• Ramona Fransson

    Pocket eller inbunden?

    Orkar du, skriv gärna varför du helst vill ha inbunden eller pocket! 


    Allt som får dig att må bättre, om så bara för en stund!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pocket eller inbunden?
  • Kristall V

    inbundna, för jag läser om dem om och om igen och pocket skulle aldrig hålla Så är det snyggare i hyllan också med inbundna.

    Men allra bäst är de som heter kartonage de har hårda pärmar som inbundna men är både lättare och billigare

  • Ramona Fransson
    Oneleg Jämtland skrev 2008-01-25 10:44:49 följande:
    Pocket.Formatet och priset... Nackdelen är ju att nya böcker oftast kommer inbundna innan de kommer som pocket.
    Det stämmer i de flesta fall, men det finns författare som bara ges ut i pocket, men de är få. Lite av en gammal tradition. Först inbunden, ett år senare i pocket, om det inte är så att boken inte blir väldigt poppis, då dröjer och tvärtom, är boken svårsåld, kommer den snabbare ut i pocket!
    Allt som får dig att må bättre, om så bara för en stund!
  • Isolde

    Pocket, trots att jag läser dem om och om igen. Billigare, tar mindre plats i bokhyllan.

    Jag har 40 löpmeter hylla (4 m bokhylla med 10 hyllplan i varje sektion) men är alltid tvungen att rensa. Med övervägande inbundet skulle jag knappt få behålla några böcker (känns det som ).


    Dina feministmuffins på nätet: www.familjeliv.se/Forum-11-256/m27894250.html
  • Maia

    Inbunden.
    Ser bättre ut i bokhyllan och är lättare att hålla i när jag läser. Synd bara att det skiljer så mycket i pris.

  • ict

    Pocket. Ev inbunden- men då spelar priset in.

    Formatet. Priset.
    Gillar dock inte "stor pocket" formatet så bra. Ha bara någon bok som det.

  • MiniFröberg

    Pocket. Billigare och jag kan misshandla dom hur jag vill utana tt ha dåligt samvete. Läser oftast inte om böcker heller.

  • IS THIS IT

    Pocket, eftersom jag vill kunna läsa på bussen och det blir för tungt annars och är då inte så bra för ryggen. Jag tycker också att pocket är 1000 gånger snyggare i bokhyllan då de har samma format.

  • Gisney

    Pocket köper jag för upptäcka nya förmågor och sånt jag läser bara en gång. Hittar jag en favorit köper jag den inbunden senare. Pockets säljer jag sen på loppisarna (Går som smör i solsken)

  • Simfot

    Jag köper pocket men vill egentligen ha inbundna men dom är ju så dyr.

  • Axelina T

    Röstade på pocket eftersom det oftast är sådana jag läser. Hade velat ha ett 50/50-alternativ för det beror egentligen på vad det är för böcker. En del böcker vill jag spara och då har jag helst inbundna, medan andra läser jag bara och sedan gör mig av med och då får det gärna vara pocket.


    **Mamma till världens finaste Axel 051208**
  • Author7

    Jag föredrar inbundna böcker. Oftast för de finast och de håller bäst. Men när jag reser gillar jag att ta med en pocket eftersom de är lätta . Däremot tycker jag pocket kan gå sönder ganska så lätt. 

  • Xenia

    Förr ville jag helst ha inbundna, gärna  halvfranska band. Och gäller det facklitteratur så föredrar jag fortfarande inbundet.

    Men är jag på resa och har med en bok att läsa så föredrar jag lättare, dvs pocket.

    Och en dag ska man göra sig av med sina böcker. Då kommer de bara att kastas och brännas upp... Gråter

  • Scruffy

    Jag läser böcker för innehållets skull.

    Dock känner jag mig mer tvungen att gå över till inbundna böcker pga
    stilen ofta är så liten i pocket så det är helt enkelt ej läsbart när man är över 50.Solig

  • Nandez

    Föredrar inbundna böcker då de håller bäst samt har större text men gillar även pocket

Svar på tråden Pocket eller inbunden?