• KimLinnefeldt

    Otrogen - känslan efteråt

    Du som varit otrogen, hur känns det efteråt? Jag menar inte direkt dagen efter, utan hur det har påverkat dina känslor för din partner och ert gemensamma samliv.

    Känner du skam och låter det påverka ert förhållande? Eller var det en krydda som berikade ert sexliv?

  • Svar på tråden Otrogen - känslan efteråt
  • Anonym (fdPåJakt)

    Jag kände glädje och eufori.

    Att kunna sexa med en vacker kvinna och få leva ut sin sexualitet med någon som kände lika stor glädje över det som mig... helt underbart efter att ha levt i en torr och trist relation under många år.

    För mig påverkade det även min relation; när jag insåg hur mycket bättre livet kunde vara, avslutade jag min gamla relation.

    Livet är så kort, bara dumt att inte kunna få njuta av det och få känna glädje över tillvaron.

  • Anonym (Var det inte, men känslan av det)

    Jag var det inte rent tekniskt men jag tror jag vet känslan av det. Vi hade gått isär, ganska kort efter träffade jag en ny kille det kändes bra men bara minuter efter fick jag enormt panikpåslag, skuld och skam känslan av att ha svikit. Rafsade ihop mina kläder och stack hem och grät mlm i 2 veckor i sträck. Ville dö. Sökte akut på psyket men blev avvisad.

    Så känslan av otrohet är väldigt stark och obehaglig.

  • Anonym (Beror på...)

    För mig är sex och kärlek 2 helt  skilda saker. Har inget problem att ha sex med flera - swingers, osv.

    Första gången jag hade en "älskare" eller vad jag ska kalla honom så berodde det på att den jag levde tillsammans inte brydde sig om mig utan bara prioriterade sig själv hela tiden.
    Var så skönt att känna sig uppskattad så rent krasst kände jag att det liksom var rätt åt den man jag levde med när han inte värdesatte vad han hade.

    Gång nr 2 så var jag faktiskt egentligen galet kär och attraherad av den man jag var tillsammans med, men han ville aldrig ha sex så när tillfället med inbjudan till 3-kant infann sig var jag liksom inte svårövertalad.

    Nu vet jag inte riktigt vad jag ska kalla mitt liv. Anser mig vara singel, men har väl någon/några vänner med förmåner och anser inte att jag har någon skyldighet att redovisa för dem enskilt vem jag ligger med eller inte. Eller vilka jag sexchattar med osv.
    Tills det finns någon som beter sig som en seriös partner så kommer jag att ligga med vem jag vill och när jag vill utan att känna någon form av skuld eller skam.
    Vill man ha mig exklusiv får man se till att jag känner mig som det.

    Och nej, jag har inga invändningar mot om någon av de jag ligger med skulle ligga med andra också.

  • Anonym (Beenthere)

    Jag var inte fysiskt otrogen utan det var en nätflirt som eskalerade. Vi hade aldrig sex, inte ens telesex, men delade intimiteter och fantasier. Jag hade ingen tanke på att lämna min fru men var medveten om att jag höll på med en form av otrohet. Hon visste om vår kontakt men inte nivån på den. Klart jag hade dåligt samvete också.

    Jag vill påstå att jag blev en bättre man och make genom den bekräftelse jag fick av den andra. Gladare och mer aktiv, så på sätt och vis tjänade min fru också på det. Samtidigt sattes saker på sin spets, jag värderade min relation ännu mer då jag kunde föreställa mig hur det skulle vara att tvingas lämna och söka något nytt. och min fru förstod att andra kvinnor kunde vara intresserade och lärde sig att inte ta mig för given.

  • Dr Nail

    Krydda? Hur sjuk i huvvet ska man va? Nej, det är ett helvete, rekommenderar inte till någon, iaf om man besitter nåt som liknar ett samvete.

  • Anonym (Swingar)

    Svävade på moln i över en vecka. Ångrar det inte det minsta och höll ihop mitt äktenskap i nästan 10 år med mina träffar. Rätt eller fel men jag valde att hålla samman äktenskapet tills barnen flydde boet genom att vara otrogen och har aldrig haft det minsta dåligt samvete över detta.

    Kan inte sticka under stolen med att det var en riktigt härlig känsla att trycka ner i halsen på x-ett att jag legat med många män under tiden vi var gifta där han trodde att han  ägde mig. 

  • Anonym (Quantum satis)

    Vi blir båda lyckliga och uppåt.
    Går med lätta steg tillbaka och fortsätter planera livet med våra respektive som är fint sällskap men tyvärr har tappat gnistan till att vilja ha sex.
    Vi ger varandra det som de ändå inte ville ha och inte kan förstå.

  • Anonym (Bert-Åke)
    Dr Nail skrev 2024-05-06 19:27:20 följande:

    Krydda? Hur sjuk i huvvet ska man va? Nej, det är ett helvete, rekommenderar inte till någon, iaf om man besitter nåt som liknar ett samvete.


    Som du märker av de andra svaren i tråden så finns det flera som tycker att otrohet har varit något positivt. Det behöver du inte tycka. Men att kalla någon som har en annan åsikt för "sjuk i huvvet" är bara otrevligt. Bättre att du berättar mer utförligt varför du tycker så illa om det. Det är nämligen inte självklart, uppenbarligen.
  • Makehersquirt

    Det blev mest spänning då det var en mamma till en yngre lagkamrat och bestämdes för att träffas efter ett nattskift 05.30 det jag ej visste om var att hennes son sov vägg i vägg. Det var hemskt just då men efteråt en fantastis känsla och dagen efter sågs vi i lägenhetsförrådet hos mig dörr i dörr där sambon var i lägenheteN, otrolig känsla efteråt (spänning, eufori, samtidigt lite skamsen. Ska dock sägas det var redan dåligt förhållande som var påväg ut över stupet, men ändå känslorna efteråt var enorma. Det var det som fick in mig på swingers och sedan cuckold/hotwife otroliga scener att vara med om. 

Svar på tråden Otrogen - känslan efteråt