• klenben

    Mensvärk av Ovitrelle??????????????

    Hej!

    Kan någon med liknande erfarenheter hjälpa mig...

    Har tagit Pergo denna månad och på dag 13 ÄL-sprutan Ovitrelle.

    Från dag 6 efter Ovitrelle har jag haft mensvärk och idag dag 8 är mensvärken stark. (molvärk bakåt ryggen!!!)

    Någon som känt likadant efter Ovitrelle???
    Mensen kommer ju absolut inte än!

    (Ingen idé att testa än då det blir falskt positivt av sprutan...)

    Tack och kram

  • Svar på tråden Mensvärk av Ovitrelle??????????????
  • Wednesday85

    hej, jag har tagit ovitrelle 3 ggr, de första två gångerna märkte jag ingenting, men den här gången när jag tagit ovitrelle (innan insemination) så har jag haft ont över äggstckarna mest... har ingen aning om det beror på ovitrelle eller ej men..
    man hoppas ju på det bästa så klart!
    vet du hur länge sprutan kan sitta i, jag har glömt det och vill absolut inte testa för tidigt! det är idag 14 dagar sedan jag tog ovitrelle.

  • klenben

    Mitt onda kom ju en vecka efter sprutan.....

    Hm....undrar

  • Wednesday85

    jaha, men jag vågar nog inte testa än på ett tag ändå, efter alla negativa test så väntar jag nog lite till för att vara någorlunda säker på att det visar rätt.
    tack och lycka till själv!

  • Wednesday85

    jag har kännt av det lite ända sedan samma dag jag tog sprutan, men det var 7 dagar efter som det började bli värre och göra mer ont...

  • electricauntjemima

    Hej klenben och Wednesday85!

    Jag är sent på tråden, men jag undrar hur det gick för er efter detta? Var ni gravida?

    Jag är nu på dag 12 efter Ovitrelle och FET (och dag 34 i menscykeln) och har haft nåt som känns som mensvärk från och till i ca fem dagar. Har testdag om två dagar. Känns som om jag googlar sönder internet för att få svar på vad detta betyder, även fast jag vet att det typ är lönlöst 🙈

Svar på tråden Mensvärk av Ovitrelle??????????????