• Anonym (Mellis)

    Billigt mellis utan fett 300kcal

    Ah jag behöver alltså förslag på billiga mellis på ca 300kcal som inte innehåller nåt fett (lr iaf väldigt lite). Med billigt menar jag max 5 spänn. Nån som har några förslag? Helst nåt som är lätt att ta med o äta när man typ går t bussen lr så.

  • Svar på tråden Billigt mellis utan fett 300kcal
  • Aniiee

    Det kan jag nästan garantera att du inte kommer hitta. 


    It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Cereal Killer

    Hembakat bröd (mjöl, jäst, vatten) med tex en skinkskiva borde kunna ge 300 kcal för den summan. Du får ta mycket bröd och bara lite skinka. Inget smör. Både skinka och brödskivor kan man frysa in styckvis så att det blir smidigt att bara ta fram och lägga i en matlåda och ta med

  • Anonym (Baka?)

    Tror priset blir svårt, men kolla om du kan baka något bröd. Med rätt ingredienser behöver du kanske inte skinkan. 

  • Anonym (Mellis)
    Cereal Killer skrev 2024-05-05 21:24:42 följande:

    Hembakat bröd (mjöl, jäst, vatten) med tex en skinkskiva borde kunna ge 300 kcal för den summan. Du får ta mycket bröd och bara lite skinka. Inget smör. Både skinka och brödskivor kan man frysa in styckvis så att det blir smidigt att bara ta fram och lägga i en matlåda och ta med


    Anonym (Baka?) skrev 2024-05-05 21:29:56 följande:

    Tror priset blir svårt, men kolla om du kan baka något bröd. Med rätt ingredienser behöver du kanske inte skinkan. 


    Haha och jag som är värdelös på att baka... men jag får väl ta o lära mig 😊 Tack så jättemycket båda två för smart tips!
  • Anonym (Mellis)
    Tow2Mater skrev 2024-05-05 21:36:12 följande:

    En näve jordnötter kanske?


    😊 Fettfria jordnötter - det hade ju inte varit dumt om det fanns
  • Anonym (Mellis)
    Aniiee skrev 2024-05-05 21:14:32 följande:

    Det kan jag nästan garantera att du inte kommer hitta. 


    Nä, helt lätt är det ju inte... 
  • Cereal Killer

    Det verkar som om man kan få 2 kg mjöl för 20 kr. Till det behövs väl kanske 3 paket jäst = 9 kr. Detta ger 7500 kcal och räcker således till 25 mellanmål. Priset per portion blir då 1,16! 


    hittade även rökt skinka från Eldorado, ca 34 skivor för 36 kr. Så bröd + 3 skivor skinka verkar kunna ge ett pris under 5 kr.

  • Anonym (Mellis)
    Anonym (e) skrev 2024-05-05 21:15:31 följande:

    Varför?


    Varför vaddå? Varför jag ber om tips?
Svar på tråden Billigt mellis utan fett 300kcal