• TezzoAlexx

    Bäbisar tappar håret?

    någon som vet när bäbisar tappar håret? läste att dom kan göra de?! ändra hårfärg oxå? Någon som har erfarenhet av de?

  • Svar på tråden Bäbisar tappar håret?
  • kletig85

    min pojk har inte tappat nått än. han är nästan 4 månader och föddes med nästan svart jätte mkt hår. Dock har håret blekts en aning.

  • TezzoAlexx

    ...min son är 1½ mån och de har redan börjat skavas bort!!

  • norgesessan

    ettan som är 3.5 år har mörkt hår, men det började som nästan svart, nu r det brunt. Han tappade inte så mycket hår, han fick en kal fläck, men inget mer än det.

    tvåan är 11 månader, han fick en kal fläck (hadde nestan svart tunt, men längt hår). Nu är det jättetunt, och är nestan helt ljust.
    Jag har alltid haft nestan svart/mörkbrunt hår, sambon, och min bror hadde ljust hår när dom var små (och hadde inte hår när dom föddes).

    Ettan håller på at få en annan ögonfärg. Sambonm har blåa, båda barnen har/har haft det, men nu blir emils ögon sakta men säkert gröna, som mina...Jag trodde ögonfärg bestämdes ilöpet av det första året....

  • TezzoAlexx

    Okey=) ja de är intressant de här.. Spännande att han fick gröna ögon=) JA de har ja oxå hört men de lär ju vara olika=)

  • smurfpinglan

    japp min lilla plutt hade massor med hår när han föddes nu är det glest och massor har trillat bort! skönt att det verkar vanligt för de på bvc säger att det 'är ärftligt. dvs tappar han håret så kommer det nog inte ut haha snacka om att de gav mej dagens grav

  • missteddy

    min son var mörk nästan svart i håret och hade jätte mycket hår nu är han ljus och han ganska lite hår inte lika långt allafall

  • Hösten2022

    Sitter och funderar på vilken hårfärg vår son kommer få. När han föddes var de mörkbrunt. Nu när han är 6 månader är han ljusare/lite röda toner i det som kommer ut.🤔& de som har fått längd är brunt. Min sambo är kolsvart i håret (mörkbrunt som liten) & jag hade jätte ljust hår. Är det ens möjligt att han kan få ljust hår när pappan är från Mellanöstern?🤔 

Svar på tråden Bäbisar tappar håret?