• 82an

    Har hissen fastnat någon gång när du åkt?

    Jag tycker det är läskigt att åka hiss (töntigt jag vet ) Tänkte kika statestiken över hur många här ine som varit med om att hissen har fastnat eller gåt sönder för. Skriv gärna och berätta.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har hissen fastnat någon gång när du åkt?
  • Flutterby

    På mitt gamla jobb hade vi en varuhiss som stannade mellan våningarna stup i ett! Som tur var var det "galler" runtom, så man kunde se ut, annars vete f-n om jag vågat använda den.

  • Blå Flygare

    Jag har varit med om det.

    En glashiss utomhus i sommarvärmen Eftersom personal på stället såg oss så väntade vi bara på att bli frisläppta. Och väntade, och väntade... Till slut så larmade vi. Eftersom hissen var ny så hade inte lappen om att hålla larmknappen intryckt i 3 sek kommit upp , så det dröjde lite till innan vi kom på att larma ordentligt. Tog 45 min innan vi släpptes ut, men vi lyckades få upp en glipa i dörren så vi fick in lite friskluft. Det var svett, men det var ju aldrig någon fara!

    Så denna hissen aktar jag mig för, eftersom det blev så attans varm med solen som låg på.

    I hissen på jobbet åker jag dagligen, fast den stannar stup i kvarten. Brukar ju komma igång av sig själv, och när den inte gjort det har det alltid kommit folk och fått igång den snabbt.

  • Lady Morpheus

    Hissen i vårt gamla hus fastnade när vi höll på att flytta. Jag och min mamma hade precis varit nere med ett lass saker och skulle åka upp. Hade kommit så att halva dörren syntes då fastnade vi. Satt dock inte fast så länger. Pratade senare med en granne och han hade fastnat med sin hund när han var på väg ut för att rasta hunden. Dom satt fast i 45 minuter. Stackars vovve. Och en annan av grannarna fastnade mitt framför näsan på mig. Är så glad att jag inte hann in i hissen den gången. Hissen gick inte att trycka upp, inga av knapparna funkade och det gick inte att öppna hissdörren heller för den hade låst sig. Vet inte hur länge han satt. Kan tillägga att vår hiss är ungeför en kvadratmeter så den är pytteliten och inte speciellt rolig att fastna i.

    En annan gång i en annan hiss fastnade jag och några vänner också. Fast det var vårt eget fel då ett av puckona jag umgicks med började hoppa i hissen. Då satt vi dock bara fast några sekunder men det var tillräckligt jobbigt ändå. I en fullpackad hiss. *unga och dumma*

  • mia20

    hissen i åhlens huset inne i stan (sthlm) satt vi fast i, i nästan 1timme innan dom fick ut oss

  • selin7583

    ja uschh..flera gånger..jag hatar hissar..dom är jag skit skraj för usch..fastnade i en när jag bara var 5 oxå,å då var jag bara 5 år..fastnade med foten i hissdörren när hissen började åka upp..hemskt var det Gråter

  • Honeymother

    Jag satt fast i hissen på universitetet med fem andra tjejer. Vi ringde på telefonen flera gånger och det tog 40 minuter innan nån kom och hjälpte oss ut. Jag var egentligen aldrig rädd, men det var lite läskigt att jag psykiskt intalade mig själv att luften höll på att ta slut för att det blev varmare i hissen. Fick dock inga men för livet, men det är klart inget jag vill vara med om igen.

  • Tant Green

    Inte så att jag har behövt fått hjälp, men ibland stannar de ju så man får trycka igång dem igen (oftast för att någon ställer sig för nära dörren)

  • BettyBoop8

    Jag har fastnat i en hiss i en matvaruaffär men den läskigaste gången var nog när vi fastnade i hissen på Stena färjan när vi skulle ner till bildäck. Då var vi många i en liten hiss. Bonusen fick dessutom panik. Men jag är fortfarande inte rädd för att åka hiss.

  • Nitagirl

    Jaghar fastnat engång....när jag va liten,mellan två våningar.....och vet inte varför jag inte kan åka hiss själv efter d...kan åka med andra men inte själv.....vill bli av med den fobin el vad man kan kalla det *S*..pisamt värre liksom!

  • Pernilla S

    Ja, men det var mitt eget fel.
    Stod och drog nyckeln jäms med dörren och naturligvis så fastnade den i springan mellan dörr och golv. Så hissen stannade och dom fick komma och hämta ut mig. Jag var 10 år och skämdes som en hund så jag sa att jag hade tappat nyckeln.

Svar på tråden Har hissen fastnat någon gång när du åkt?