• Malia75

    Vilka våtservetter är bäst respektive sämst?

    Vilka våtservetter är bäst? Vilka är sämst? Varför?

    Jag föredrar COOPs, ffa för att de har ett lock att stänga så servetterna håller sig fuktiga.

    ICAs är sämst....de har ingen fungerande "dra-funktion" där nästa servett följer med utan man får pilla efter en ny varje gång. Dessutom stinker de!

  • Svar på tråden Vilka våtservetter är bäst respektive sämst?
  • EdithLouise

    Huggies tyckte jag va hemska! Både jag och min väninna tycker dom är hopplösa, känns som att alla följer med när man skall ta en och när man skall ta de första är de så hårt packade att man får stå och pilla försiktigt för att inte dra sönder dom.

  • Zezana

    Pampers har varit bäst hittills, natusan är okej dom oxå.. Huggies fungerar bra vid blöjbyten, men luktar för starkt tycker jag, så dom försöker vi undvika..

  • Ebbalajnen

    EdithLouise skrev 2009-01-30 05:53:45 följande:


    Huggies tyckte jag va hemska! Både jag och min väninna tycker dom är hopplösa, känns som att alla följer med när man skall ta en och när man skall ta de första är de så hårt packade att man får stå och pilla försiktigt för att inte dra sönder dom.
    oj vad olika man kan uppfatta samma produkt. Jag tyckte Huggies var så bra för att man fick tag på en och en , att inte alla kom upp på en o samma gång.
  • Bumpe

    Hannaliten skrev 2009-01-30 05:49:47 följande:


    Huggies Sensitive tror jag att jag kopte sist. Finns inte "servett varmare" att kopa i Sverige? Det kanske ar nat amrikanskt pafund. Jag fick en av svarmor och den ar toppen sa har pa vintern.
    Servettvärmare- vad är det? Hur fungerar det?
  • Malia75

    Mandi74 skrev 2009-01-30 04:44:11 följande:


    Hemma: vanliga tvättlappar, ljumet vatten och olja.Borta : Vanliga tvättlappar och en flaksa varmt vatten.Det är det bästa för barnets rumpa i alla fall.
    Så för att svara på min fråga, vilken våtservett anser du då vara bäst respektive sämst?

    Ah....var det DET jag frågade?
  • zeebra

    gunry gillar jag köps på citygross och natusan, råkade köpa icas med parfym och dom var fruktansvärda lukten var grymt äcklig kan inte förstå att dom säljs överhuvudtaget.

  • Mumin75

    Våra favoriter är pampers sensitive och dom som man kan köpa på ÖB för 15 kr (minns ej vad dom heter) dessvärre har dom varit slut de senaste gångerna vi varit på öb. (Dom som kostar 10 kr gillar jag inte... för tunna)

    Tyvärr så har dom även slutat sälja pampers våtservetter (och liberos) i våran ica-butik och har nu bara "sämre" servetter kvar i sortimentet... Det vi har o välja på då är icas egna, euroshopper, natusan och huggies. Gillar ingen av dessa speciellt, Icas är så jobbiga för dom ligger separerade så när man dragit ur en måste man gräva i paketet för att få upp nästa... euroshopper talar ju för sig självt, natusan blir dottern illröd av... Huggies är väl dom som duger bäst av dessa men jag stör mig på att de går sönder så lätt när man ska dra ur dem ur förpackningen. Annars är de väldigt lätta att göra rent med. Det är dessa vi fått lov att använda den senaste tiden då vi inte fått tag i våra sorter.

    Jo, pampers... dom i den mjuka förpackningen som har ett lock på ovansidan är helt ok också... dom finns i vår konsumbutik, dock väldigt dyra. Dom köper vi ofta till skötväskan eftersom den förpackningen är så behändig.

  • MammaM

    Anv Pampers Sensitiv. Tycker dessa känns återfuktande på rumpan och lucktar inte för starkt. Min dotter har aldrig blivit röd i rumpan av dessa, men av andra märken. Håller fukten bra i "påsen" dock är det lätt att fler följer med upp när man tar upp en.

  • milla   1982

    coops parfymfria med lock har vi alltid i skötväskan, de är bra och verkligen parfymfria, xtra stort + för stängbart lock = längre hållbarhet.

    Sämst enligt mig är icas parfymfria, de luktar ju parfym, då kan de väl inte vara parfymfria?

  • Siabellon

    nu måste jag fråga: har Libero slutat med våtservetterna? Hittar dem inte nånstans här där jag bor och de var överlägset mest skonsamma mot huden vad gäller innehållet.

  • clembke

    Jag käpte Liberos våtservetter för nån månad sen så dom finns nog kvar. Däremot gillade inte jag dom. ICA's är inte heller bra, som vissa skrivit, man få pilla efter ny hela tiden.

    Natusans oparfymerade o Gunry är dom jag gillar bäst...

  • Siabellon

    Vad mystiskt att de försvunnit här! vi köpte bara dem när de fanns, det kändes bra när man visste att det var skonsamma ingredienser i. Tyckte att de var bra också. det där måste verkligen vara en smaksak om man ser till alla skiftande åsikter här!

  • Mumin75

    Både liberos och pampers har försvunnit i våran ica kvantum-butik. Kollade när jag var på ica maxi sist men de verkade ha försvunnit där också...


    Siabellon skrev 2009-01-31 11:25:18 följande:
    Vad mystiskt att de försvunnit här! vi köpte bara dem när de fanns, det kändes bra när man visste att det var skonsamma ingredienser i. Tyckte att de var bra också. det där måste verkligen vara en smaksak om man ser till alla skiftande åsikter här!
  • khadija

    jag använder näsatn jämt eldorados som jag tycker funkar bra och är ett bra pris, natsuan, willys egena och icas är bra , kanske ännu bättres än eldoraddo i tjocklek men eldorados är bättre i kemikaliesynpunkt, och de andra ovanstående är coskå bra mycket dyrare. även gynrys märke en rosa blå och vit förpackning är okej, brukar finnas på ÖB..

Svar på tråden Vilka våtservetter är bäst respektive sämst?