• lillstrumpis

    ca 6 dagar efter äl..här samlas vi & jämför ev. symptom

    jag hade äl i början av förra veckan. Började redan för typ två dagar sedan känna av nedre delen av magen
    (vilket jag troligen gör varje månad...men kommer inte ihåg hur det brukar kännas...)
    Det är typ som om det svider lite utåt ljumskarna osså nån typ av värk i magen.

    Lite ömma bröstvårtor har jag oxå.

    Hur känns det för er??

  • Svar på tråden ca 6 dagar efter äl..här samlas vi & jämför ev. symptom
  • gallimatias

    Jag plussade ordentligt med ett cb idag också

    Har inga symtom längre men för en vecka sedan hade jag massor: trodde jag hade fått magkatarr igen med halsbränna, gasig i magen, diarré, lite känningar i brösten, rejält med molvärk och ont i svanken, frusen mm. Men nu är allt som bortblåst. Vill minnas at det var likadant när jag var gravid förra gången och sen dröjde det till v 8-9 innan symtomen kom tillbaka.

  • lillstrumpis

    jag har ju haft mens, men har nu i två dagar haft typ magsjuka, men inte mått nå dåligt bara varit superlös i magen (ursäkta detaljerna)
    långsökt, men detta kan v'äl inte vara ett symptom?

  • skrållan1978

    + på digitalt, NU fattar jag det=)))

  • mrsTe

    svensdotter skrev 2008-12-14 18:18:42 följande:


    när jag blev gavid med min älskade dotter så efter sexet gjorde det så inihelvetes ont i magen...några v senare visade det sig jag var gravid... i frdags hade jag min prick på ägglossning vi hade haft sex hela veckan men inte i fredags då vi somnade men hela kvällen hade jag sjukt ont i magen.. det strålade ut i sidorna och bak mot njurarna typ svårt att förklara men gjorde ont... Kan det ha satt sig????
    Nu fick jag lite hopp.. Fick helt sjukt ont i magen direkt efter sex och det höll i sig i kanske 20 min. Kändes som att det tog sig, om man nu kan känna sånt. Har BIM på söndag. När har du? Vet någon härinne om influensa har någon negativ inverkan, om man får det samma dag som ägglossningen...
  • gallimatias

    Näe, jag tror att nidblödning är ganska ovanligt faktiskt. Jag hade ingen förra grav och ingen nu heller.

    Skrållan1978: Grattis!!

    lillstrumpis, känns kanske lite långsökt iom att du har haft mens... Eler var det ingen "vanlig" mens?

  • MiniNässlan

    Det verkar vara många som har testat ett digitalt cb test när dom plussat, så jag blev tvungen att köpa ett. Hm, undrar om det gör någon skillnad. Jag inbillar mig att om jag testar med det så kanske det visar att jag är gravid. Hur dum får man va´

  • hejo79

    Någon som testat med de känsliga testerna ifrån Babytime? Testoman som jag är så testade jag i morse och fick det svagaste strecket man kan tänka sig...knappt synligt men ändå synligt. Det var inte grått som spökstrecken kan vara utan det var svagt svagt rosa. Ojoj va spännande! Tänkte inte ens testa den här månaden då jag inte verkar ha haft någon äl, men har jag tur så har jag bara missat den?! Är på BIM-6. Någon fler som testat??

  • fancyr

    Här är en som är på äl+6 och har symtom. 


    haft Hugg i äggstocken till och från sedan äl och molvärk. inatt vaknade jag av att jag hade en konstig tyngande känsla i tjejmagen. Jag har dessutom stark mensvärk som strålar ut i låren och ländryggen. 


    har kollat mina tidigare symtom denna period och sån här känsla har jag bara Max 5 dagar innan mens. 


    inatt har jsg även känt mig mer kissnödig än annars och igår hade jag huvudvärk (kan ju vara vad som helst). 

Svar på tråden ca 6 dagar efter äl..här samlas vi & jämför ev. symptom