• Googels

    Hur länge innan man återföds?

    Kollade på Operah häromdan där de pratade om medium som vidarebefodrade meddelanden från andra sidan till folk här i den fysiska världen. Jag började efter programmet fundera på hur det funkar med pånyttfödelse av själen och hur lång tid det tar innan en själ föds på nytt i en ny kropp och om alla själar gör det eller om vissa (alla?) bara lever en gång innan den går över till andra sidan och sen stannar där.

    Lite flummigt uttryckt kanske men jag hoppas du fattar hur jag menar.... och det vore kul att höra hur andra tänker.

  • Svar på tråden Hur länge innan man återföds?
  • Herman Hedning

    Johan:

    stor visdom besitter du.....jag måste hålla med dig i mycket avdet du skriver....är du med
    i något covern...?
    Eller ärdu kanske bara fritänkare...

  • Johan

    HH:
    Tackar Generad
    Vet nog inte riktigt vad en "Covern" är för något. Men jag räknar mig nog som spiritualist och tränande medium om det är något sådant du menar...

  • Herman Hedning

    japp det menar jag........

    tränande medium......? Hur menar du då?
    Covern.......typ andligt distrikt.....gemenskap......tex: vitka, wicca....eller dyligt.

  • Herman Hedning

    Skriver till dig priv i stället vid tillfälle om jag får......mycket intressant detta.
    tråden kan ju lätt spåra ur om man går för djupt.....det kan ju vara svårt att "ploga"
    rakt på andlighetens åker så att säga.....

  • Millangbg

    Johan
    Tror precis som dej att andar lever kvar på andra sidan tills alla nära å kära gått över innan man föds på nytt, hur skulle man annars kunna ha sina nära å köra som dött som andliga hjälpare???
    Men de där om moln, visst en fin tanke men någonstans ifrån ahr vi ju alla fått vår ituiton å så å hur skulle vi annars kunna känna precis som Johan säger kärlek vid första ögonkastet eller at tman "känner igen" någon man aldrig någonsin innan kan ha träffat, förutom själsligt då..

  • Johan

    Millangbg:
    Jag tror att det är en allmän uppfattning inom spiritualismen, den engelska i alla fall. Sen måste väl andar komma från någonstans också. Det var ju faktiskt otvivelaktigt NOLL personer och liv på jorden en gång i tiden. Men jag har nog problem med att förklara tidigare liv för mig själv så jag väntar nog med den diskussionen. Det ena behöver ju inte utesluta det andra menar jag 

    HH:
    Du får gärna skriva till min e-post istället: johan@mediala.se
    På min presentation finns ett bra tips annars var man kan diskutera just sådana här saker lite mer ingående.

  • The last number
    Johan skrev 2007-04-18 23:46:41 följande:
    The last number one:Fast jag tror inte att vi har några fiender. Bara vänner som hjälper oss lära oss saker. Och det gäller även snubben som omotiverat slog av mitt näsben engång för länge sedan
    Jag förstår inte det riktigt. Hur kan man lära sig något av att få näsbenet avbrutet eller ännu värre bli brutalt mördad av snubben?
    Det kanske finns de som blev mördade på jordelivet och kommer till andra sidan för att hämnas på snubben som utförde dådet?
  • Johan

    The last number:
    Förstår man inte så förstår man inte. Men att någon kommer tillbaka från andra sidan för att ämnas utesluter jag helt.

  • BadSector

    "Men att någon kommer tillbaka från andra sidan för att ämnas utesluter jag helt."

    På vilka grunder utesluter du det?

  • AnnSofieB

    Det kanske inte var meningen att Johan skulle lära sig något när den där killen kom och slog av han näsbenet. Det kanske inte fanns en mening för han. Utan det kanske var den näsbensknäckaren som skulle lära sig något och Johan var tyvärr bara en del i det liv som näsbensknäckaren måste leva.

  • Johan

    AnnSofieB:
    Jag är helt säker på att jag lärt mig något. Förhoppningsvis gjorde den andra killen det också i och försig. :)


    Om inte du är vänlig är chansen liten att andra är vänliga mot dig
  • caroline28

    Har inte hängt med i tråden, men jag undrar om man "vet" om man är "återfödd" eller föds man igen helt ovetande om det förra livet man hade...
    mvh C

  • USA111
    caroline28 skrev 2007-04-27 17:06:37 följande:

    Har inte hängt med i tråden, men jag undrar om man "vet" om man är "återfödd" eller föds man igen helt ovetande om det förra livet man hade...
    mvh C


    Jag var gift med xx i ett annat parallellt universum antar jag men ångrade mig för fick ett helvete.
Svar på tråden Hur länge innan man återföds?