• gumzan

    Sång med disco fiskar som simmar i stim?

    Min dotter bara älskar en låt som spelas på öppna förskolan. Det är en disco låt om några fiskar som simmar i stim!

    Är det nån som vet vad det är för någon?

  • Svar på tråden Sång med disco fiskar som simmar i stim?
  • kalmar brud
    gumzan skrev 2009-09-30 17:54:24 följande:
    Min dotter bara älskar en låt som spelas på öppna förskolan. Det är en disco låt om några fiskar som simmar i stim! Är det nån som vet vad det är för någon?
    Vad kul vi söker samma låt...
  • pigglet

    Den låter kul! Vet inte alls vad ni pratar om för låt - men jag hänger kvar och ser om någon vet....

  • gumzan

    kalmar brud skrev 2009-10-07 21:12:39 följande:


    Det verkar inte vara någon som känner till den...Brukar ni vara fredagar på bullen eller?
    Vi har tidigare varit på babycafet på tisdagar, men nu är dottern 7 månader, och dessutom har ålat sen 5 månader krypit sen 6 mån, nu mosar hon nästan de stackars 4 veckors bebbarna medans deras mammor ser skräckslagna ut när hon kommer farande.... så vi kastade ut oss därifrån.
    Just nu så vet jag inte vilken dag det blir bullen för oss.

    har du fler barn?
    Vart i stan bor du?
  • kalmar brud
    gumzan skrev 2009-10-09 16:53:47 följande:
    kalmar brud skrev 2009-10-07 21:12:39 följande: Vi har tidigare varit på babycafet på tisdagar, men nu är dottern 7 månader, och dessutom har ålat sen 5 månader krypit sen 6 mån, nu mosar hon nästan de stackars 4 veckors bebbarna medans deras mammor ser skräckslagna ut när hon kommer farande.... så vi kastade ut oss därifrån. Just nu så vet jag inte vilken dag det blir bullen för oss. har du fler barn? Vart i stan bor du?
    Jag har två barn...
    En Sebastian som är 3½ år och en Wilma som är 1½ år.
    Vi bor i Norrliden.
  • kalmar brud

    Just nu så är jag arbetslös och barnen går på dagis 15 timmar i veckan... Tis-tors.

    Så det brukar bli att vi är där fredags förmiddagarna

  • gumzan

    aha, vi bor i Lindsdal. Vi har ju ingen öppenförskola där så den närmaste är bullen.

  • gumzan

    Låten kommer från skivan Sally Säl, som kommer med en sångbok från förlaget Lutfisken AB. Man kan köpa den därifrån eller Bokus osv

  • kalmar brud
    gumzan skrev 2009-10-29 20:28:02 följande:
    Låten kommer från skivan Sally Säl, som kommer med en sångbok från förlaget Lutfisken AB. Man kan köpa den därifrån eller Bokus osv
    Okej, där ser man... Då kanske man ska göra det? Men dom brukar vara ganska dyra och för en låt kanske det inte är värt det
  • gumzan

    Tydligen så var de andra låtarna i samma stil som fisk sången, så det kändes väl ok tyckte jag, jag köpte en till Emma via Bokus för hon tycker sååå mycket om musik.

  • kalmar brud
    gumzan skrev 2009-10-29 20:51:00 följande:
    Tydligen så var de andra låtarna i samma stil som fisk sången, så det kändes väl ok tyckte jag, jag köpte en till Emma via Bokus för hon tycker sååå mycket om musik.
    Hur mycket gav du för den?
  • MCL

    Är det inte den där:
    "En liten båt blir ofta våt om magen när det stänker,
    en liten båt blir ofta våt om magen när det stänker.
    Jag undrar vad den tänker.

    Den tänker att i böljan blå det simmar små små fiskar,
    den tänker att i böljan blå det simmar små små fiskar,
    jag undrar vad dom viskar

    Dom viskar att det finns en skatt längst ner på havets botten,
    dom viskar att det finns en skatt längst ner på havets botten
    jag undrar vem som fått den."

  • kalmar brud
    MCL skrev 2009-10-31 08:45:51 följande:
    Är det inte den där: "En liten båt blir ofta våt om magen när det stänker, en liten båt blir ofta våt om magen när det stänker. Jag undrar vad den tänker. Den tänker att i böljan blå det simmar små små fiskar, den tänker att i böljan blå det simmar små små fiskar, jag undrar vad dom viskar Dom viskar att det finns en skatt längst ner på havets botten, dom viskar att det finns en skatt längst ner på havets botten jag undrar vem som fått den."
    NEJ
  • gumzan

    200 kostade det, ungefär. Det är med cdskiva och bok med jättefina bilder i den finns på byrån på bullen... kolla i den nästa gång du är där.

Svar på tråden Sång med disco fiskar som simmar i stim?