• Anonym (Jj)

    Killar hjälp att tolka

    Och tjejer om ni varit med om liknande. 


    Jag och mitt ex har varit tillsammans under 6 år och har ett barn tillsammans. Pga att jag behövt vårda min svårt sjuka mamma har jag bott hos henne långt bort från mitt numera ex i perioder och även haft vårt barn då. Han har alltid varit den drivande och varje dag berättat hur mycket han älskar mig osv. Bra sex osv. Har känt mig pressad av honom att pendla mellan mamma och vårt hem, är långt. Och han har aldrig åkt till oss, så varit mycket tjafs kring detta. Känt mig otroligt kluven och stressad över detta. Nu helt plötsligt har han kommit fram till att vi inte har någonting gemensamt och därför vill göra slut. Han vill heller inte prata om detta. Hur kan man tolka detta? Är fortfarande chockad. 

  • Svar på tråden Killar hjälp att tolka
  • Anonym (Klotet)

    Ni har bott isär och haft det struligt i er relation. Nu vill han göra slut. Ja, han vill väl inte leva så här längre. 

  • Anonym (H)

    Att han gjort slut

    Bryt ihop och gå vidare. 

  • Anonym (Jj)
    Anonym (Klotet) skrev 2024-05-04 12:07:14 följande:

    Ni har bott isär och haft det struligt i er relation. Nu vill han göra slut. Ja, han vill väl inte leva så här längre. 


    Men är det normalt att efter 6 år tillsammans vägra prata om det? 
  • Anonym (H)
    Anonym (Jj) skrev 2024-05-04 12:10:39 följande:
    Men är det normalt att efter 6 år tillsammans vägra prata om det? 
    Normalt och normat.  Det händer, inte mycket du kan göra.  
  • EpicF
    Anonym (Jj) skrev 2024-05-04 12:10:39 följande:
    Men är det normalt att efter 6 år tillsammans vägra prata om det? 
    Han anser att det inte finns något att prata om. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Jj) skrev 2024-05-04 12:10:39 följande:
    Men är det normalt att efter 6 år tillsammans vägra prata om det? 
    Han har under alla era år vägrat kommunicera så varför skulle det vara annorlunda nu? 
  • Anonym (Eh)

    Eeeh vadå tolka...? Han säger rakt ut att ni "inte har någonting gemensamt och därför vill göra slut". Är det så konstigt när redan den lilla text du skriver visar att han har helt rätt?! Alltså, VAD är det du inte förstår av det han sagt? Ni har inget gemensamt och han vill göra slut. Och nej, han vill inte prata om det för det finns inget att prata om. Han är 100 % säker på sin sak och det finns inget mer att tillägga så det är ingen idé att du tjatar. Han vill bara bli av med detta och gå vidare.

  • Anonym (Eh)
    Fjäril kär skrev 2024-05-04 12:58:24 följande:
    Han har under alla era år vägrat kommunicera så varför skulle det vara annorlunda nu? 
    Vad fick du det ifrån...?
  • Fjäril kär
    Anonym (Eh) skrev 2024-05-04 14:08:31 följande:
    Vad fick du det ifrån...?
    Utifrån det ts skriver i sitt inlägg verkar han kört sitt race i alla år vad gäller att kommunicera.
  • Anonym (Eh)
    Fjäril kär skrev 2024-05-04 14:33:53 följande:
    Utifrån det ts skriver i sitt inlägg verkar han kört sitt race i alla år vad gäller att kommunicera.
    Men alltså, "verkar"? Det finns inget i texten som tyder på det. Det enda hon skriver är att han inte velat resa till henne medan hon bott hos sin mamma, det är långt från samma sak som att vägra kommunicera eller köra sitt eget race.
Svar på tråden Killar hjälp att tolka