• Alisa

    Kistor i Göteborgsområdet

    Fick besked i söndags att sonens hjärta inte längre slog.
    Han föddes på måndagen och var så underbart fin.

    Nu ska vi sakta börja tänka på hans begravning, en stund som vi vill göra så fin som vi kan. Vi ska börja titta på små kistor och vet inte var vi ska börja.

    Är det någon som har några erfarenheter från just Göteborgstrakten, någon begravningsbyrå som någon vill rekommendera kanske?

  • Svar på tråden Kistor i Göteborgsområdet
  • små fötter

    Jag beklagar verkligen er sorg och skickar stora kramar  


    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • Trassel

    Lessen för eran lillkille!
    Vi fick hjälp med en enkel vit kista av sjukhuset. Vill bara tipsa om att min vän som miste sitt barn fick en kista tillverkad av god vän till dom som var snickare.
    Men detta var tyvärr inte Gbgområdet. Hoppas ni hittar något som ni känner passar för er!
    Kram!

  • Meryl

    Hej!
    Jag beklagar er sorg och känner med er!
    Via sjukhuskyrkan kan ni få hjälp med allt runt begravningen och även via en kurator. Det fick vi.
    kram!

  • ger74

    Hej!

    Så hemskt ledsen att er lille kille inte fick stanna hos er!!

    Vi vände oss till sjukhuskyrkan på Östra för hjälp med begravningsplanering. De beställde även en jättefin liten vit kista åt vår kille. De kan vägleda er och hjälpa er med allt ni behöver. Om ni hellre vill vända er till en begravingsbyrå, så kan jag rekommendera Oscar Fredrik Wahls Begravningsbyrå AB på Plantagegatan. De hjälpte oss jättebra med min pappas begravning.

    Vår kista som beställdes genom sjukhuskyrkan, kom från Östra Begravingsbyrån tror jag det hette, så ni kan ju vända er dit direkt om ni vill.

    Men som sagt sjukhuskyrkan hjälper er att få det precis så som ni vill ha det och vi var själva jättenöjda med att kunna göra så mycket som möjligt själva med deras vägledning.

    Hoppas så att ni får det som ni vill ha det, för som du säger, så känns det viktigt att den dagen kan bli så fin den bara kan bli.

    Ta hand om er!

    Kram


    Dylan för alltid i mitt hjärta
  • Alisa

    Tack för alla fina svar.

    Vi har kontakt med en präst just från Östras sjukhuskyrka, väldigt rar man. Vi ska träffa honom på måndag, kan då fråga lite mer om kista då. Låter skönt att de kan ordna med det också. Allt snurrar i huvudet. Både känslor och att utföra praktiska saker blir lite för mycket..

  • Nanna75

    Usch, beklagar verkligen. Att detta ska hända gång på gång...
    Vi tog också hjälp av kyrkan på Östra. Fick kontakt med en underbar diakon som tog hand om allt praktiskt. Minnesstunden fick vi lite vägledning bara till sedan bestämde vi allt själva och det gjorde att vi fick det precis som vi ville. Det blev väldigt fint.
    När det var dags att ordna gravsten så använde vi oss av Östra begravningsbyrå. Jättebra man som hjälpte oss.
    Usch jag lider med er nu och något man kanske inte vill höra där ni är just nu är att det blir lättare, men tro mig, det blir det.
    Massvis med styrkekramar!

  • ger74

    vad skönt att ni redan har en bra kontakt med dem! De ordnar med allt om ni vill! Tror ni kommer få klarhet i mycket av det praktiska på måndag när ni träffar prästen. Ta det lugnt och tänk på er själva och era känslor och lillkillen, det är allt man orkar..kram!


    Dylan för alltid i mitt hjärta
  • columbine

    Ni måste prata med jutta kjaerbeck, hon jobbar på östra som sjuksyster. Hon och en annan mamma som oxå mist barn har startat hjälp just för alla som tyvärr hamnat i er situation. Snälla låt henne hjälpa er!! Hon hade semester när min dotter dog men jag har träffat henne efteråt (vår begravning blev inte bra). Jag var helt kokt o borta o orkade inte med någonting o det känns inte bra nu efteråt. Men Jutta gör allt för att det ska bli så fint det kan!!/kramar.

Svar på tråden Kistor i Göteborgsområdet