• Anonym (Glom)

    Bra tid på jägarvila?

    Jag försöker träna upp mina ben till att bli starkare. Har fastnat för övningen jägarvila då jag gillar statiska övningar. Vad är en bra tid i detta? Jag blir helt slut efter 3 minuter.

  • Svar på tråden Bra tid på jägarvila?
  • Anonym (Glom)
    Lönnsirap skrev 2024-05-06 19:50:27 följande:

    sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4garvila?wprov=sfla1

    Bra tid i förhållande till vad? 


    Ja för en medelålders person som inte är elittränad. Fast all fakta om rekordtider eller liknande kan ju också vara kul.
  • Lönnsirap
    Anonym (Glom) skrev 2024-05-06 19:54:42 följande:
    Ja för en medelålders person som inte är elittränad. Fast all fakta om rekordtider eller liknande kan ju också vara kul.
    I länken finns ju rekorden och dit är det ju verkligen en bit. Men tre minuter är inte illa det heller. Särskilt inte om du plussar på några sekunder.... 
  • Anonym (Glom)
    Lönnsirap skrev 2024-05-06 20:05:42 följande:
    I länken finns ju rekorden och dit är det ju verkligen en bit. Men tre minuter är inte illa det heller. Särskilt inte om du plussar på några sekunder.... 
    Ah, fick först inte länken att fungera. Men över 11 timmar, nästan 12 låter ju sjukt, där ligger man i lä.
  • Lönnsirap
    Anonym (Glom) skrev 2024-05-06 20:42:30 följande:
    Ah, fick först inte länken att fungera. Men över 11 timmar, nästan 12 låter ju sjukt, där ligger man i lä.
    Absolut. Men mästarnas mästare har ju tider runt 20 minuter, och de är ju elitidrottare, i andra sporter...
Svar på tråden Bra tid på jägarvila?