• Anonym (Gh)

    Aldrig varit gift.

    Jag är 43 år, har 2 barn som jag fick i 20 års åldern och har aldrig varit gift. 

    Hur vanligt är det idag att aldrig varit gift när man är i min ålder? 

    Var som mest förlovad med barnens pappa men som tur var så gick vi inte längre. Vi hade inte så bra relation vilket jag nu flera år efter insett. 


    Nu har jag sen över 1 år tilllbaka en relation med en man som allt känns så bra med. Väldigt stor skillnad mot när jag var med barnen pappa.Tror inte att det var riktig kärlek mellan oss egentligen utan det var bara så att man skulle vara i en relation  för ens kompisar hade det och ja man ville ju inte vara utanför. Lite som grupptryck men sedan var det en sådan stor lättnad när vi gick isär och jag struntade totalt i vad andra ansåg osv. 

    Med barnens pappa så ville jag aldrig tex hålla handen ute, ville aldrig kramas eller pussas offentligt osv. Men nu är det helt tvärtom, vill hela tiden. Mycket som vi dessutom hittat på har varit sådant som barnens pappa inte vart intresserad utav. 


     

  • Svar på tråden Aldrig varit gift.
  • Anonym (Lisa)

    Jag är 49. har heller aldrig varit gift. Haft två längre förhållanden. Fyra barn.
    Månnen jag vart med har vart väldigt tydliga med att dom aldrig kommer gifta sig för de är onödigt 

  • Tecum

    Svårt att svara på. Jag känner ett antal par som varit ihop hela livet utan att gifta sig. Sen finns de som separerar och lever frivilligt som sambo/särbo resten av livet. Och de som gifter sig gång på gång.

    Har en känsla av att yngre personer är mer benägna att både gifta sig och skiljas jämfört med på min tid.

  • Anonym (Gh)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-05-06 14:01:30 följande:

    Jag är 49. har heller aldrig varit gift. Haft två längre förhållanden. Fyra barn.
    Månnen jag vart med har vart väldigt tydliga med att dom aldrig kommer gifta sig för de är onödigt 


    Själv bryr jag mig inte om ifall jag blir gift eller inte. Barnens pappa ville gifta sig men är glad att jag aldrig hann gifta mig med honom. 


    Däremot om min nuvarande skulle fråga så känns det helt klart som jag ändå skulle kunna tänka mig de.

Svar på tråden Aldrig varit gift.