• Anonym (Mådde för dåligt Sorry)

    Får jag höra av mig ? Fråga till killar / män

    Hon är mitt x syster. Alla är vi över 30 år idag. Mådde för dåligt och sumpade allt som yngre. X:et har en stabil pojkvän. Jag gillade båda systrarna verkligen. Jag vet at att jag mådde för dåligt då. X:et ogillar mig säker idag. 


    Men hennes vackra syster.. bor med en familjemedlem, inga barn och riktigt vacker också. Får jag höra av mig eller inte? 


    X:et ringde mig men jag var arg fortfarande då. Så hon fann sig en annan och de har ållit ihop i ca 5 år, vet inte om de har barn. Men hennes syster 30?, ska hon inte få sig en egen familj? 


    Funderar på att höra av mig faktiskt, men vet inte vad ni anser om det männen på detta forum. Att kvinnorna kommer rasa mot mig är redan underförstått. Därav frågar jag er andra män. Nej, jag slår inte kvinnor. Mådde bara riktigt dåligt då för ca 15 år sedan. Ålder spelar ingen roll, vi alla är "vuxna idag". 


    Vore det fel av mig att höra av mig eller förtjänar vi alla en ny chans eller möjlighet till att skaffa oss en familj?? 

  • Svar på tråden Får jag höra av mig ? Fråga till killar / män
  • Anonym (Svår)

    Egentligen är det väl ingen konstig grej så varför ska man inte kunna höra av sig. Låt säga dock att allt går bra mellan er 2. Kan alla leva med att sitta tillsammans vid ett bord på julafton? Förmodligen inte för exet och nog värre för exets nya. 

  • Anonym (Mådde för dåligt Sorry)
    Anonym (Svår) skrev 2024-05-05 01:14:08 följande:

    Egentligen är det väl ingen konstig grej så varför ska man inte kunna höra av sig. Låt säga dock att allt går bra mellan er 2. Kan alla leva med att sitta tillsammans vid ett bord på julafton? Förmodligen inte för exet och nog värre för exets nya. 


    Nja. X:et kommer säkert vara sur 1 år eller 2 men sedan vill vara i mina armar igen. Men det hör inte till saken då jag är trogen. Vet bara inte hur jag ska göra. 


    Hon fick en diagnos som ung, och utdömd utav familjen ("hon kommer aldrig kunna gifta sig med någon man"). idag bor hon med sin lilla syster,. (dom är flera). 


    Känner bara att vi båda är så åsidosatta att vi kanske kan lyckas ihop? 

  • Anonym (Bipp)

    Var det 15 år sen du dejtade exet och du har hållt kontakten med systern hela den här tiden? Ni är vänner?

  • Anonym (Mådde för dåligt Sorry)
    Anonym (Bipp) skrev 2024-05-05 01:27:40 följande:

    Var det 15 år sen du dejtade exet och du har hållt kontakten med systern hela den här tiden? Ni är vänner?


    Nej. Hon hörde av sig för kanske ca 6-5 år sedan. Sedan när jag hörde av mig så var hon inte intresserad längre. Antar att hon hade träffat sin nuvarande kille då. 


    Är glad för hennes skull. Hon förtjänar lycka. 


    Men hennes sster som är nästan lika gammal.. Är singel idag. tror hon hade 1 kille för långe sedan som inte slutade så bra så hon gav upp då, men även p ga familjen som berättade att hon aldrig kommer kunna gifta sig. (Dom är ej genetiskt svenskar). 


    Funderar på att skriva trill mitt x och fråga om lov? Men det kanske är att skjuta sig själv i foten... utan kanske skulle skiva brev till kvinnan som jag har i åtanke om?? 

  • Anonym (Mådde för dåligt Sorry)
    Anonym (Bipp) skrev 2024-05-05 01:27:40 följande:

    Var det 15 år sen du dejtade exet och du har hållt kontakten med systern hela den här tiden? Ni är vänner?


    Jag dissade X:et för att hon ljög för mycket.
  • Anonym (Jo)

    Så du hade en flickvän i gymnasiet och nu vill du dejta hennes vackra syster.   Och du tänker att ditt ex vill ha tillbaka dig sen? 

    "X:et kommer säkert vara sur 1 år eller 2 men sedan vill vara i mina armar igen"

    Well,  kontakta systern för all del, men förvänta dig inget.   Särskild inte att ditt ex kommer tillbaka efter 1 eller 2 år..

  • Anonym (Bipp)
    Anonym (Mådde för dåligt Sorry) skrev 2024-05-05 01:36:18 följande:

    Nej. Hon hörde av sig för kanske ca 6-5 år sedan. Sedan när jag hörde av mig så var hon inte intresserad längre. Antar att hon hade träffat sin nuvarande kille då. 


    Är glad för hennes skull. Hon förtjänar lycka. 


    Men hennes sster som är nästan lika gammal.. Är singel idag. tror hon hade 1 kille för långe sedan som inte slutade så bra så hon gav upp då, men även p ga familjen som berättade att hon aldrig kommer kunna gifta sig. (Dom är ej genetiskt svenskar). 


