det kanske så du menade? Att man kokat dom krossade tomaterna lite granna?

  • Friterad

    Nej tack. Äter inte pasta öht, tror inte jag ätit pasta det senaste halvåret.

  • kuddmys

    Jag har hackad lök i också Perfekt mat när man bara är LITE hungrig.

  • Aiwendil
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-06 15:22:45 följande:
    eh?? nä... jag lagar riktig mat. Sånna där gejer gjorde jag när jag nyss flyttat hemifrån och inte kunde laga mat. Då hittade jag på egna sånna grejer...
    Haha... jag lagar också riktig mat
    Jag VILL ~ Jag KAN ~ Jag SKA
  • Trollet Ludenben
    Aiwendil skrev 2009-10-07 17:40:53 följande:
    Haha... jag lagar också riktig mat
    haha inte pasta och krosstomater... det är ju ingen riktig maträtt
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Aiwendil
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-07 18:14:55 följande:
    haha inte pasta och krosstomater... det är ju ingen riktig maträtt
    Nee.. men jag lagar ANNAN mat såklart

    I stort sett alltid hemmagjort från grunden.
    Då är det ok att äta "studentmat" ibland också
    Jag VILL ~ Jag KAN ~ Jag SKA
  • Trollet Ludenben
    Aiwendil skrev 2009-10-07 19:28:01 följande:
    Nee.. men jag lagar ANNAN mat såklart I stort sett alltid hemmagjort från grunden. Då är det ok att äta "studentmat" ibland också
    jasså... ja då har jag ändrat uppfattning om dig det är väl inte sämre att äta pasta med "påhittad sås" än att äta pizza i nödfall för alla har väl nån form av nödfallsmat när man inte orkar laga mat, vissa lata dagar får man ju ha....
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Aiwendil
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-07 20:02:15 följande:
    jasså... ja då har jag ändrat uppfattning om dig det är väl inte sämre att äta pasta med "påhittad sås" än att äta pizza i nödfall för alla har väl nån form av nödfallsmat när man inte orkar laga mat, vissa lata dagar får man ju ha....
    Precis!
    Jag VILL ~ Jag KAN ~ Jag SKA
  • Daniel12

    De som säger att det inte är "riktig mat" måste sakna fantasi. Pasta går ju att variera i all oändlighet!

    Kan nog lova att pastaskruvar med krossade tomater, hackad lök, grillkrydda och oregano går ner hos den som är hungrig.

  • EliseoCem

    Oftare förr men ibland även idag. Tycker krossade tomater gör pastan mycket godare och ger fräschare smak än ketchup, som mest bara smakar syntetiskt och socker.

  • klyban

    Antar vi pratar om tillagad, och ja, det är ju hur jävla gott som helst.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Äter du pasta och krossade tomater. Endast!