• Suck och suck

    Får ni också förfrågningar från kändisar på Facebook om de ska få vara er vän?

    Hur gör ni?
    Jag gick just med och fick en förfrågning från en halvkänd journalist.
    Kanske att han sett att jag skriver artiklar på nätet?
    Och att jag känner någon annan.

    Jag vill inte outa mig, till någon jag inte känner.
    Samtidigt kanske jag tycker att just den personen kan vara intressant att ha kontakt med.

    Jag känner att folk "kan ringa in en" på Facebook om man blandar bekanta, familjemedlemmar med andra. Detta har jag en kluven känsla för.

  • Svar på tråden Får ni också förfrågningar från kändisar på Facebook om de ska få vara er vän?
  • Suck och suck
    Tjatte skrev 2009-09-19 00:16:19 följande:
    Nej, jag har inte fått en sån förfrågan. Om jag fick det skulle jag avfärda det som ett phishingförsök.
    Min misstanke också. Fattar inte hur folk orkar hålla på.
  • Miss Skellington
    Suck och suck skrev 2009-09-19 00:17:38 följande:
    Miss Skellington skrev 2009-09-19 00:11:09 följande: Hi, hi. Låter lite komplicerat. Jag kan ju alltid försöka med tekniken och kanske inboxa dig om det inte funkar.? Ska testa någon dag framöver.
    Gör det, jag hjälper dig så gott jag kan.
  • Suck och suck
    Tjatte skrev 2009-09-19 00:16:19 följande:
    Nej, jag har inte fått en sån förfrågan. Om jag fick det skulle jag avfärda det som ett phishingförsök.
    Jag måste rätta mig angående det jag skrev om phishingförsök.
    Ärligt talat var jag så dum så jag inte fattar vad ordet betyder. Det har att göra med att folk bedrar andra genom att låtsas vara någon annan, på nätet.
    Så tror jag inte det är i det här fallet.
  • Bebbe2006

    Jag fick just en vänföfrågan från Bradley Cooper, och förra veckan fick jag en från Jude Law.

    Då jag redan är vän med både Brad Pitt och George Clooney, så kan jag väl lika gärna vara vän med de andra två också.

    Eller hur skulle ni ha gjort?

  • Ramonas

    Jag har fått förfrågan av Morgan Alling.. Jag var med i fanklubben å jag tror han addade alla i klubben=)

    Jag tackade iaf ja, till hans förfrågan...

  • LyckligtSlut

    Nej, men det GÅR inte att adda mig. Jag som måste göra det:) Men det är väl bara att tacka ja och sedan blocka eller ta bort om det är en jobbig person eller bara reklam.

  • Suck och suck
    LyckligtSlut skrev 2009-11-10 04:45:09 följande:
    Nej, men det GÅR inte att adda mig. Jag som måste göra det:) Men det är väl bara att tacka ja och sedan blocka eller ta bort om det är en jobbig person eller bara reklam.
    Kan man fixa en sån funktion, att ANDRA inte kan adda en?
    Intresserad.
  • solrosen01

    Jag är vän med Eddie Klint på facebook
    han accepterade mig för han trodde jag var fotomodell
    ja visst kan det kännas att ge av sig själv ibland
    men man får ju avgöra eller begränsa sin fb sida.
    :)

  • Suck och suck

    Miss Skellington skrev 2009-09-19 00:03:56 följande:


    Japps. Lägg honom i en grupp, som du döper till vad du vill. Gå in under settings - privacy settings - profile. Där kan du välja bort vilken/vilka grupper som inte ska få se viss info. Glöm inte att blocka alla applikationer också - de kan vara lite luriga.
    Alltså jag gick nu ur facebook, för jag pallar inte med det här med att blanda släktingar med offentliga personer (jag skriver en del på nätet och därför är det känsligt med åsikter på min facebook om jag blandar mina bekanta släktingar ihop med offentliga personer, som jag tycker det är spännande att ha kontakt med på facebook).
    Om nu en släkting, som jag inte vill ska se hela min profil eller alla mina vänner på facebook,
    HUR konkret går jag tillväga?
    Kan jag dölja delvis mina vänner för släktingen?
    Kan jag sålla bort information från min profil som släktingen inte får se?

    Jag fattar inte hur man går tillväga?
  • Suck och suck

    (och detsamma att man inte heller vill att de kontakter man har ska "kunna kartlägga en" med vilka släktingar man har)

  • Suck och suck

    Kan man ha flera konton på facebook?

  • Umbrageous
    Suck och suck skrev 2009-11-11 09:58:36 följande:
    Kan man ha flera konton på facebook?
    japps
  • USA111
    Suck och suck skrev 2009-09-18 18:55:15 följande:
    Får ni också förfrågningar från kändisar på Facebook om de ska få vara er vän?

    Hur gör ni?
    Jag gick just med och fick en förfrågning från en halvkänd journalist.
    Kanske att han sett att jag skriver artiklar på nätet?
    Och att jag känner någon annan.

    Jag vill inte outa mig, till någon jag inte känner.
    Samtidigt kanske jag tycker att just den personen kan vara intressant att ha kontakt med.

    Jag känner att folk "kan ringa in en" på Facebook om man blandar bekanta, familjemedlemmar med andra. Detta har jag en kluven känsla för.


    Ja en massa och på instagram!!! men svenska kändisar är det som tomas ledin, fick faktiskt från brian littrel och nick carter
  • RaYzLeR

    Är ni säkra på att det är kändisar som har kontaktat er? Det finns ju många fejkkonton.

  • Robertasync

    Jag fick en vänföfrågan från Özz Nujen med groteskt (photoshoppat) leende. Det finns många skojare därute.

Svar på tråden Får ni också förfrågningar från kändisar på Facebook om de ska få vara er vän?