• SnuttanSnuttan

    Vad tycker ni om namnet Diesel?

    *nyfiken*

    Sambon tycker att vår nr 2 ska heta Diesel (vet inte hur han vill stava det) men jag är mer tveksam..

    Vad tycker ni om namnet? och varför? *nyfiken* :D

  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Diesel?
  • NisseKT

    Jag har en medarbetare som heter Otto är tilltalsnamnet och varför han heter det blev klart för mig när jag fick reda på att andranamnet är Diesel. Pappan är intresserad av förbränningsmotorer.

  • Cathariiina

    Men - nu skojar du väl? Diesel är ett urtypiskt WT-namn. Ni kan lika gärna skriva in honom på en fängelseanstalt på en gång! Dessutom har diesel fått dåliga associationer i vida kretsar p.g.a. att det är ett fossilt bränsle. Och detta senare kommer nog att bli ännu värre med tiden. 

  • Cathariiina
    Oktober Längtan skrev 2008-10-10 00:51:21 följande:
     "folk på fl" är ju även verkliga folk, inte alls olika de som inte hänger på fl 
    Nej, jag tror inte att det är ett tvärsnitt av befolkningen. Det är för det första 90 procent kvinnor här, medelåldern är låg och medel-utbildningsnivån och medel-begåvningsgraden är lägre här än i världen där utanför. 
  • Maymom
    Tajan skrev 2024-03-07 21:37:01 följande:

    Denzel är bättre


    Än Diesel eller än Neo som ungen döptes till 2008..?
  • Hjelm
    Nandez skrev 2024-03-08 19:04:05 följande:

    Tror barnet är döpt redan då tråden startades 2008😀


    Ja. Men frågan är ju fortfarande "vad tycker ni om namnet", inte "ska jag döpa mitt barn till det här".
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Diesel?