    Funderar på att skriva trill mitt x och fråga om lov? Men det kanske är att skjuta sig själv i foten... utan kanske skulle skiva brev till kvinnan som jag har i åtanke om?? 


    Du har inte umgåtts med systern sen hon var typ 15? 
  • Anonym (Mådde för dåligt Sorry)
    Anonym (Jo) skrev 2024-05-05 01:43:00 följande:

    Så du hade en flickvän i gymnasiet och nu vill du dejta hennes vackra syster.   Och du tänker att ditt ex vill ha tillbaka dig sen? 

    "X:et kommer säkert vara sur 1 år eller 2 men sedan vill vara i mina armar igen"

    Well,  kontakta systern för all del, men förvänta dig inget.   Särskild inte att ditt ex kommer tillbaka efter 1 eller 2 år..


    Antar att du är en kvinna som svarade specifikt i en tråd riktad till andra män ? 


    Oavsett, du behöver inte förstå. Men kan berätta ändå, att det var jag som dissade X:et. inte tvärtom.

  • Anonym (Mådde för dåligt Sorry)
    Anonym (Bipp) skrev 2024-05-05 01:47:36 följande:
    Du har inte umgåtts med systern sen hon var typ 15? 
    Ja, så är det. Vi är båda utan partners samt barn idag. 
  • Anonym (Bipp)
    Anonym (Mådde för dåligt Sorry) skrev 2024-05-05 02:04:39 följande:
    Ja, så är det. Vi är båda utan partners samt barn idag. 
    OK. Men då tror jag risken är att ni inte har nåt gemensamt.

    Fan, knepigt med exet, men dejtar systern ens om hon har diagnos och måste bo med nån?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Mådde för dåligt Sorry) skrev 2024-05-05 02:02:21 följande:

    Antar att du är en kvinna som svarade specifikt i en tråd riktad till andra män ? 


    Oavsett, du behöver inte förstå. Men kan berätta ändå, att det var jag som dissade X:et. inte tvärtom.


    Det har väl ingen betydelse vem som dissade vem.
    Men du skriver att ditt ex "snart kommer vara tillbaka i dina armar", vad menar du med det?     Ni har ju inte haft kontakt på många år,  men du förväntar dig att ditt ex snart kommer vara tillbaka i dina armar, efter att du försökt kontakta hennes syster? 
  • Anonym (Casanova)

    Hör av dig till syrran då, du har inget att förlora på det. Blanda inte in ditt x.

    Bara för att syrran är singel betyder det ju inte att hon kommer att ramla in i din famn bara för att du hör av dig. Alla tjejer fungerar inte så.

    Om någon av mina bröders ex skulle höra av sig till mig så skulle jag avvisa henne. Detta oavsett vad jag egentligen skulle vilja.

  • Anonym (Äckligt)

    Verkligen inte. Dummaste jag hört faktiskt. Varför försöka ge dig in i den familjen igen? Låter ju nästan som att du egentligen är upphängd på exet. Systrar eller vänner som dejtar varandras ex finns det dessutom en alldeles speciell plats i helvetet för. Finns hur många kvinnor och män därute som helst, varför skulle just ni dejta. Skärp dig. 

  • Anonym (F)

    Peta inte i det där ormboet! Om hennes syster "ska få" en familj eller inte är INTE ditt ansvar! Du låter som att du lever i fantasier om att ta ifatt tid som flytt och det går inte, samtidigt som du verkar vilja rädda den här staaaackars vackra systern! Men snälla... Lämna familjen ifred!

  • Anonym (P)

    Får får du väl, men är det värt det? Det finns andra vackra singelkvinnor här i världen. Det verkar dumt att välja en där man redan vet att det är stor risk att det blir struligt med relationen till familjen.

  • Anonym (Svår)
    Anonym (Mådde för dåligt Sorry) skrev 2024-05-05 01:19:05 följande:

    Nja. X:et kommer säkert vara sur 1 år eller 2 men sedan vill vara i mina armar igen. Men det hör inte till saken då jag är trogen. Vet bara inte hur jag ska göra. 


    Hon fick en diagnos som ung, och utdömd utav familjen ("hon kommer aldrig kunna gifta sig med någon man"). idag bor hon med sin lilla syster,. (dom är flera). 


    Känner bara att vi båda är så åsidosatta att vi kanske kan lyckas ihop? 


    Låter komplicerat och låter som du en aning överanalyserar också. Kanske vill du innerst inne att folk här på FL ska bara säga "kör hårt" och inget annat. Egentligen så handlar det väl inte om hur du ska göra, det är ju bara till att höra av sig. Sen får du väl bara vara beredd på att det kan gå åt båda håll helt enkelt. Inget jag hade gett mig in på men är det du vill så kör hårt. 
  • Anonym (Mm)

    Om du får höra av dig? Och om du har rätt till en chans till en familj? Var det för konstiga frågor? Varför skulle du inte få?  Du slår inte kvinnor men du mådde dåligt för 15 år sedan? Jag fattar ingenting

  • Anonym (Jo)

    Hur länge var du tillsammans med exet?  Bodde ni tillsammans? 

Svar på tråden Får jag höra av mig ? Fråga till killar / män