• Jodi

    Drömmar om spindlar vad betyder det?

    Drömde jätteäckligt i natt, nästan så jag satte mig upp ock skrek,

    Någon som har koll på drömmtydning?

  • Svar på tråden Drömmar om spindlar vad betyder det?
  • Andrés mamma

    Det betyder tydligen lycka om man drömmer om spindlar.....läst i drömtydningsboken...

  • Jodi

    wow jag som drömde om en massa stora spindlar som kröp på mig
    både i nacken och upp under byxorna,

    Då är det något pos

    tack Andrés mamma

  • Häxa

    Oj, jag drömde om svarta änkan att jag hade blivit biten o sen gic jag till läkarn o han sa äch det e väl inget det finns en gula änkan som är mycket farligare...
    Gisses om jag låg o tänkte, HOPPAS ingen vart till USA nu o fått med sig en hem, nån av dem som bor i detta hus HAHAHA!!!

  • Lilla jag76

    Spindeln säger så här och står för det här:

    "Du tjänar på att ta det lugnt just nu. Ha tålamod och avvakta en tid. Ta hand om dig själv/ditt hem. Din gåva är att ha ett lugnt och lyckligt hem.
    Förutom att spindeln nog är bland det mest tålmodiga djur jag träffat så tar den verkligen bra hand om sitt hem också."

    Hoppas det säger något.

  • Kamilla

    Det beror på vad just spindel betyder för dig och i vilket sammanhang du träffade på spindeln, vad du kände o.s.v.

  • Jodi

    spindlen hoppade på mig och krälade i håret och det var obehagligt, sen ville honspindlen krypa in i byxorna och det var väldigt otäckt

  • Barba My

    i min bok står det:
    ofta de känslor av beroende och konflikter man känner sig "fångad i" i förhållande till modern; alla känslor du inte vill "hanskas" med, som de som uppkommer då en partner lämnar en.

  • Barba My

    Nej, jag skrev bara det som stod i min drömtydnings bok, den är jätte freudiansk så man får ta den med en nypa salt

  • Jodi

    det var snällt barba my

    men man undrar ju vad jag går och bär på

Svar på tråden Drömmar om spindlar vad betyder det?