• scully

    Sydafrikansk Boerboel!

    Är det någon som har en boerboel??? Är helt förälsad i rasen! Vill veta allt som finns att veta om dom? Någon som vet vad dom kostar här i sverige??

  • Svar på tråden Sydafrikansk Boerboel!
  • Zazla

    Vi ska köpa en boerboel och vad jag vet så är detta den enda seriösa kenneln i sverige www.pancerboerboel.com/swedish/ Det finns två till men de är tydligen inte bra. Har hört att de avlar på hundar med höftproblem. De kostar runt 15000 i sverige.

    Det är en jättehäftig ras men väldigt ovanlig i sverige vad jag förstår. Och absolut inga första hund heller. Rapportera gärna om ni köper en Vi ska vänta tills vi har köpt hus.

    Här finns en massa bra info
    web.comhem.se/~u14123925/index.htm

  • grabbmamman linda

    Hej!
    Min granne har en sådan hund, hon är lite lik en boxer.. fast mycket mer reserverad och vaktig. En seriös kennel är www.boerboels.com/ I Danmark kostar de ca 12 000 danska kronor. Det man skall tänka på oxå är att den är inte reggad i SKK, räknas alltså som blandras. Lydnad kan man ju tävla om man vill men inget annat.

    VH Linda

  • Silence

    Jag har hört från en säker källa att de uppfödare som finns i sverige har inte bra hundar, tyvärr!
    Tydligen så har väll hundarna hamnat i fel händer om man säger så...
    Så den mentala delen är väll kanske inte riktigt helt ok!
    Rekomenderar att köpa ifrån norge!!
    eller från danmark som Linda ovan skrev!

Svar på tråden Sydafrikansk Boerboel!