• Miniigirl

    Hjälp med tema på namn till valparna!

    Våran Mira har fått 9 söta små valpar...och nu måste vi ju komma på några fina namn, inte det lättaste:)
    Jag vill gärna att deras namn ska vara inom samma tema lixom, typ godis(merci,tosca,pralin osv) ,disney, bilar eller liknande

    Just nu är vi inne på malaysiska, vi översätter några ord, som passar bra in på varje valp, och översätter helt enkelt det.
    Men, det är oxå väldigt svårt, att hitta ord som vi faktiskt tycker passar som namn:)

    Är det någon här som kan hjälpa oss med ett roligt tema till dom små söta valparna?

  • Svar på tråden Hjälp med tema på namn till valparna!
  • Miniigirl

    TAck för alal förslag, jag är nog insnöad på dom teman jag har här hemam redan:)
    nu när ni skirver så många förslag...ser jag ju hur lätt det är att komam på ett tema igentligen, man kan ju ta precis vadsomhelst jö:D

  • Miniigirl

    pejgan:
    jösses...man är nog lite insnöad där oxå....volvo, saab och toyota typ...haha
    fanns ju lite att välja på:P

  • K L A R A

    he he, det här har man hållt på med några gånger (svärmor har kennel).
    Mina förslag:
    karaktärer från tv-spel el serier, tex super mario, peach, boo osv
    titlar från cd-album, tex om ni gillar metallica, ta titlar från deras album eller låtar
    namn som anspelar på årstiden de är födda, tex summer sweet
    gamla svenska klassiska namn, tex sixten, sally, selma, nils

  • Vill Nu

    Använd dig av Gb-glass namn ;) Magnum, Nogger, Piggelin m.fl ;)

  • Miniigirl

    Vill Nu skrev 2009-09-29 10:40:49 följande:


    Använd dig av Gb-glass namn ;) Magnum, Nogger, Piggelin m.fl ;)
    det förslaget gillar jag:)
    jag vill ju gärna ha några söta namn...och vad är inte sött om glass?:)
  • MaNiMi

    Vilka kul förslag
    Våra hundar har vi fått byta namn på direkt när vi tagit hem dem.
    Första hette Kennelnamnet och sen Tvåan...inte så fantasifult precis.
    Andra hunden hade uppfödarna gett namnet Whiskey..å det är väl inte något man vill gå ute och ropa på sin hund så det blev en Daisy ist.
    Nuvarande hund hette La Hija eller hur det nu stavas, alla i kullen hade spanska namn, några behöll namnen deras valpar fått, men sonen var redan bestämd med att det skulle bli en Molly. Å ändrat hade vi gjort ändå.

  • Miniigirl
    MaNiMi skrev 2009-09-29 11:03:44 följande:
    Vilka kul förslag Våra hundar har vi fått byta namn på direkt när vi tagit hem dem.Första hette Kennelnamnet och sen Tvåan...inte så fantasifult precis.Andra hunden hade uppfödarna gett namnet Whiskey..å det är väl inte något man vill gå ute och ropa på sin hund så det blev en Daisy ist.Nuvarande hund hette La Hija eller hur det nu stavas, alla i kullen hade spanska namn, några behöll namnen deras valpar fått, men sonen var redan bestämd med att det skulle bli en Molly. Å ändrat hade vi gjort ändå.
    Ja, våran hund hette Kajsa, inte så skoj...alla namn var på K i den kullen, och det var riktigt tråkiga namn, Kaj,Karin,Karolin osv....tycker inte jag passar så bra på hundar:P ganska fantasilöst oxå...
    det är svårt att hitta bra namn, men jag vill gärna ha roligare namn på dom, även om namnen sedan blir bytta!för, just nu är det ju våra valpar, och jag vill ha något jag gillar på dom! TÄNK OM alla valpar blir kvar...då måste vi ju ha namn som vi trivs med jö:)
  • avocadomacka

    Malaysiska finns väl inte? Det är väl inget språk? haha heter inte språket som talas i Malaysia Bahasa? :P

  • Miniigirl
    avocadomacka skrev 2009-09-29 11:12:38 följande:
    Malaysiska finns väl inte? Det är väl inget språk? haha heter inte språket som talas i Malaysia Bahasa? :P
    HAr ingen aning, jag har översatt på googles översättningsprogram, och där står det iafall malaysiska:P
    sen vad det är för språk den översäter till på riktigt...det har jag absolut ingen aning om...hehe
  • Dundermamman

    Jag har också tema istället för alfabetisk följd på mina kattkullar!

    Jag har haft bla

    Chokladkull (Dumle,Geisha,Bounty,KitKat)
    Gladiatorkull (Embla,Izor,Amber,Puma)
    Rödvinskull (Faustino,Barossa Valley,Aurora)
    Whiskykull (Famous Grouse,Chivas Regal,Tullamore Dew,Ballantines Finest)
    Rockkull (Eddie Meduza,Ebba Grön,Ozzy Osbourne)
    Kryddkull (Timjan,Chili,Kardemumma,Muskot,Kummin)

    Sitter själv och funderar på tema för min nästa kull som kommer om några veckor ...kanske jag också finner bra förslag i tråden


    Vår 10:e skogiskull föds vecka 44
  • rosenknopp09

    min hund fick namnet Sally från första gången jag träffade henne och därefter bestämde sig uppfödaren att alla valparna skulle heta något på S.
    Men jag tycker fort att kryddor skulle vara lite häftigt...

  • Miniigirl

    Ja, det blev:

    Fedeli
    Spike
    Bianco
    Dizzy
    Nero
    Shaggy
    Minimo
    Goffo
    Felice

    Det är Italienska ord och betyder:

    Trofast
    Pigg
    Vit
    Snurrig
    Svart
    Lurvig
    Minst
    Fumlig
    Glad

    Känner mig nöjd med namnen! och det verkar som att några kommer att få ha sina namn kvar! jättekul!

Svar på tråden Hjälp med tema på namn till valparna!