• Singeladopt

    Revisor

    Hej.
    Skulle behöva ett snabbt tips på en revisor i Göteborgstrakten. Som kan skriva på papper för adoptionsansökan. Snabb och billig vore bäst, men alla tips mottages.

  • Svar på tråden Revisor
  • Vimsa2

    Är det en notarius publicus du menar? Det finns 1 i kungsbacka som är snabb och bra;

    Bengt Persius
    Box 100 65
    434 32 Kungsbacka
    Besöksadress: Storgatan 57
    Telefon: 0300-190 90
    Fax: 0300-198 85
    E-post: notariuspublicus@persius.se

    Han skrev på våra papper snabbt och smidig, tror jag kunde hämta dem dagen efter..

  • Singeladopt

    Nej, inte NP utan en revisor. Han/hon måste bestyrka tillgångar mm.

  • Vimsa2

    Gör inte en notarius publicus det? se nedan;

    Notarius publicus främsta uppgifter är att hjälpa allmänheten med bland annat
    * att bestyrka namnunderskrifter
    * att kontrollera lottdragningar
    * att vara med som vittne då förvaringsrum tillsluts eller öppnas, eller då förseglingar sätts på eller bryts
    * att efter kontroll eller undersökning lämna redogörelse för sina iakttagelser
    * att ta upp förklaringar om förhållanden av rättslig eller ekonomisk karaktär och överlämna sådana förklaringar till tredje man
    * att bekräfta att en myndighet eller person är behörig att vidta vissa åtgärder, eller att någon har en viss tjänsteställning eller kompetens eller är behörig att företräda någon annan
    * att ta upp växel- eller checkprotester
    * att bestyrka översättningar i den mån språkkunskaperna medger det

    Notarius Publicus utses av länsstyrelsen.

  • Namaste72

    TS: Kolla med Ernst & Young där du bor, för jag antar att det är en auktoriserad revisor du behöver?

    Blir lite nyfiken också..är det ngt på gång? Du får uppdatera bloggen! {#lang_emotions_wink}!


    { I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • Singeladopt
    Namaste72 skrev 2009-09-10 09:33:13 följande:
    TS: Kolla med Ernst & Young där du bor, för jag antar att det är en auktoriserad revisor du behöver? Blir lite nyfiken också..är det ngt på gång? Du får uppdatera bloggen! !
    Nej då, ingenting på gång, än.
  • JAG är BÄST
    Singeladopt skrev 2009-09-10 21:46:35 följande:
    Nej då, ingenting på gång, än.
    Är du egen? isåfall har du ingen som sköter din löpande bokföring?
    Om det är inkomstintyget du behöver?
  • Esperando

    ..undrar om inte NP i kungsbacka gör det...Men du ska kolla med en kompis..slog mig precis...Ringer imorgon.

  • Singeladopt
    JAG är BÄST skrev 2009-09-10 22:10:45 följande:
    Är du egen? isåfall har du ingen som sköter din löpande bokföring? Om det är inkomstintyget du behöver?
    Nej, det är en revisor som ska intyga värde av löröre mm.
Svar på tråden Revisor