• mn73

    Hemma igen!

    Nu är vi hemma. Kom hem dagen före julafton. Vi har haft en annorlunda, men helt underbar jul!!!

    Barnen är så fina och glada, men visst märks det att detta är en omställning för dem. Mannen och jag har båda haft halsfluss, men efter några dagar med penicillin mår vi bättre. Första mötet mellan barnen och hunden var inte alls lyckat. De blev livrädda. Bara de såg hunden grät de. Vi var tvungna att stänga in hunden i vårt sovrum under dagarna. Nu har vi haft lite hundterapi och kommit så långt att hunden kunde vara lös en stund i lägenheten utan att barnen blir så rädda. Så vi har hopp om att hundrädslan kommer att släppa.

    Livet små tvåbarnsmamma är underbart, men krävande!

  • Svar på tråden Hemma igen!
  • mn73
    Angla skrev 2008-01-04 21:29:10 följande:
    Hmmm att dela med sig på nätet kan ju vara hur underbart som helst för andra att ta del av som är i samma sitts. Nackdelen är ju, tyvärr att bakom alla nick gömmer sig inte alltid varma hjärtan och sanningen kan slå en i ryggen från det mest oanade hållet. Det är så lätt att lägga samman både det ena och det andra för att få fram sanningen. Inte minst inom den ytterst lilla adoptionsvärlden. Det är en svår balansgång! Jag tycker dock att namn, kön, ålder, land, historia osv är relativt ointressant att veta om barn jag antagligen aldrig kommer att träffa och träffar jag dem får jag ju veta det då utan att för den delen kunna koppla barnet till en mamma på nätet.
    Men jag skulle ju här också kunna rabbla en hel himmla massa harranger om det hemska i att inte vilja avslöjja sitt landval på nätet ... eller hur? Min filosofi med nätet är att antingen är man öppen men hemlig eller också offentlig men tillbaka dragen. Adoptionsvärlden är väldigt liten och många av dem som finns på nätet lär jag förr eller senare stöta på IRL med ett land blir det tämligen lätt att gissa vem jag är. Kort och gott jag har valt att vara så anonym som det går men ändå bjuda på mig själv, mina innersta tankar och mina åsikter. Kanske ändrar jag mig framöver men just nu känns det bra, jag tycker inte landvalet är det centrala i en adoption! Kanske ka ndu mn hitta några tips i den här tråden där valet att inte berätta och lite tankar runt det ventilerades. www.familjeliv.se/Forum-13-244/m16307056-12.h...
    Jag är ju en av dem som har försökt få dig att avslöja ert landval
    För mig har mitt synsätt förändrats från det att jag var barnlös och jag trodde att det skulle dröja minst hundra år till barn, tills nu när jag sitter här med två små barn som i högsta grad påverkas av vad jag lämnar ut om dem på nätet. Innan barnen var jag väldigt öppen om vår väg till barn, men nu känner jag att jag måste tänka efter lite. Det är ju nu fler än jag som påverkas av vad jag lämnar ut på nätet.
  • Angla

    Ja precis så kände jag då vi började fundera på adoption. Eller ja allra först så tyckte jag det var min och makens privat sak tills vi fick medgivandet - för utan det så fanns det ju inget val att tala om. Sen när vi väl fick det så tyckte jag dels att jag hade en skyldighet att skydda mitt framtida barn och oss som familj men liiite kände jag mig också mindre vänligt bemött, men det är en annan historia.

    Vad jag tycker i frågan och varför tror jag du vet och när jag inboxade dig ville jag bara göra dig än mer uppmärksam på hur verkligheten ser ut, hoppas du tog det så och inte so mnågot annat.


    Angla - mamma bortom molnen
  • Cerdrica

    mn73, om du läser detta så får du gärna kontakta mig på något sätt då jag skulle vilja fortsätta den kontakt vi hade.

  • mammatillvictor

    Jag håller med dig TS. Det är upp till var och en, inga andra ska bestämma hur mycket andra ska berätta om sig själv och sin familj, det är helt upp till var och en.Om du känner att du inte vill lämna ut mer än vad du gjort ska du inte göra det oavsett hur mycket andra har berättat för dig. Önskar dig lycka till om du läser detta då jag ser att du avreggat dig från FL.

  • tomcar1

    Hej !
    Jag skulle gå in på TS sida och kika lite, men hon vekar inte finnas kvar. Någon som vet vad som hänt ?
    /tomcar1

  • Nimbus

    Hon har säkert bytt nick, helt förståligt, nytt liv, ny nick. Eller kanske bara en paus från FL.

  • tomcar1

    Nimbus...lite tråkigt dock för personer som mig som har följt henne och är i liknade situation sjukdomsmässigt.
    /tomcar1

Svar på tråden Hemma igen!