• Hallonsmurf

    När visar sig skrattgropar?

    Varken jag eller min man har skrattgropar - men min mamma har och dom har jag alltid varit ruskigt avundsjuk på.
    Igår när min lilla Ida, 8 veckor låg i sin mormors knä och skrattade, sa min mamma "men titta, har du fått mormors skrattgropar!". Jag blev förvånad, hade aldrig lagt märke till dom. När jag granskade Ida riktigt noga vid nästa leende kunde jag oxå se, på hennes ena kind, en liten antydan till skrattgrop.

    Hur är det med skrattgropar? När börjar de visa sig? Kan de börja som en liten, liten grop för att sen bli större? Är bara nyfiken...

  • Svar på tråden När visar sig skrattgropar?
  • Helle69

    Personalen på förlossningen berättade att vår förstfödde hade ärvt pappas skrattgropar och då var han bara en halvtimme gammal.

  • Prisssan

    Min dotter ärvde min smilgrop på höger sida. Den visade sig efter födseln.

  • pucken

    agge hade smilgropar från födseln, men nu är han är 6 mån har de försvunnit helt =(

  • Stina M

    Meja hade smilgropar i 4 mån men nu är dom borta vart är dom?

  • smurfis75

    Båda mina barn har haft dem sedan födseln, äldsta är 4½ , han har kvar sina och yngsta på 9 veckor kommer säkert inte att bli av med sina heller, de är "djupa"


    Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Jessica24

    Vår son har bara en skrattgrop på ena sidan.
    Tyckte att jag kunde se dom väldigt tidigt, trots att han inte skrattade utan då han gjorde andra "grimaser". Glad

    Jättesött är det i alla fall.


    ♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • Filippinan

    Min son hade sin pappas smilgropar redan från födseln. Det var bland det första barnmorskan kommenterade. Men nu syns de inte lika tydligt längre - eller så har jag blivit "blind" för dem


    The more you ignore me, the closer I get
  • Virgos

    Vad jag kan minnas så visade sig Edvins skrattgropar redan när han var ett ungt spädbarn

  • Dimisi

    Vår son har en skrattgrop på ena kinden. Den syntes redan på BB. Han är nu sex och en halv månad. Vi får väl se om de finns kvar när han blir vuxen.

  • b och a

    på båda barnen så syntes det redan från födseln, jättesnyggt

  • MammaNova

    Tycker de syns mer och mer ju äldre hon blir ! Nova har riktigt stora smilisar, men det har jag med i och för sig ! Finns större bild under mina bilder !

Svar på tråden När visar sig skrattgropar?