• hjärnladyn

    Alla hjärtans dag på torsdag - hur firar ni? Presenttips?

    På torsdag är det årets mysigaste dag (för mig får den vara hur kommersialiserad som helst, det är ändå min favvodag).

    Hur ska ni fira och vad köper ni i present till era älsklingar?

    Förra året bodde vi på ett halvsunkigt lägenhetshotell pga försenat inflyttningsdatum i vårt hus, jag var gravid och vi var på föräldrautbildning på kvällen. Blev lasagne o cola på en full pizzeria. Och så hade bebisen i magen köpt Pappa är bäst-strumpor till min man i present.

    Men i år har jag ingen aning om hur vi ska fira. Gissar att maken lagar en god middag så jag vill köpa en present till honom och dottern. Ge mig era bästa tips o berätta hur ni ska fira!

  • Svar på tråden Alla hjärtans dag på torsdag - hur firar ni? Presenttips?
  • MrsSn0w

    Firar inte alla hjärtan dag.. ogillar ärligt denna dag..


    ~ Liam 07~09~15 ~
  • Loris

    Min sambo förstår sig inte på romantik, gav mig in i ett försök ifjol att göra något fint av dagen men det slutade som vilken annan dag som helst.. Har inget hopp om iår!

  • Tittij

    Vi har bokat bord på Edsbacka Krog (jättefin restaurang i Sollentuna med stjärna i Guide Michelin)

    Ogillar egentligen oxå kommersiellt trams och firar inte mors/fars dag och annat. Dock tycker jag alla hjärtan är en dag att passa på att ta hand om varandra. Många förhållanden spricker för att man glömme rbort att ta hand om varandra, och det här är väl en ypperlig dag att unna sig nåt extra som man annars kanske inte kommer sig för.

    Har även köpt en liten billig present till älsklingen som vi kan leka med

  • Saniis

    Jag och sambon ska gå ut och äta mat på ett mysigt café. Hemma väntar sedan blåbärspaj och glass. Tänkte även köpa något litet till älsklingen. Vet bara inte vad än. Men någon god choklad kanske. Alla hjärtans dag är för övrigt vår förlovningsdag!

  • Angel80

    Fast firandet av Valentines day kommer ju från helgonet Sankt Valentin och har firats långt tillbaka i tiden. Isf är ju tex julen och påsken också kommersiellt jippo.

  • annmi

    Brukar köpa en liten sak till mina Barn & sååklart min Älskling mé...
    Vi äter gott & dricker gott....
    Presenter kan va' nå't litet bara typ ett år en ♥:ljusstake
    Eller varför inte bara en Röd Ros!

    Nå't år har väl jag fått ett Guld ♥

  • Bebislängtan 82

    Har bilder i galleriet på vad min love ska få av mig+att redan fått en halskedja med ett hjärtsmycke med en bild på oss i den bär han omkring på stolt som han är

    Sen ska vi ut och äta på torsdag på ngn mysig restaurang och sen hem och dricka lite vin och kolla på en skräckis ihop.

    På fredag ska vi åka ut till vår stuga och tillbringa natten där..Vi ska elda i kaminen,dricka champange och äta chocklad doppade jordgubbar och bara mysa


    Längtan är stor.
  • Mimmi undrar

    Jag funderar på att skriva ett brev helt enkelt. Med allt det där som jag är så dålig på att säga. Jag tar för givet väldigt ofta att han tex förstår att jag gillar vissa saker han gör när vi har sex, men säger det sällan. De gånger jag säger det, eller säger att han är en underbar älskare så blir han glad och säger att det hoppas han ju att han är, men inget som är självklart. Han är ingen tankeläsare. :)
    Tala om varför jag tycker om honom, varför han betyder så mycket för mig.
    Ja, allt positivt jag kan komma på om honom.

    Men det är en tanke som jag inte vet om jag riktigt vågar göra. Vi är i början på en riktigt relation. Har träffats i snart ett år, men varit mycket ivägen så vi har inte kunnat och vågat känna efter riktigt. Nu kan vi träffas som vi vill och det känns underbart, men att lämna ut sig så vet jag ändå inte om jag vågar.
    Men jag vill göra det och kanske blir det ett litet kärleksbrev med mina tankar och känslor om honom som han får.
    I så fall ett handskrivet gammaldags.
    Träffas vi får han inte läsa det innan han kommer hem. Kan vi inte träffas så skickar jag det.

    ja om jag vågar då. :D

  • Dompans mamma

    Jag gav sambon ett album förra året. där vi skulle samla alla våra fina minnen tillsammans i.
    själv fick jag ingenting:(

  • hjärnladyn

    Så många bra sätt att fira på! Mimmi undrar, jag gillar idén om ett kärleksbrev. Kanske nästa år, behöver lite tid och ensamhet för att kunna skriva ett och det har jag ont om just nu.

    Klurar fortfarande på presenter, men en flaska champagne är ju aldrig fel. Till dottern är det inte svårt att köpa, finns ju hur mycket fina kläder och grejer som helst. Då är det svårare att låta bli.

  • Tokan

    Min älskade ska få en prenumeration på en tidning... kanske inte så romantiskt... men jag vet att han inte gillar blommor o romantisk på samma sätt som jag gör... o tidningen älskar han! så jag har gjort ett kort med ett hjärta där tidningsomslaget är i hjärtat... och så ska jag skriva fina saker i kortet... När jag beställde tidningen så skrev jag till i namnfältet "Pussar på alla hjärtans dag"... så det kommer att stå efter hans namn på varje tidning... Min bonus ska få en blomma och en hjärtballong.

    Firandet blir nog enkelt... god middag och nån hjärtformad bakelse till efterrätt... sen lite kel på kvällen!

  • Malin83

    Min sambo ska få massa fina leksaker från Ooups! Jag med min stora gravid-mage har vartit ganska tråkig på det vuxna-kärleks hållet en tid nu, så då e det dax att bjuda till lite=) När lusten ÄNTLIGEN kommit tillbax!
    Det blir naturligtvis en god middag med levande ljus och lite fina snitt blommor här hemma oxå. 

    Sonen 2år ska få en liten Nicke nyfiken nalle.

    Hoppas verkligen att det bli en underbar torsdag (alla hjärtans dag.) För hemma hos oss är det inte så viktigt med dagen i sig utan att vi älskar varann=)


    Mamma till Anton som ska bli storebror *080414*
  • October

    Brukar inte fira så mycket, men man känner sig lätt bortglömd om man inte gör något extra.
    I år tänkte jag vika en större pappersloppa i rött och skriva lite saker under flikarna, typ: du får en massage, jag älskar dig, mm mm, exakt vad jag ska skriva vet jag inte riktigt. Tänkte sedan ställa den framme och fylla den med godis.

  • hjärnladyn

    Nu börjar jag få lite panik. Vill ju köpa nåt fint till mina älsklingar, men har total idétorka. Helst hade jag velat köpa matchande pappa-dotter kläder, eftersom min man är pappaledig för tillfället, men vet inte var jag kan hitta det.

    Annars får det väl bli något fantasilöst som blommor, choklad eller champagne.

Svar på tråden Alla hjärtans dag på torsdag - hur firar ni? Presenttips?