• Kulturtanten

    Fick 2,3 mm nackspalt på NUPP... Nån som fått lika mycket?

    Och när gjorde ni provet? Jag gjorde det i vecka 12+2, börjar tänka nu att jag kanske skulle gjort FVP ändå... men min man ville inte det. Undrar vad ni andra som gjort NUPP fick och i vilken vecka ni gjorde det?

  • Svar på tråden Fick 2,3 mm nackspalt på NUPP... Nån som fått lika mycket?
  • svalaandersson

    hej.. jag gjorde mitt FVP i v. 13+1 o fick 1,6, nu var det jättebra siffror för oss då, men jag tänkte på rekomenderade inte din BM dig att göra FVP? Tyckte hon att det var höga siffror som du fick?

    Vad va det ni jämförde med? va det Down Syndrom?

  • Lilla Hjärtat

    Min bebis siffror var just 2.3 mm.
    Barnmorskan som gjorde UL:et sa att det var normala mått.
    Tydligen skulle allt under 3 mm vara ok.
    Bebisen föddes helt normal och frisk sen!

  • käck

    vi gjorde nupp i 13+5 första barnet och hans mätte 2,5 nu med andra gjorde vi i 12+4 och det mätte 2,3. Som någon skrev, allt under 3 är normalt.

  • Mollan70

    Gjorde nupp,nackspalten mätte 2.5
    Valde att inte göra fvp,pga.risken för missfall.
    Ultraljudet såg ok ut....Hoppas och tror på det bästa....

  • aabb

    Var på CUB (NUPP) idag ock nacksplaten var ca 1,9mm..skulle aboslut vara ok sa de. Vårt tidiagare barn hade bar 1,4-1,5..så visst funderar man VARFÖR det skiljer sig. Vad fick du för risk siffra?

  • aabb

    Och du,varför undrade du NÄR man gjorde testet? Påverkar det antal mm barnets vätskespalt i nacken menar du? (Mitt test gjordes i 12+6 enl sista mens 12+3 enl testet...

  • Cluedo

    Jga har bara gjort Nupp testet(inkl kubben) och då mätte nacken 2,0....
    Min risk var 1 på 6400 och hon var frisk när hon kom ut.
    Då var jag 35 år!

  • lanoma

    Jag har gjort KUB i v. 14+0 och fick då 2,3 mm precis som du. På KUBen tar de ju även blodprov och väger in ens ålder och risken för mig skulle vara ca 1 på 15.000. Jag är 31,5 år. Barnmorskan rekommenderade absolut inte fostervattensprov eftersom risken för missfall var betydligt högre än risken för kromosomfel. Hade jag fått 1 på 250 så kunde man fundera på att göra FP, å eftersom jag fick betydligt bättre resultat än så, så jag skiter i FP. Jag får lita på att allt är ok helt enkelt. Orkar inte oroa mig för mycket för detta å det tycker jag inte du heller ska göra :)

  • Lady33

    Jag har gjort KUB i v12+4 o fick 2,1mm o risk 1:14.500. BM tyckte d va jättebra. Jag e 33 år. D går nog bra för oss

  • j o n n a h

    kan vara viktigt att tänka på bara, att en nackspalt under 3 mm INTE innebär att barnet inte har downs syndrom, och en nackspalt på över 3 mm inte innebär att barnet har downs syndrom. Det man kan säga är att VISSA barn med downs syndrom har en ökad nackspalt, medan många barn med downs syndrom har en "normal" nackspalt.

  • aabb

    Det där blodprovet man tar - är det hormoner man tittar på eller vad är det i blodet hos mamman som kan säga sannolikheten för Downs?

  • Theaass99

    fick svar 2,6 idag? är de högt? Är i vecka 13. ni som va gravida med barn med högre nackspalt. Födde ni friska barn ?

Svar på tråden Fick 2,3 mm nackspalt på NUPP... Nån som fått lika mycket?