Hej Ts
Först och främst - STORT grattis till plusset. Vad fantastiskt roligt för er!
Jag arbetar själv som utbildningsledare på en Yrkeshögskola och har hjälpt många studerande som blivit gravida under studietiden.
Någon egen individuell termen kommer din skola inte att annordna för dig, det skulle bli vannsinnigt dyrt
Men vilka kurser har du har kvar att göra och finns det obligatoriska moment i dem? Har du tur är det bara tentorna obligatoriska, och då kan du plugga hemifrån och bara komma in och tenta av. Det blir tuffare såklart, men kanske bättre än alternativet att inte gå på kurserna alls.
Alternativt så tar du med dig liten och går på lektionerna. Inte optimalt men vi har haft flertalet Yh-bäbisar på vår skola och det har fungerat bra. Ofta så är det ju inte lektioner hela dagar och inte alla veckodagar heller.
Kolla med din utbildningsledare om du kan vara med på distans på lektionerna?
Om det inte går har du klasskamrater som du kan få låna anteckningar av? Kanske kan de fota av tavlan i klassrummet under lektionerna så det blir lättare för dig att hänga med på distans.
Kan du komma överrens med skolan att du gör andra halvan av din praktik vid ett senare tillfälle? Kan du själv fixa en praktikplats kanske?
Avslutas utbildningen med ett examensarbetet kan du skriva på det hemifrån, och sedan förhoppningsvis bara komma in för redovisning och opponering.
För att få ditt examensbevis måste du ha gå alla kurser i utbildningen, men om du inte kan gå alla så kommer du ändå att få ett utbildningsbevis på de kurser som du avklarat.
Mitt hetaste tips är att du ringer din utbildingsledare på fredag, och så påbörjar ni en diskussion om hur du går vidare.
Det finns en massa lösningar tänker jag! Det här klarar du
Lycka till!