• Anonym (Undran)

    Kille kritiserade mig och ifrågasatte mina kläder en hel dejt

    För några år sedan hade jag ett stammisfik jag ofta gick till. Jag fikade säkert där 3 ggr i veckan i fyra års tid. 


    Alltid samma kille i kassa. Vi pratade en hel del med varandra och sedan en dag så meddelade han mig att han skulle sluta och undrade om han fick bjuda ut mig. 


    Vi har alltså sprungit in i varandra några hundra gånger. Han hade sett mig osminkad, superstylad och hur mycket som helst. Men jag har alltid haft samma typ av skor och samma typ av handväskor. 


    Så fort jag mötte upp honom när vi skulle gå på dejten började han direkt att kritisera att jag bar en dyrare märkesväska och dessutom riktiga skinnskor. Dessa har jag typ alltid på mig och han måste ha sett mig i detta minst 150 ggr. Ändå så kritiserade han detta och hur jag kunde stötta det kapitalistiska systemet och sedan att jag var djurhatare som bar skinnskor. Jag kommenterade då att han också hade ett klädesplagg på sig i skinn och då blev han sur för det var secondhand så då räknades det inte. 


    Min fråga är hur han inte kunnat lägga märke till detta? Eller att han är arg på det kapitalistiska systemet och samtidigt vet om att jag äter frukost hos honom på fiket han jobbar på minst 3 ggr i veckan och då lägger över 2 tusen i månaden på frukostmat utomhus?. Behövde han verkligen blivit så otrevlig? 

  • Svar på tråden Kille kritiserade mig och ifrågasatte mina kläder en hel dejt
  • Anonym (L)

    Varför inte bara glömma honom och gå vidare?

  • Anonym (Undran)
    Anonym (L) skrev 2024-05-06 21:08:01 följande:

    Varför inte bara glömma honom och gå vidare?


    Alltså jag är mer nyfiken än att jag vill bli tillsammans med honom. Jag blir mer nyfiken på hur man kan träffa någon flera hundra ggr och sedan bli förvånad och upprörd över hur personen ser ut. jag hade köpt det om jag lagt upp missvisande bilder på Tinder och utgett mig för att vara kommunist och sedan inte vara detta? 
  • Anonym (L)
    Anonym (Undran) skrev 2024-05-06 21:11:58 följande:
    Alltså jag är mer nyfiken än att jag vill bli tillsammans med honom. Jag blir mer nyfiken på hur man kan träffa någon flera hundra ggr och sedan bli förvånad och upprörd över hur personen ser ut. jag hade köpt det om jag lagt upp missvisande bilder på Tinder och utgett mig för att vara kommunist och sedan inte vara detta? 
    Ingen annan än han kan ge svaret.
  • Anonym (Mm)

    Han kanske har funderat över den frågan i alla dessa år som han sett dina lädersaker och nu fick han äntligen chansen att ta upp det till diskussion.

  • Anonym (Undran)
    Anonym (Mm) skrev 2024-05-06 21:28:25 följande:

    Han kanske har funderat över den frågan i alla dessa år som han sett dina lädersaker och nu fick han äntligen chansen att ta upp det till diskussion.


    Bjuder man ut någon då? 
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Undran) skrev 2024-05-06 21:31:11 följande:
    Bjuder man ut någon då? 
    Kanske det
  • Anonym (Hur?)

    Men hur visste han vad väskan kostar? Vet ingen man som kan avgöra det. Mycket märklig jobbig sak att prata om. En del veganer är jobbigt tycker jag och kan inte acceptera att alla inte är veganer, men just väskan var ju skitskumt.

  • Anonym (Undran)
    Anonym (Hur?) skrev 2024-05-06 21:33:47 följande:

    Men hur visste han vad väskan kostar? Vet ingen man som kan avgöra det. Mycket märklig jobbig sak att prata om. En del veganer är jobbigt tycker jag och kan inte acceptera att alla inte är veganer, men just väskan var ju skitskumt.


    Vissa märken är dyrare än andra. Men jag har aldrig utgett mig för att vara vegan. Och hans logik med att mina saker är second hand och därför får jag bära skinn. Skriker ju dubbelmoral. Idag med Vinted kan jag köpa hur dyra märkeskläder som helst typ orörda?. Och sedan säga att det är second hand. Blir ju löjligt 
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Undran) skrev 2024-05-06 21:37:46 följande:
    Vissa märken är dyrare än andra. Men jag har aldrig utgett mig för att vara vegan. Och hans logik med att mina saker är second hand och därför får jag bära skinn. Skriker ju dubbelmoral. Idag med Vinted kan jag köpa hur dyra märkeskläder som helst typ orörda?. Och sedan säga att det är second hand. Blir ju löjligt 
    Det besvarar inte riktigt min fråga dock. Det kryllar av fejkväskor och som du säger, så finns även second hand. Hur kan han ens veta? Nej, du har inte sagt att du är vegan, men många veganer vill ju omvända alla. Har du aldrig stött på det tidigare?
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Hur?) skrev 2024-05-06 21:43:59 följande:
    Det besvarar inte riktigt min fråga dock. Det kryllar av fejkväskor och som du säger, så finns även second hand. Hur kan han ens veta? Nej, du har inte sagt att du är vegan, men många veganer vill ju omvända alla. Har du aldrig stött på det tidigare?

    Jag vet väl inte hur han såg skillnaden. Mina kläder och sånt pratar jag inte om eller vad det kostar. Men jag umgås nog inte med så mycket militanta veganer. 


     

Svar på tråden Kille kritiserade mig och ifrågasatte mina kläder en hel dejt