• Anonym (OkLevi)

    Är dessa vanliga saker att se som potentiella problem innan samt i en relation om man aldrig haft en relation?

    Att ta initiativ gör att det tolkas som att man gillar för tidigt

    Vara rädd för att den man gillar ska tro att man gillar den för andra saker än man faktiskt gör 

    Vara rädd för att i en relation riskera hamna i en "smekmånad" i början och sedan tappa känslor 

    Vara rädd för att i en relation riskera bli ihop med någon som inte har samma långsiktiga vision

    Vara rädd för att bli ihop med någon som inte är ambitiös och som vill vara beroende av mig
  • Svar på tråden Är dessa vanliga saker att se som potentiella problem innan samt i en relation om man aldrig haft en relation?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

    Tror du behöver växa upp och mogna ett par år innan du ens funderar på relationer.

  • Anonym (ABC)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-05-06 17:42:07 följande:

    Tror du behöver växa upp och mogna ett par år innan du ens funderar på relationer.


    Håller med
  • Anonym (T)

    Och i vanlig ordning blir en oerfaren TS hånad istället för att få vettiga svar. Inte det minsta konstigt att man oroar sig för många saker om man aldrig haft en relation.

  • Anonym (ABC)
    Anonym (T) skrev 2024-05-06 18:03:32 följande:

    Och i vanlig ordning blir en oerfaren TS hånad istället för att få vettiga svar. Inte det minsta konstigt att man oroar sig för många saker om man aldrig haft en relation.


    Onödigt att oroa sig för något som kanske aldrig händer
  • anonym05swe
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-05-06 17:42:07 följande:

    Tror du behöver växa upp och mogna ett par år innan du ens funderar på relationer.


    Jag är mogen för en relation. Skulle göra allt för att det skulle fungera.
  • Anonym (AI)
    anonym05swe skrev 2024-05-06 19:06:49 följande:
    Jag är mogen för en relation. Skulle göra allt för att det skulle fungera.
    Oj, nu glömde du anonymknappen.
  • anonym05swe
    Anonym (AI) skrev 2024-05-06 19:12:35 följande:
    Oj, nu glömde du anonymknappen.
    Nej, såg denna tråden men kände igen folks username för anonym och märkte på språket att folk refererade till mig
  • Anonym (AI)
    anonym05swe skrev 2024-05-06 19:15:00 följande:
    Nej, såg denna tråden men kände igen folks username för anonym och märkte på språket att folk refererade till mig
    Hahaha, med precis dina frågeställningar och uttryck. Vi får hoppas att TS inte blir överbelastad.
  • Anonym (Öppen)
    Anonym (OkLevi) skrev 2024-05-06 16:26:35 följande:
    Är dessa vanliga saker att se som potentiella problem innan samt i en relation om man aldrig haft en relation? Att ta initiativ gör att det tolkas som att man gillar för tidigt

    Vara rädd för att den man gillar ska tro att man gillar den för andra saker än man faktiskt gör 

    Vara rädd för att i en relation riskera hamna i en "smekmånad" i början och sedan tappa känslor 

    Vara rädd för att i en relation riskera bli ihop med någon som inte har samma långsiktiga vision

    Vara rädd för att bli ihop med någon som inte är ambitiös och som vill vara beroende av mig

    Vill man nå en relation så måste man våga visa att man gillar den andra, annars når man liksom aldrig fram till en relation. Men vägen dit kan vara små steg med avkänning om den andra är mottaglig.

    Att vara rädd för att bli förblindad av "smekmånad" och att sedan tappa känslor känns rätt onödigt. Förr eller senare så lär man se den andra tydligt och kunna avgöra om det bara var tillfällig attraktion eller om relationen har potential.


    Om man tappar känslorna efter en tids dejting så gör man slut. samma om man upptäcker att den andra har andra värderingar eller planer i livet. Man måste ju lära känna varandra innan man vet alla dessa sakerna. 


    För mig så är detta främmande rädslor. Detta är de lätta delarna. Det som är skrämmande för mig är om jag börjar gilla för mycket och den andra inte gillar mig tillbaka. Att bli ghostad och behandlad dåligt av någon jag tycker om. Men o grunden så är de flesta rädda för saker de sett eller upplevt tidigare, så kanske du ska försöka bena ut varför du är så rädd för dessa sakerna och vad det är som gör att du tror att du inte skulle kunna hantera dom om det skulle infalla.

Svar på tråden Är dessa vanliga saker att se som potentiella problem innan samt i en relation om man aldrig haft en relation?